camera - beamer draadloos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • queenie
    • May 2009
    • 2

    camera - beamer draadloos

    Hi,

    Ga binnenkort voor theatervoorstelling live on stage filmen en wil die beelden geprojecteerd hebben via een beamer. Is het ook mogelijk om dit draadloos te doen (via laptop of rechtstreeks?). Hoop dat iemand me kan helpen.

    gr. Queenie
  • Henk Mol
    • Jun 2007
    • 6

    #2
    Er zijn wel oplossingen hiervoor, maar dat is afhankelijk van je budget.
    Maar de ervaring leert dat je dit het best bekabeld kunt doen.
    Scheelt een hoop centjes en kopzorgen als je storing hebt etc.

    Je kunt wel gaan streamen via het netwerk, maar hou dan rekening met fikse beeldvertragingen. En of dat wenselijk is bij live beelden betwijfel ik.

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      een goedkoop 2.4 Ghz zender/ontvanger als je geen grote afstand hoeft te overbruggen.

      Kans blijft natuurlijk op storing, wat is je budget?

      Zorg dat je middels een 'switchbox' een 2e beeld op de beamer kunt zetten (logo van de produktie oid), voor als er teveel storing is.
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • vidioot
        • Mar 2006
        • 47

        #4
        Welke afstand wil je overbruggen? Ik neem aan dat de oplossing draagbaar moet zijn als je ermee over het podium wilt lopen?

        Als je voor een huis-tuin-en-keuken videozender kiest, kun je de ontvanger het beste ergens op je podium zetten en van daaruit een videokabel naar je beamer leggen. Zo is de afstand tussen zender en ontvanger minimaal.
        Een voorbeeld van een goedkoop setje, waar ik overigens geen ervaring mee heb: http://www.hqproducts.com/images/pro...D-TRANS500.JPG


        professionele videozenders zijn op verschillende plaatsen te huur

        Deze IDX Wevi kom ik regelmatig tegen, maar heeft een flinke vertraging (bijna 1 sec). Je kunt er zonder moeite je hele podium mee over zonder signaalverlies.

        Een set van Tandberg (Delta Star Productions) heeft veel minder vertraging, maar is wat duurder.

        Wat is je budget en hoe kritisch is jouw klant?

        Comment

        • remco_k
          • Sep 2002
          • 325

          #5
          @ts: afhankelijk van je eisen wat betreft stabiliteit kan je het proberen met een huis-tuin en keuken videolink. Even kijken hoe je de zender voorziet van spanning. Met wat fixwerk kan je die wellicht aan de accu van de cam hangen. Maar verwacht geen wonderen, hoewel het 'prima' kan werken.
          Last edited by moderator; 09-01-10, 10:41.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

          Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

          Comment

          Working...