Camera en beamer over lange afstand

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mylights
    • Mar 2009
    • 5

    Camera en beamer over lange afstand

    Binnenkort heb ik een klusje met een beamer en een camera die op lange afstand van elkaar in contact moeten komen. De afstand zal ongeveer 100 meter zijn.

    Wat is de beste optie om het te bekabelen? Of is het een optie om met laptops of iets dergelijks een draadloze connectie te maken?

    Het zijn gewone huis-tuin-en keuken materiaal, dus met aansluitingen als S-video en en gewone analoge video-tulp plug.
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

    #2
    Originally posted by mylights
    Binnenkort heb ik een klusje met een beamer en een camera die op lange afstand van elkaar in contact moeten komen. De afstand zal ongeveer 100 meter zijn.

    Wat is de beste optie om het te bekabelen? Of is het een optie om met laptops of iets dergelijks een draadloze connectie te maken?

    Het zijn gewone huis-tuin-en keuken materiaal, dus met aansluitingen als S-video en en gewone analoge video-tulp plug.
    en over welke beamer en camera hebben we het dan?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

    Comment

    • Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

      #3
      Ik zou persoonlijk gewoon voor de tulp oplossing gaan. Heb laatst ook een afstand van 60 meter overbrugd met enkele 10 meter stukken van tulp kabels aan elkaar. Als je zorgt voor een goede plek om die kabel op te hangen, zodat er niemand aan komt is dit zo goed als storingsvrij. Zeker als het om huis-tuin-en-keuken materiaal gaat, zal de klus ook vrij 'standaard' zijn?
      Denk dat het draadloos weer teveel gedoe zal worden. Maar er zijn misschien betere oplossingen.
      Just my 2 cents.

      Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

      Comment

      • dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

        #4
        Originally posted by Beckers Entertainment
        Ik zou persoonlijk gewoon voor de tulp oplossing gaan. Heb laatst ook een afstand van 60 meter overbrugd met enkele 10 meter stukken van tulp kabels aan elkaar. Als je zorgt voor een goede plek om die kabel op te hangen, zodat er niemand aan komt is dit zo goed als storingsvrij. Zeker als het om huis-tuin-en-keuken materiaal gaat, zal de klus ook vrij 'standaard' zijn?
        Denk dat het draadloos weer teveel gedoe zal worden. Maar er zijn misschien betere oplossingen.
        Just my 2 cents.

        Groeten Jasper


        met tulp of te wel cinch krijg je al snel dat je resolutie verliest.... of in iedergeval kwaliteit. En zeker over 100m. Misschien Coax een oplossing? Maar dan moet je wel weten wat de mogelijkheden zijn van de camera en beamer[LIST][*]ik zou deze topic eens lezen[*]of deze[/LIST]
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

        Comment

        • mylights
          • Mar 2009
          • 5

          #5
          Tulp lijkt me erg kwetsbaar eerlijk gezegd, (heeft het een goede massa?, en is het een gebalanceerd signaal?)

          Het gaat om een HP-vp6220 beamer en een Sony dcr hc1000e camera

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Composiet over BNC is in ieder geval al een stuk betrouwbaarder dan tulp.

            Gewoon van tulp naar BNC verlopen, en dan BNC coaxkabel trekken naar de beamer. Van daaraf weer naar tulp. Mocht je niet genoeg signaalsterkte overhouden, dan kun je altijd nog een verdeelversterker ertussen zetten.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

              #7
              Originally posted by Stoney3K
              Composiet over BNC is in ieder geval al een stuk betrouwbaarder dan tulp.

              Gewoon van tulp naar BNC verlopen, en dan BNC coaxkabel trekken naar de beamer. Van daaraf weer naar tulp. Mocht je niet genoeg signaalsterkte overhouden, dan kun je altijd nog een verdeelversterker ertussen zetten.
              misschien ook handig om te vragen/weten: "maakt het dan nog uit welke coax je neemt? en dan bedoel ik de weerstand?"
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1696

                #8
                Originally posted by dj-wojcik
                misschien ook handig om te vragen/weten: "maakt het dan nog uit welke coax je neemt? en dan bedoel ik de weerstand?"
                Video wordt bedreven met 75 ohm coax kabel, bijvoorbeeld RG59

                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                • mylights
                  • Mar 2009
                  • 5

                  #9
                  Ik denk dat ik maar gewoon 100 meter coax inhuur met de goede converters. Zou het signaal van de camera sterk genoeg zijn, of is een versterker wel nodig?

                  Comment

                  • mylights
                    • Mar 2009
                    • 5

                    #10
                    Nu besef ik me dat ik de beschikking heb over een internetverbinding en 2 laptops. Nu zou ik dus de camera met usb aan kunnen sluiten op mijn pc, en met wifi naar de andere laptop dat signaal te sturen.

                    Wat is de beste manier?

                    Comment

                    • dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

                      #11
                      Originally posted by mylights
                      Nu besef ik me dat ik de beschikking heb over een internetverbinding en 2 laptops. Nu zou ik dus de camera met usb aan kunnen sluiten op mijn pc, en met wifi naar de andere laptop dat signaal te sturen.

                      Wat is de beste manier?
                      hoow... nu kan ik het ff niet meer volgen. Waarom wil je nu een signaal van de ene laptop naar de andere laptop?
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                      Comment

                      • mylights
                        • Mar 2009
                        • 5

                        #12
                        Omdat ik niet weet waar de kabel allemaal langs moet, het gaat van ruimte naar ruimte, en heb het gebouw nog niet gezien. Dus leek mij draadloos wel handig. Ik heb al gehoord dat de desbetreffende camera een preview kan geven via usb op de pc, en dan kan ik over wifi een connectie maken met een andere laptop. Dan kan ik kiezen voor de optie 'media delen' en dan kan de andere laptop het videosignaal ontvangen.

                        Voor de zekerheid neem ik wel 100 meter coax + verlopen mee.

                        Comment

                        • ruurd
                          • Sep 2005
                          • 95

                          #13
                          Persoonlijk zou ik er niet eens aan beginnen. Gewoon goede RG59 coaxkabel met de juiste verlopen en koppakee. Gaat prima werken.

                          Comment

                          Working...