Installatie 30 computer monitoren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marsiglia
    • Jan 2009
    • 17

    #16
    aaahh! goed dat je het zegt...

    Comment

    • marsiglia
      • Jan 2009
      • 17

      #17
      Is dit niet het zelfde principe?



      waarom is dat kabeltje dan 100 euro en dit VGAtoRJ45conversion - ElephantStaircase niet?

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #18
        Omdat in een goede omvormer per kanaal transfootjes zitten die van het niet-gebalanceerde signaal een gebalanceerd maken om over twisted pair te versturen. Dat is de enige mogelijkheid om storingen te omzeilen op lange kabels die niet super afgeschermd zijn.
        Het dure kastje zal dus een perfect beeld opleveren en bij dit goedkope nabrouwsel dat er niet op lijkt en technisch gewoon vloeken is met alle goede elektronicaprincipes zul je slagschaduwen zien.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • marsiglia
          • Jan 2009
          • 17

          #19
          zijn er ook nog goedkopere versies? ik moet er namelijk 8 hebben en heb een laag budget...

          Comment

          • marsiglia
            • Jan 2009
            • 17

            #20
            Ik vraag me zelf toch echt af of ik 8 VGA splitters achter elkaar kan hangen. Levert dit niet enorm veel beeldverlies op? Zijn er nog andee manieren op 30 PC monitoren aan te sturen?

            Comment

            • koentjes
              • Dec 2007
              • 333

              #21
              je kunt best 8 (Actieve) VGA splitters aan elkaar knopen,
              het beste is in stervorm. (1 splitter als backbone/"hoofdsplitter" gebruiken).

              Maar je kunt het ook doen dmv. het doorlussen van de 1e naar de 2e naar de 3e............... enz. (op de 1e kom je binnen vanaf je pc, of videomixer, dan ga je van een van de uitgangen door naar de ingang van de volgende splitter)

              Je zult dan op de laatste iets meer ruis krijgen, maar ik denk niet dat dat op pc-schermpjes veel zal uitmaken, zeker niet als je niet veel budget hebt.

              dus: [PC] > ___________ [splitter] >_____________[splitter]

              Comment

              • frenkck
                • Jan 2009
                • 1

                #22
                Ik help ook mee met dat project, dus ik denk ook eventjes mee.

                Stervorm lijkt me wel de beste oplossing voor het minste kwaliteitsverlies, maar als je toch ver de zaal in wilt lijkt me serie absoluut het makkelijkste aanleggen en het goedkoopste.

                Als het kwaliteitsverlies te overzien is met het doorlussen (dan praat je misschien wel over maximaal 8x doorlussen met VGA splitters trouwens) dan lijkt me dat zeker een goede oplossing.

                8x is wel de max, afhankelijk hoever de units van 3 monitoren per stuk uit elkaar komen te hangen. Als ze dicht genoeg bij elkaar hangen om 6 monitoren vanaf één punt aan te sturen, is 4x doorlussen al voldoende. 8x lijkt me namelijk wel erg veel, of valt zelfs dat nog wel mee?

                De resolutie zal waarschijnlijk zo'n 1024*768 zijn, niet erg hoog. Enige kwaliteitsverlies is ook absoluut niet zo'n ramp.

                Comment

                • SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

                  #23
                  Weet niet wat het budget is, maar kom net dit tegen: Prijzenstunters - VGA splitter, 8 poorts D-Sub 15P, incl. voeding

                  8 poorts splitter voor 18 euro... Reclame mag niet, maar dit is wel heel erg goedkoop
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #24
                    Mag ik even inbreken met de opmerking dat dit ontwerptechnisch echt kant nog wal raakt? Er is dus iemand die beschikt over 30 computermonitoren (je moet een hobby hebben tenslotte) en op het lumineuze idee komt om dit voor een poep-prijs aan de output van een VJ te hangen.

                    Allereerst wil die VJ vast liever hebben dat het 1 grote matrix wordt met een degelijke ophanging. 30 mini-beeldjes die allemaal hetzelfde doen is a) saai, b) saai en c)...ja idd het wordt saai!

