presentatie bij daglicht voor ong. 700 man

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ewald
    • Aug 2000
    • 93

    presentatie bij daglicht voor ong. 700 man

    Mijn zwager wil een presentatiefilmpje laten zien aan ongeveer 700 personen.
    Nou is het gebouw waarin het gaat gebeuren zeg maar een fabriekshal voorzien van een glazen dak.

    Kort gezegt een presentatie in daglicht.

    Nou mijn vraag.

    Wie kan mijn zwager (en mij) helpen door hier te vertellen hoe je dit gemakkelijk en/of goedkoop met welk systeem kan oplossen?
    De ruimte donker maken kan niet. Te hoog en de eigenaar van het gebouw wilt het niet.

    Maar niet onbelangrijk wie kan dit voor mijn zwager realsieren?

    Wie kan ons helpen?
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

    #2
    Ik ken de locatie niet.... maar ik zou toch voor het dak verduisteren gaan. Groot stuk donker landbouwplastic en wat zandzakken + hoogwerker. Ik heb het zelf ook een paar keer gedaan toen ik te horen kreeg dat het dak verduisteren onmogelijk is....

    Maar goed de opties: LED Wall, plasmaschermen verdeeld over de ruimte en een donkere kooi maken waar de projector in staat (is lang niet altijd een succes)

    LED Wall's zijn vrij prijzig en meerdere plasmaschermen ook.

    En mocht het een klein presentatiefilmpje van 5 minuten zijn.... dan zou ik voor 10 of meer plasmaschermen gaan op strategische plaatsen. Nogmaals ik ken de locatie niet...

    Er zijn zat videoboertjes in het land die je zwager kunnen helpen...HECLA, XL Video, Fidato, Faber etc
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Ergens in de zaal heb je wel een plekje waar schaduw is dus als je ECHT NIET WIL verduisteren dan is dat geen probleem.
      Natuurlijk heb je dan wel een serieus krachtige beamer nodig. 6000 tot 10000 Ansi Lumen (o.a. Panasonic dacht ik) zal dan volstaan maar daar hangt meestal wel een prijskaartje aan om te huren!
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • tididi
        • Aug 2001
        • 352

        #4
        een grote barco beamer bijhuren of misschien wel twee
        die dan overelkaar projecteren
        dit is te doen maar inderdaad wat prijzig om te huren .
        succes .
        p.j

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #5
          Is niks zo sterk als zonlicht, dan kan je 30.000 ansilumen meenemen, als de zon op het scherm schijnt ben je verloren.

          Pas trouwens op met plasmaschermen neerzetten, hier zit een glasplaat in welke spiegelt met zonlicht. Een lcd scherm heeft dit niet...
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • Nit-Wit
            • Feb 2005
            • 250

            #6
            Plasma, lcd en projectie kun je vergeten.

            Led is de enige goede oplossing.

            wat wil je laten zien? een high res filmpje? of normaal..

            Je kunt inderdaad bij een van de LED leveranciers navraag doen.

            geenstijl21 vergeet een belangrijke: JVR Audiovisual JVR audiovisual | We make everything possible in audiovisual!
            "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

            Comment

            • ewald
              • Aug 2000
              • 93

              #7
              oke mensen,

              Leuk dat jullie ons willen helpen.

              Ik denk dat we richting een aantal led schermen moeten gaan.
              1 groot led scherm is te kostbaar.

              Dus waarschijnlijk zal het meerdere kleinere schermen worden.

              Zal eens vragen hoe de zaalindeling is.
              Want dan wordt de volgende vraag:
              Wat is de beste opstelling voor de schermen.

              Ik vond ook ergens een site over ledschermen op een auto in belgie.
              Zal dat duur zijn?
              Ik vond dat wel wat.

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Originally posted by Nit-Wit
                Plasma, lcd en projectie kun je vergeten.
                Wat een onzin, daglicht projectie kan gewoon. Niet op een scherm in de volle zon natuurlijk, maar als het in een voetbalstadion kan, waarom zou het dan niet in een fabriekshal kunnen?

                Wederom mensen, als je er geen verstand van hebt, hou dan je mond gewoon dan kunnen we hier gewoon mensen blijven helpen!

