mediaspinner

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anita Hollevoet
    • Mar 2009
    • 3

    mediaspinner

    Ik heb onlangs een mediaspinner met fademaster gekocht, met de bedoeling om te projecteren vanuit een koker, dus ronddraaiend, aan een heel lage snelheid. Spijtig genoeg krijg ik de draaisnelheid van dat ding niet geregeld, heeft er iemand hier ervaring mee?
  • Q-av
    • Nov 2008
    • 86

    #2
    Merk en type vermelding kan wel handig zijn.

    Kijk ook gelijk even of je wel een versie hebt die fulltime 360 graden om zijn as kan draaien.

    Er zijn namelijk ook types die maar 560 graden draaien. dan zou je dus een 2 stappigge chase (1:beginpunt 2:eindpunt) moeten programmeren zodat de projector heen en weer blijft draaien

    Comment

    • Anita Hollevoet
      • Mar 2009
      • 3

      #3
      mediaspinner

      Het is er eentje die inderdaad 560° draait, Showtec mediaspinner
      en fademaster 16 van Showtec.
      Hoe programeer je zoiets? Ik vind hierover geen info terug en niemand heeft er blijkbaar van gehoord!!!

      Comment

      • mvdmeulen
        • Aug 2007
        • 137

        #4
        mischien beginnen met het lezen van de manual

        mediaspinner


        als ik die lees, zie ik dat de spinner 4 kanalen dmx gebruikt
        namelijk:
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]
        [LEFT]Channel
        [/FONT]
        [/FONT]
        [/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]Function:[/LEFT]
        [/FONT]
        [/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][LEFT]1 [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]Pan[/LEFT]
        [/FONT]
        [/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][LEFT]2 [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]Fine Pan[/LEFT]
        [/FONT]
        [/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][LEFT]3 [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]Vector Speed[/LEFT]
        [/FONT]
        [/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]4 [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]Platform Power[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]als je nu je spinner instelt op (start)adres 1[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]zal deze reageren op de eerste 4 kanalen/faders van je tafel mits je master open staat[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]hoe je die tafel programeert weet ik niet[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]maar ook daar voor geldt : lees de handleiding die je er als het goed is bij hebt gekregen[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]succes ermee[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic][/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]greetz[/FONT][/FONT]
        [FONT=Century Gothic][FONT=Century Gothic]mark
        [/FONT]
        [/FONT]
        Met vriendelijke groet,
        Mark van der Meulen

        Comment

        • Q-av
          • Nov 2008
          • 86

          #5
          Originally posted by Anita Hollevoet
          Het is er eentje die inderdaad 560° draait, Showtec mediaspinner
          en fademaster 16 van Showtec.
          Hoe programeer je zoiets? Ik vind hierover geen info terug en niemand heeft er blijkbaar van gehoord!!!
          Ik zal je een beginnetje geven.
          je zet schuif een helemaal open en slaat de stand op je trekt hem weer dicht en slaat nog een stap op.
          Hoe de fademaster werkt met tijden inregelen weet ik niet, maar moet zelfs op een tafel als dit kunnen neem ik aan.

          Mocht het niet lukken huur iemand in die het wel snapt.

          Comment

          • Anita Hollevoet
            • Mar 2009
            • 3

            #6
            Handlieding heb ik al binnenstebuiten en ondersteboven gelezen, ook al is het een Engelstalige versie. Ik ben er niet veel wijzer van geworden!!!

            De eerste stap zal ik uitproberen, laar nog wel iets weten!!!

            Comment

            • stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

              #7
              De handleiding is inderdaad wat (te) beknopt. op pagina 8 (of 10 in de .pdf) staat er een kleine beschrijving van hoe je scénes kan maken, en van hoe een chase werkt.
              Dus het zal wat experimenteren worden.

              een scéne is één vaste stand, je kan op de fadermaster 12 van die vaste standen programmeren.

              In een chase (soms ook nog sequence of zelfs cue genoemd, naargelang de programmeer omgeving) is een opeenvolging van scénes, ik vermoed dat je op de fadermaster slechts 1 chase hebt, deze chase speelt dan alle scénes na elkaar af.

              uit de manual:
              "A chase is created by using previously created scenes. Scenes become steps in a chase.
              1) In Chase Mode the scenes will automatically be played one after the other.
              2) In AUTO mode: fader 13 controls the running direction of the CHASE fader 14 controls the dimmer of the chase(0-100%) fader 15 control the run speed of the chase CHASE (0.1s-10m) fader 16 control FADE of the chase(0-100%)"

              Ik veronderstel dat je in de "auto mode" wat meer controle hebt over je chase (speed, fade, ...)
              exit night into LIGHT

              Comment

              Working...