                    Als ik jou was zou ik fijn een scherm en een deftige beamer hangen, dan maak je zowel de VJ als het publiek een stuk gelukkiger dan dat onnozele gepriegel. Mocht je echte video willen maken met een 30-panelen matrix: bel dan lekker een video-jongen die het snapt, dat ga je zo niet werkend krijgen...

                    I rest my case,
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • G.P.Fransen
                      • Nov 2001
                      • 191

                      #25
                      Idd 30 crt'tjes gaan nu niet direct het effect geven wat je wil of je moet er echt een gaaf decor van maken.

                      Comment

                      • marsiglia
                        • Jan 2009
                        • 17

                        #26
                        Hmmm... heeft er hier ooit iemand gezegd dat we geen beamers gaan gebruiken??? en idd, er wordt een mooi decor van gemaakt.

                        Zou graag reacties willen krijgen in hoe het wel kan, en wat ik wel moet gebruiken, en liever geen reacties dat ik het vooral niet Moet doen! Want ik doe het toch.. Het is mijn hobbie

                        Greetz, Bo

                        Ps. alleen een beamer is niet saai zeker

                        Comment

                        • marsiglia
                          • Jan 2009
                          • 17

                          #27
                          en ik verwacht van dit forum dat er hier een hoop jongens zijn die het snappen, aangezien ik geen ''video jongen die het snapt'' ken

                          Comment

                          • AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

                            #28
                            Originally posted by marsiglia
                            en ik verwacht van dit forum dat er hier een hoop jongens zijn die het snappen, aangezien ik geen ''video jongen die het snapt'' ken
                            De vraag is of jij het snapt.... Uiteraard zijn er hier mensen die weten hoe dit zou moeten werken: met die kennis voeden ze hun gezinnetjes ook...

                            Jij snapt blijkbaar niets van ontwerp of professionele video en ziet het dan ook als een hobby. Voor een hobby is het ook iets te grootschalig ben ik bang, dus besteed het uit, kijk goed mee en doe het de volgende keer zelf.

                            Hobby's mogen geld kosten toch? Snel uitgeven aan een AV-bedrijf, je beste uitgave ooit! Door mee te kijken met professionals leer je snel en goed, niet door aan te klooien en vragen te stellen op een forum.

                            Als je namelijk even kritisch naar je zelf kijkt stel jij de volgende vraag:

                            "Hi ik heet Bo en mijn hobby is video. Ik heb geen verstand van zaken maar heb een project aangenomen door te zeggen dat ik nog wel 30 schermen in de kast had staan. Nu heb ik echter geen flauw benul van de werking en aansturing, dus wil graag dat een aantal professionals mij uitleggen hoe dit werkt, zodat ik de grote jongen kan uithangen op het feestje aldaar".

                            Klinkt ineens anders he? Maar 't klopt wel, en da's dan weer jammer!
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

                            Comment

                            • koentjes
                              • Dec 2007
                              • 333

                              #29
                              maar... het is nooit te laat te leren, zou fraai zijn als hier alleen mensen dingen mogen vragen die alles al weten...

                              afijn...

                              Comment

                              • marsiglia
                                • Jan 2009
                                • 17

                                #30
                                Originally posted by AJB

                                "Hi ik heet Bo en mijn hobby is video. Ik heb geen verstand van zaken maar heb een project aangenomen door te zeggen dat ik nog wel 30 schermen in de kast had staan. Nu heb ik echter geen flauw benul van de werking en aansturing, dus wil graag dat een aantal professionals mij uitleggen hoe dit werkt, zodat ik de grote jongen kan uithangen op het feestje aldaar".

                                Klinkt ineens anders he? Maar 't klopt wel, en da's dan weer jammer!
                                Nou dan mag jij mij komen helpen om de instalatie maken, dan kijk ik goed mee en daar leer ik dan weer van. Lijkt mij een goeie.. Uiteraard mag je daarna de grote stoere jongen uithangen...

                                Comment

                                Working...