Welke Camera?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maDSaint
    • Jun 2009
    • 2

    Welke Camera?

    Dag allemaal,

    Na een tijdje gerotzooid te hebben met een kleine sony camcorder ben ik nu wel toe aan iets professionelers. Ik stuitte op internet op de volgende camera`s: Sony HVR-HD1000E en de Panasonic AG-HMC71. Allebei in de prijsklasse die ik zo in gedachten had (1500-2000 euries). Heeft er iemand ervaring met deze camera`s, of nog suggesties? Ik ga in ieder geval niet voor zo`n klein cameraatje wat bij windkracht 2 al een bibberig videootje oplevert, dus shoulder mounted is wel een vereiste, voor de rest sta ik voor alle suggesties open...

    Alvast bedankt!
    Last edited by maDSaint; 02-06-09, 20:11.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Ik ken ze allebei niet maar ik ben "fan" van Panasonic als het op camera's aankomt:
    - ten tijde van de "draagbare" VHS camera's was Panasonic onklopbaar in beeldkwaliteit
    - Sony beginnen echte zakken te worden als het op service aankomt. Hun onderdelenprijzen zijn echte afzetterij en hun service is veel te duur.
    - Hun fototoestellen zijn qua lenskwaliteit nog altijd niet de top (ok, 't is dikwijls Carl Zeiss maar den Carl kan er ook niet aan doen als Sony de lens niet met de opneemchip perfect kan laten samenwerken).

    Ik kan dus geen EXACTE vergelijking maken tussen de twee toestellen die je opgeeft maar je dus wel illustreren waarom ik Sony geen warm hart meer toedraag.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • vidioot
      • Mar 2006
      • 47

      #3
      Wat wil je ermee gaan doen? Is een kleine camera op een statief geen optie?

      Heb je er al eens over gedacht om naar tweedehands camera's te kijken?
      Ik heb erg veel goede ervaringen met tweedehands camera's, waarbij je toch flink meer camera hebt voor je geld.

      Met dit budget kom je bij nieuwe camera's uit die het net niet zijn. Zo heb je bij de genoemde types erg beperkte controle over je lens.

      Als je uit deze 2 camera's wilt kiezen zou ik voor de sony gaan; die heeft een grotere beeldchip en een focusring.

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        De Sony is niks meer dan een kleine camcorder in een 'schouder-body' geplaatst. Hij is ook verkrijgbaar als klein handycam model, typenummer ontschiet me zo even.

        't Is een grappig ding, maar meer ook niet. Zeker niet te vergelijken met professionele camera's.

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • vidioot
          • Mar 2006
          • 47

          #5
          Een leuke tweedehands camera is bijvoorbeeld de jvc gy-hd100. Dan heb je veel professionele functies voor zo'n €2500,-.

          Comment

          • maDSaint
            • Jun 2009
            • 2

            #6
            Bedankt voor de reacties! Ik ga mij toch wat meer toespitsen op de JVC camera`s, dankzij de tip van Vidioot. En dan nu nog een vraag: Weet iemand een goede winkel die camera`s verkoopt en mij kan adviseren over het een en ander? Liefst in omgeving Den Haag.

            Comment

            Working...