Promotie Video!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCDrivein
    • Jan 2009
    • 130

    Promotie Video!

    Hallo allemaal,

    Ik heb gister een promotie video gemaakt voor mijn drive-in show.
    Alleen wou ik even weten wat jullie ervan vinden.

    Opmerkingen?
    Tips?


    YouTube - B&C Drive-in Promotie Video


    (Ik ben 13 jaar, en ben nog niet de beste in zulke video's maken, met effecten enz.)
    een 15 jarige! :)
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

    #2
    Feestende mensen op film doen het altijd goed.

    Persoonlijk zou ik een statief gebruik hebben.
    Heb nu meer het gevoel in een drukke achtervolgingsscene te zitten dan in een promo-film.

    Bij de term club-party denk in niet direct aan een feest op een sportclub, maar een soort van "underground" houseparty.

    Verder: voor een eerste versie zeker niet slecht...
    Last edited by SoundOfSilence; 17-08-09, 09:46.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Originally posted by BCDrivein
      Hallo allemaal,

      Ik heb gister een promotie video gemaakt voor mijn drive-in show.
      Alleen wou ik even weten wat jullie ervan vinden.

      Opmerkingen?
      Tips?


      YouTube - B&C Drive-in Promotie Video


      (Ik ben 13 jaar, en ben nog niet de beste in zulke video's maken, met effecten enz.)
      Voor een 13 jarige petje af, goed gedaan .
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • BCDrivein
        • Jan 2009
        • 130

        #4
        Originally posted by sis
        Voor een 13 jarige petje af, goed gedaan .
        sis
        Dankje.

        Ik vond hem zelf ook al best mooi.
        een 15 jarige! :)

        Comment

        • vidioot
          • Mar 2006
          • 47

          #5
          Ziet er al best leuk uit!

          Wat beter zou kunnen:

          - gebruik meer en kortere videofragmenten, zodat het tempo van het filmpje omhoog gaat en de kijker langer geboeid blijft.

          - Voor totaalbeelden van zalen is een statief wel handig om de camera stil te houden.

          - Je zou je camera kunnen verzwaren door er iets onder te schroeven. Als je met een zwaardere camera uit de hand filmt trilt je beeld minder.

          - Kijk eens of je wat mooie close-ups kunt opnemen, bijv. de lampen, de handen van de dj van dichtbij of de voeten op de dansvloer. Beelden die je normaal als feestganger niet ziet. Een paar vreemde standpunten (hoog/laag) maken het filmpje interessanter.

          - Vermijdt beelden met lege ruimte. Als er nog niet veel mensen op de dansvloer staan zul je een plek moeten zoeken waar het niet zo opvalt. Men zou kunnen denken dat het niet zo gezellig is als men lege plekken ziet.

          Zomaar wat ideëen om over na te denken, maak er maar wat moois van.
          Ik ben benieuwd naar versie 2!

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Als hobbyfilmpje is het leuk. Het is echter absoluut niet professioneel. De tips van Vidioot zijn dan ook heel nuttig.
            Hou ook inderdaad die camera stil want zo word je zeeziek (statief/trolley??).
            Let ook op het tempo van je beeld. De mensen dansen meestal op een sneller ritme dan je achtergrondmuziek. Zorg dat dit niet opvalt of gebruik de bijhorende muziek waarop de mensen dansen. Nu is het geluid echt saai: gewoon een liedje. Maak ook hier, net als van je beelden, een mix.
            Dat je nog niet handig bent met effecten: ZEER GOED ZO!! Anno 2009 heeft iedereen al wel 1001 effecten in zijn trukendoos zitten en we hebben ze ondertussen wel al allemaal gezien dus val er de kijker niet lastig mee. Wees er dus spaarzaam mee (zoals je nu hebt gedaan) en consequent.
            Overigens: als je dit filmpje openbaar gaat gebruik dan moet je ook rekening houden met de rechten op de muziek (Sabam/Buma) en dus waarschijnlijk gaan betalen voor commercieel gebruik.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              #7
              Originally posted by laserguy
              ...
              Overigens: als je dit filmpje openbaar gaat gebruik dan moet je ook rekening houden met de rechten op de muziek (Sabam/Buma) en dus waarschijnlijk gaan betalen voor commercieel gebruik.
              En weten de 'slachtoffers' op de video hier dan ook van? Ook niet geheel onbelangrijk.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Dat is minder belangrijk omdat ze nu niet direct als zeer herkenbaar naar voren worden geschoven.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  Originally posted by laserguy
                  Dat is minder belangrijk omdat ze nu niet direct als zeer herkenbaar naar voren worden geschoven.
                  Dat kan best wezen... als ik mezelf op zo'n filmpje terugzie dan weet ik de maker wel te vinden.
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • BCDrivein
                    • Jan 2009
                    • 130

                    #10
                    Alleen voor op YouTube.

                    Dat kan toch wel?
                    een 15 jarige! :)

                    Comment

                    • Caspero
                      • Oct 2006
                      • 65

                      #11
                      Voor iemand van 13 is dit behoorlijk goed

                      Belangrijkste verbeterpunt:

                      Tempo! Korte beelden en strakke overgangen.
                      Tevens is de audio een beetje suf.. Maak een mix tussen liedjes en de feest geluiden(dan al niet van de video zelf) Wat 'aparte' standpunten wat eerder al werd genoemd maakt het geheel ook minder 'saai'. Verder zou ik ervoor kiezen het filmpje meer dan de helft in te korten. Dit is te lang voor gemiddelde mensen om een goede indruk achter te laten. Wees niet bang dat je doelgroep bepaalde delen zal missen.

                      Comment

                      • joeri369
                        • Jan 2009
                        • 22

                        #12
                        ALS er in je camera een aparte microfoon kan zou ik zelf proberen dat te doen met een kabel van je mengpaneel daarheen zodat je die muziek gewoon hoort.

                        groet'n joeri
                        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        banned

                        Comment

                        • BCDrivein
                          • Jan 2009
                          • 130

                          #13
                          Originally posted by joeri369
                          ALS er in je camera een aparte microfoon kan zou ik zelf proberen dat te doen met een kabel van je mengpaneel daarheen zodat je die muziek gewoon hoort.

                          groet'n joeri
                          In mijn digitale camera zit ook een micro, hij doet het ook gewoon.
                          een 15 jarige! :)

                          Comment

                          • ajdeboer
                            • Feb 2009
                            • 198

                            #14
                            Originally posted by BCDrivein
                            In mijn digitale camera zit ook een micro, hij doet het ook gewoon.
                            Het probleem met ingebouwde microfoons is, dat ze vaak (niet altijd) niet goed klinken. Daarvoor kun je óf een goede externe microfoon op je camera zetten óf, zoals gezegd, de mix van je mengtafel naar de camera sturen.

                            Maar achteraf erin monteren kan natuurlijk ook.

                            Comment

                            • josip
                              • Nov 2007
                              • 12

                              #15
                              Originally posted by 4AC
                              Dat kan best wezen... als ik mezelf op zo'n filmpje terugzie dan weet ik de maker wel te vinden.

                              gaat het dan niet eerder over bewust moeilijk willen doen?
                              klaag je de nationale tv ook aan als ze je filmen op een festival???en ik denk niet dat ze aan iedereen toestemming zijn gaan vragen.

                              Comment

                              Working...