                Ga naar een goed AV bedrijf en die kunnen je verder helpen, XL Video, Hulskamp, JVR, Heuvelman en vele anderen.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • ewald
                  • Aug 2000
                  • 93

                  #9
                  Beste Kokkie,

                  Wil je ons uitleggen hoe dat gaat in een voetbalstadion? qua opstelling.

                  En welke oplossingen kunnen we zeker afschrijven? LCD en Plasma

                  Comment

                  • vidioot
                    • Mar 2006
                    • 47

                    #10
                    Hallo Ewald,

                    Als je niet kunt verduisteren zou ik voor LED gaan, en afhankelijk van de opstelling van het publiek 1 of 2 schermen gebruiken.
                    LCD's werken bij ons ook prima in daglicht, maar je hebt het over 700 man, dat worden wel erg veel LCD's!

                    Het lijkt me sterk dat 1 groot scherm duurder is dan twee kleinere, maar misschien vergelijk je een Barco met een 'Tokyo LED'-aanhanger.

                    Ga je veel details afbeelden, of vooral videobeelden?
                    Als je bijvoorbeeld grafieken op een LED wilt bekijken heb je een nogal kleine pitch nodig.

                    @Kokkie: in welk voetbalstadion wordt gebruik gemaakt van projectie? Lijkt me erg sterk! (met name de beamer dan

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      @Ewald: met een beamer opzicht op een scherm.
                      maar misschien ook wel met 2 beamers opzicht, maar doorzicht kan misschien ook wel.

                      @Vidioot: In mijn wereld worden stadions ook gebruikt voor concerten, evenementen, beurzen en wat je nog meer kan verzinnen. Nee, natuurlijk niet in een vaste installatie voor sportwedstrijden!

                      Met de richting van zonlicht kan je rekening houden, dus daar kan je je opstelling op aanpassen. In een voetbalstadion of in een fabriekshal! Haal er dus iemand bij die er verstand van heeft en neem dat advies ter harte.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • Nit-Wit
                        • Feb 2005
                        • 250

                        #12
                        @kokkie:

                        hou het eens bij lampen ipv video

                        dan doe ik het video wel en zal ik me niet met lampen bemoeien... OK?

                        Daglicht projectie bestaat gewoonweg NIET
                        contrast is gewoon bagger. tenzij je flets beeld goed acht... okee...
                        maar al zet je 2 x 20k ansilumen HD20's op een 4x3m doek dan nog is het niet acceptabel.

                        en al helemaal niet in een voetbalstadion.

                        Gewoon LED weghangen.

                        Lighthouse R7 is bijvoorbeeld een mooi scherm: 7mm virtueel.

                        @ewald:
                        houd wel rekening met het volgende:
                        meer kleinere schermen ten op zichte van één groot scherm heeft de volgende nadelen:
                        - je hebt meerdere constructies te bouwen.
                        - de setup tijd is gewoonweg langer omdat je een groot scherm sneller bouwt dan 2 kleine
                        - je ook rekening moet houden met de kosten van de processing, welke doorgaans ook niet goedkoop is.
                        - er extra infra nodig is in zowel stroom als signaal.
                        Last edited by Nit-Wit; 04-06-09, 21:35.
                        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                        Comment

                        • jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

                          #13
                          Wellicht kan de topicstarter aangeven om welke ruimte het precies gaat? Kans is aanwezig dat collega's hier al eerder op die plek hebben gewerkt en hun ervaringen kunnen inzetten!

                          In het rijtje van verhuurbedrijven mist BeamSystems.

                          Comment

                          • ewald
                            • Aug 2000
                            • 93

                            #14
                            Sorry dat ik zo laat reageer.

                            Ik weet niet waar het is. En hoe de ruimte eruit ziet.

                            Mijn zwager zegt dat ze een prof. partij uit omgeving Utrecht bij hebben betrokken. En dat dat ze het gaan doen doormiddel van projectie.

                            Maar ik ga er wel naar toe.
                            Dus ik zal zeker verslag geven van hoe het was.
                            En misschien kan ik ook een foto van maken.

                            Het is volgende week. Dus nog even geduld

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Originally posted by ewald
                              Mijn zwager zegt dat ze een prof. partij uit omgeving Utrecht bij hebben betrokken. En dat dat ze het gaan doen doormiddel van projectie.
                              Dat is ook nutteloze informatie, XL video Nederland, Hulskamp en Heuvelman zitten allemaal binnen een kilometer van elkaar daar.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...