Video Multikabel en Connector

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ejxam
    • Jun 2005
    • 44

    Video Multikabel en Connector

    Hallo,

    Ik ben bezig met het bouwen van een mobile regieset voor school.
    De regieset komt in verschillende flightcases te zitten die ik onderling wil verbinden met multikabels.

    Ik vroeg me af welke multi connectors hiervoor zijn geschikt en waar ik video (coax) multikabel kan kopen.

    MVG,
    Max Haring.
    Homo sapiens non urinat in ventum.
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

    #2
    Originally posted by ejxam
    Hallo,

    Ik ben bezig met het bouwen van een mobile regieset voor school.
    De regieset komt in verschillende flightcases te zitten die ik onderling wil verbinden met multikabels.

    Ik vroeg me af welke multi connectors hiervoor zijn geschikt en waar ik video (coax) multikabel kan kopen.

    MVG,
    Max Haring.
    ligt er natuurlijk aan hoeveel polig je je multi wilt hebben.

    bedoel je zoiets als dit?
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      voor wat ik van video ken zijn daar geen multi stekkers voor, maar alles los steken, als je simpele 1 he patch paneeltjes maakt dan moet dat ook goedkomen
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • ejxam
        • Jun 2005
        • 44

        #4
        Dat er multi connectors zijn voor video weet ik wel zeker, we maken namelijk gebruik van een multi connector systeem tussen de camera's en de ccu's. Dit is een tegenhanger van het triax systeem.

        Ik vraag me dus alleen af of je zomer iedere (audio) plug mag gebruiken voor een video signaal of dat je dan problemen krijgt omdat je werkt met coax.

        ps.
        Ik zou natuurlijk de zelfde pluggen kunnen gebruiken als tussen de camera's en ccu's maar hier blijft voor mij dan ook de vraag, waar bestel ik deze?
        Homo sapiens non urinat in ventum.

        Comment

        • SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

          #5
          Leuk project!

          Bij het aansluiten van videosignalen moet je inderdaad opletten welke connectors je gebruikt, omdat het om hoogfrequente signalen gaat. Het sleutelwoord hierbij is 'karakteristieke impedantie'. Videobronnen hebben een inwendige impedantie (soms ook 'inwendige weerstand') van 75 ohm. Het signaal komt alleen ongeschonden over als alles van bron naar ontvanger een karakteristieke impedantie heeft van 75 ohm. (Kabels, connectors, ingangsimpedantie van de ontvanger.)

          Hierbij moet wel opgemerkt worden dat het van veel groter belang is dat de kabels de juiste karakteristieke impedantie hebben en dat de ontvanger een ingangsimpedantie van 75 ohm heeft, dan dat de connectors de juiste karakteristieke impedantie hebben.

          Als je met losse connectors werkt, heeft BNC de voorkeur. Als je een multiconnector wilt gebruiken, wil je als je het netjes doet eigenlijk ook (75 ohm) coaxiale connectors binnenin. Zie bijvoorbeeld http://www.licht-geluid.nl/forum/vid...tml#post478490.

          Groeten en succes, (blijf vragen!)
          Sjoerd

          Comment

          Working...