OK dit is dan toch wel een erg mooie gadget voor je show

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    OK dit is dan toch wel een erg mooie gadget voor je show

    YouTube - poolSystem interactive floor projection effects by impressx

    Ik wil er een!
    lekker belangrijk!
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

    #2
    wat zou zo'n vloertje kosten?
    Account niet meer actief.

    Comment

    • djsunnyday
      • Nov 2005
      • 112

      #3

      Bij de Pandadroom in de efteling hebben ze in de winkel dit met vissen.
      Zonde van de Zendtijd.

      Comment

      • geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

        #4
        Zoiets zie je ook wel eens in "sjieke" discotheken. Maar dan op de bar.

        Dan zet je je biertje op de bar en verschijnt er digitaal een bierviltje en er komt een vis of iets anders aanzwemmen. Erg grappig.
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Dit is niet zo heel erg nieuw meer. Het principe heet video-tracking en wordt steeds meer gebruikt: reclamedoeleinden (zoals hier), theater/dans (Chunky Move), beveiliging van voetbalstadions (in combinatie met gezichtsherkenning) en ja zelfs de eerste verkeersboetes kun je binnenkrijgen door zo'n systeem.

          Deze vloeren zie je trouwens door de hele Strip van Las Vegas (vooral bij de monorailstations).

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by jurjen_barel
            Dit is niet zo heel erg nieuw meer. Het principe heet video-tracking en wordt steeds meer gebruikt: reclamedoeleinden (zoals hier), theater/dans (Chunky Move), beveiliging van voetbalstadions (in combinatie met gezichtsherkenning) en ja zelfs de eerste verkeersboetes kun je binnenkrijgen door zo'n systeem.

            Deze vloeren zie je trouwens door de hele Strip van Las Vegas (vooral bij de monorailstations).
            ... en de opzet is nog niet eens zo moeilijk. Een projectie van boven of onder (onder is mooier) en een webcam die de boel filmt. Knoop de hele boel aan een laptop of PC en doe er wat leuke rendering mee.

            De software-kant is natuurlijk wel een stuk ingewikkelder, vooral als je gecompliceerde effecten (zoals rimpels op het water) wil doen. Maar zelfs die zijn met tegenwoordige videokaarten redelijk vlot te doen.

            Iets vergelijkbaars, maar dan op grotere schaal:
            YouTube - Graffiti Research Lab L.A.S.E.R Tag
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              maar waarom zie je die systemen dan zo weinig? Als iedereen het zo makkelijk kan. En het niets voor stelt.

              een beamer + laptop lijkt mij heel wat makkelijker te regelen dan een lichtvloer om het eens simpel te zeggen... en die kom je wel vaak tegen
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

                #8
                Originally posted by showband
                maar waarom zie je die systemen dan zo weinig? Als iedereen het zo makkelijk kan. En het niets voor stelt.

                een beamer + laptop lijkt mij heel wat makkelijker te regelen dan een lichtvloer om het eens simpel te zeggen... en die kom je wel vaak tegen
                Het ophangen van zo'n systeem is misschien meer het probleem, en als je van boven projecteert zie je er niks meer van als er veel mensen op staan. Van onderen projecteren kun je immers ook niet in alle situaties.

                Misschien zou dit i.c.m. een LED-scherm in plaats van een beamer wel toegankelijker zijn voor mobiele setups, gewoon je vloer neerleggen en gaan. Maar ik vind het een leuke ontwikkeling, en ik denk dat we hier pas net mee begonnen zijn. Dit soort opstellingen zijn wel dé situaties om inspiratie mee op te doen.
                First make it work, then make it look pretty!

                Comment

                • DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 327

                  #9
                  Maar weet ook iemand wat z'n vloertje kost?

                  edit*** voor de mensen die het nog niet wisten mijn vraag gaat over de inhoud van dit topic en niet de inhoud van de plaatselijke Gamma...***
                  Last edited by DJ-Jan; 25-11-08, 17:47.
                  Event-Light

                  Comment

                  • kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

                    #10
                    Originally posted by DJ-Jan
                    Maar weet ook iemand wat z'n vloertje kost?
                    Wil je laminaat, plavuizen of vloerbedekking? Of als dat te duur is gewoon beton met vloerverf of een mooie vloeivloer?
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Ik zie dit soort dingen erg veel door mijn hobby (duiksport). Op duikbeursen hebben veel stands dit grapje al jaren maar ook in duikwinkels zie je dit steeds meer. Ook een vriend/collega-techneut heeft dit systeem een keer geïnstalleerd/gebruikt op de Holland-stand tijdens de wereldtentoonstelling 2005 in Japan.

                      Kosten heb ik gehoord van 1000 tot 5000 euro in de verhuur afhankelijk van hoe complex de programmering van de software en design van het plaatje dat je wenst. Aanschafprijzen heb ik geen idee van.

                      Laat zich wel raden dat water als onderwerp op deze manier de meest populair gebruikte methode is.

                      Comment

                      Working...