DMX 'syncen' met video

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daaf1984
    • Feb 2009
    • 4

    DMX 'syncen' met video

    Hallo allemaal,

    Ik ben met een project bezig op kleine schaal. Zeer kleine schaal.
    Ik zal de situatie even schetsen:

    Ik heb een MDF kist van 70x40x40 cm

    Hierin bevind zich een klein landschapje.
    Als het ware wordt het een interactive kijkdoos.

    In het landschapje bevinden zich een aantal objecten die bewegen via servo's
    Deze zijn aangesloten op een Dumux van DMX4ALL
    Verder ook een aantal led's of gloeilampjes op een PWM print van DMX4ALL.
    Alles aangestuurd door een USB-DMX dongle van DMX4ALL (mini of stage profi MKII, heb beiden liggen)

    Hierbij komt ook video: Het Vga/DVI scherm hang boven het landschapje en wordt via een schuin geplaatste glasplaat gespiegeld. Zo lijkt de video te zweven binnen het landschapje.

    Nu zijn er aan aantal momenten waarbij de video en servobewegingen sync moeten lopen.
    Ik ik al een aantal opties bekeken, maar die zijn door dat ze te uitgebreid zijn te duur voor dit (persoonlijke) project.

    Het sync lopen hoeft niet persé via 1 softwareprogramma. Ik weet niet of het mogelijk is om bv een mediaplayer gelijk te starten met de cue's van bepaalde dmx software.
    Het filmpje duurt maar 2 minuten, dus het niet sync lopen zal wel meevallen.

    Als ik nu in freestyler op play druk en gelijk het filmpje start werkt.
    Nu alles graag met 1 druk op de knop.
    (dit zal een sneltoets worden die ik verleng vanaf het keyboard naar een drukknop.

    Mijn vraag aan jullie: Weten jullie een goedkope/gratis oplossing voor mijn 'probleem'?

    Is er iets niet duidelijk, reageer dan even.

    Ik vertrouw op jullie!
  • LJmalcolm

    #2
    met de chamsys magicq in combinatie met arkaos moet zoiets wel realiseerbaar zijn voor geen of weinig geld..

    Chamsys kost niks en werkt met de dmx4all dongle
    Arkaos is ook erg betaalbaar en heeft verder niks nodig

    check http://www.chamsys.co.uk en ArKaos - Interactive Visual Technologies - voor meer info

    Comment

    • daaf1984
      • Feb 2009
      • 4

      #3
      Wat vult het ene op het andere aan en welke versie van Akaros moet ik hebben dan??

      Comment

      • lucken
        • Sep 2002
        • 342

        #4
        u kan ook gaan voor de Pandoras Box Mediaplayer STD van Coolux in samenhang met ChamSys. Deze Mediaplayer is iets prijsgunstiger, en kan u ook tegelijk uw audio syncen.

        Of u kan deze Mediaplayer aansturen via zijn ingebouwde tijdslijn, welke ook toelaat om DMX toestellen op te nemen, dus alles van uit één programma: DMX, video & audio !

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Weten jullie een goedkope/gratis oplossing voor mijn 'probleem'?
          Mensen wat ik hier allemaal zie voorbijkomen van mediaplayers is misschien niet duur in professionele kringen maar ik vrees dat de TS toch oplossingen zoekt die écht low cost zijn. Het gaat om een kijkdoos!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • LJmalcolm

            #6
            in een andere prijsklasse dan, namelijk gratis! Sweetlight. Heeft een timeline waar je een aantal sporen licht, geluid en video kunt syncen. Ik weet alleen niet of dit met je dmx4all dongle gaat werken?!

            Comment

            • daaf1984
              • Feb 2009
              • 4

              #7
              Dank jullie voor alle reacties tot nu toe.

              Het moet inderdaad Lowcost zijn. Ik waardeer het, maar sommige dingen die genoemt worden gaan toch boven mijn begroting.
              Daarbij hebben veel van de genoemde applicaties een te uitgebreid arsenaal aan mogelijkheden.

              Ik wil max 16 kanalen DMX sturen en 1 videokanaal als output hebben.

              Sweetlight werkte helaas niet met de DMX4ALL dongle...

              Ik hoop dat jullie nog meer oplossingen voor me hebben


              vr gr,

              Dave

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                Je zou een MIDI naar DMX convertor kunnen aanschaffen. Vervolgens kun je in een sequencer programma midi, audio en video in een tijdlijn plaatsen.

                Comment

                • daaf1984
                  • Feb 2009
                  • 4

                  #9
                  Ik heb de oplossing gevonden!

                  TJShow - the most interactive show controller on the planet


                  Maar dank jullie wel voor de reacties!

                  Comment

                  • G.P.Fransen
                    • Nov 2001
                    • 191

                    #10
                    Mischien ook interessant om eens naar max/jitter te kijken, bied deze optie en nog veel meer

                    Cycling 74 - Tools for Media

                    Comment

                    Working...