Matrox Dualhead2Go 800X600

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djbuzz
    • May 2007
    • 29

    Matrox Dualhead2Go 800X600

    Hey Allemaal,

    Ik zit even met een probleempje ik hier een laptop met een:
    Intel 945 Express Chipset Family erin.
    Aan deze kaart zit een Matrox Dualhead2Go aan.
    nu werkt dit wel als een zonnetje alleen is het probleem.
    dat ik de Matrox niet op 2x 800X600 krijg.
    Ik heb echt al van alles geprobeerd maar weet iemand hoe dit kastje en dan vooral de software werkt?
    ik krijg het niet aan de praat om hem dus op alle 2 de schermen 800 bij 600 uit te laten sturen en dan wel apart en niet gecloned.

    groetjes,

    Timo
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Volgens mij is dit ook niet mogelijk.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Dat is zeker wel mogelijk, daar zijn die matrox kaartjes voor gemaakt.
      Het probleem is... dat ze er nogal een onoverzichtelijke software bij leveren. Laatste keer dat ik met zo´n kaart in de weer ben geweest heeft het me een uur gekost om het voor elkaar te krijgen, en ik ben niet onhandig met computers...

      Vraag me niet hoe ik het gedaan heb... :P

      Ik neem aan dat je wel de drivers geinstalleerd hebt?
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Laatste keer dat ik met zo´n kaart in de weer ben geweest heeft het me een uur gekost om het voor elkaar te krijgen, en ik ben niet onhandig met computers...
        Een Matrox Dualhead2Go is GEEN kaart!! Je reactie is dus ook totaal naast de kwestie en die dingen zijn absoluut NIET gemaakt voor 800x600!! Op de doos stond er de laatste keer: 1280x1024.
        Graag even met juiste gegevens reageren a.u.b.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Moet je de output dan niet instellen op 1600x600? Volgens mij zit deze niet standaard in Windows, dus moet je een manier vinden om deze handmatig aan te maken (kan, maar is afhankelijk van je videokaart).

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Originally posted by laserguy
            Een Matrox Dualhead2Go is GEEN kaart!!
            Ah... ik zie het al, mijn fout. Is dus gewoon een splittertje.

            Om dan een goed antwoord op de vraag te geven: Dat gaat waarschijnlijk niet omdat vooral je scherm het niet aankan.

            De Dualhead2Go pakt je beeldsignaal (VGA) en verdeelt dat over je twee monitor. Met 1280x1024 betekend dat dat je 640x1024 per scherm krijgt. Gaat net.
            Bij 800x600 zou het betekenen dat je 400x600 per scherm krijgt. Dat is op de huidige schermen (17" en hoger) ten eerste geen gezicht (je gaat de pixels kunnen tellen), ten tweede ondersteunen die schermen dat niet.
            Hierbij ga je ervan uit dat je originele signaal dus 800x600 is... misschien is dat niet wat je wilt... is me niet geheel duidelijk.
            Je kan ook de andere kant op rekenen: 1280x1024 per scherm betekend een output resolutie van 2560x1024 wat een bestaande breedbeeldresolutie is.
            1600 x 600 is geen bestaande resolutie, er is voor zover ik weet en kan vinden geen kaart die dat aankan (rekenen allemaal met bestaande resolutieverhoudingen, zoals 4:3 of 16:9, enz).
            Last edited by renevanh; 01-07-09, 08:57.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • 4uss
              • Aug 2005
              • 578

              #7
              Van wat ik weet van die dingen is dat je 2 monitors aan kunt sluiten die beide een resolutie van 1280x1024 hebben, en dat je op je PC doormiddel van de bijgeleverde software en drivers dan 2560x1024 uitstuurt. De Dualhead maakt er dan 2x 1280x1024 van. Het is niet zo dat een 4:3 reolutie ineens een 2:3 resolutie wordt zoals renevanh zegt, het is eerder zo dat een 8:3 resolutie doormidden gehakt wordt naar een 4:3 resolutie.

              Zoals jurjen_barel zegt: de resolutie moet in jouw geval naar 1600x600. Geen idee of die Dualhead ook andere resoluties dan 1280x1024 snapt, dat zul je even in de documentatie moeten opzoeken.

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

                #8
                Originally posted by renevanh
                1600 x 600 is geen bestaande resolutie, er is voor zover ik weet en kan vinden geen kaart die dat aankan (rekenen allemaal met bestaande resolutieverhoudingen, zoals 4:3 of 16:9, enz).
                Geen idee wat jouw pc kan uitvoeren, maar de mijne kan wel meer dan 4:3 en 16:9 (gelukkig maar).
                1) er zijn kaarten waarbij je zelf resoluties kunt "bedenken", mijn relatief simpele nVidea GO 7600 kan dit zelfs!
                2) mocht de videokaart dit niet zelf kunnen, dan zal Matrox (neem ik aan) software meegeleverd hebben om speciale resoluties in Windows te kunnen uitvoeren, waarna een DualHead er weer gangbare resoluties voor 2 schermen van kan maken.

                Comment

                • Wouter Verlinden
                  • Dec 2000
                  • 263

                  #9
                  Matrox Graphics - Products - Graphics eXpansion Module - DualHead2Go
                  Matrox Graphics - Products - Graphics eXpansion Module - TripleHead2Go

                  Staan volledige lijsten van welke resoluties deze boxen ondersteunen...

                  Bestaat een 2-kanaals en een 3-kanaals versie van...

                  Bestaat een VGA, een DVI en een DisplayPort versie van...


                  Je grafische kaart in je PC zal inderdaad een "gekke (ultrabrede)" resolutie uitsturen naar het Matrox doosje, en dit doosje splitst dit dan in 2 of 3 "normale" resolutie uitgangen, voor 2 of 3 "normale" schermen of projectoren...


                  Greetz,

                  W
                  Wouter Verlinden
                  Creative Sound & Light Development

                  Comment

                  • NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

                    #10
                    Dit gaat allemaal wel, de laatste keer dat ik een panorama hiermee maakte was met twee dualhead2go's en dan in totaal 4 schermen.

                    In het begin zeer veel problemen gehad, maar uiteindelijk de nieuwste drivers gedownload van de matroxen en OOK van de grafische kaart, want daar lag uiteindelijk het probleem!

                    Het beste is dan ook dat je de Native resolutie van de monitors/projectoren gebruikt, dit geeft de beste resultaten.

                    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

                    Comment

                    Working...