Ervaring met datavideo SE-500?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vidioot
    • Mar 2006
    • 47

Ervaring met datavideo SE-500?

Beste collega-vidioten

Zoals de titel al zegt: Heeft er iemand ervaring met de SE-500 videomixer van Datavideo?

De lokale omroep waarvoor ik dit vraag gebruikt op dit moment de die-hard Panasonic MX50 met composiet camerabeelden. Deze mixer heeft echter geen tally output, terwijl de cameramannen er hard aan toe zijn. In Amerika verkoopt men welliswaar tally printplaatjes voor de MX50, maar als ik de site bekijk ga ik nog niet eens proberen deze te krijgen... VTR-10a Audio Video Transmitter

Mijn idee: verkoop de MX50 en koop er een nieuwe SE-500 voor.

Op papier ziet de datavideo mixer er aardig uit, maar wat zeggen jullie ervan?
  • Henk Mol
    • Jun 2007
    • 6

Ik heb er zelf eentje in gebruik en ik zet ze ook vaak in bij vaste installaties. Op zich is dit een goed mixertje voor simpel schakelwerk etc.
    Er zit ook een simpel audio mixertje, maar deze gebruik ik zelden dus die kan ik niet beoordelen.

Het aansluiten van ongesyncte bronnen gaat goed, maar ik heb wel eens problemen gehad met het gebruik van composite en yc door elkaar heen.
    Nagenoeg geen vertraging, tenminste niet zichtbaar.

Er zit helaas geen preview doorlus mogelijkheid per ingang, maar wel een separate quad preview uit, twee composites uit of zelfs een component uit met een verloopje.

Al met al een leuk mixertje voor de prijs....

Comment

• Leks
      • Oct 2007
      • 330

Ik gebruik nu al een jaartje de Data Video HS 500 combinatie regelmatig
      ( een H 500 en een TLM 702 bij elkaar)

Het is ondertussen wel over gebouwd naar een groter rek met wat meer AV app. oa, laptops, dvds, meer monitoren

De audiomixer heb ik een keer gebruik, simpel recht toe recht aan dingetje, maar let er op, 2 keer mic zonder phantom, en 1 keer line op cinch, dus geen 2 dvds mixen met geluid etc.

Het video gedeelte is prima, geen vertraging te ontdekken, goede interne sync, degelijk gebouw, goede componenten, en idd een quad preview optie ( best handig voor een compacte set vind ik)

Ook is de tally out functie prima.

Midi & rs 232 heb ik nog niet gebruikt.

Verder heb ik het probleem van Henk Mol niet gevonden, de transcoding gaat bij mij prima tussen YUV en Y/C, alleen kan je geen Y/C en YUV output tegelijk gebruiken.

Gewoon een nette fijne mixer om mee te werken. minder effecten etc als een MX 50 maar daarentegen ook 15 jaar? nieuwere techniek, en veeeeeel minder kuren. Ze maken wel waar wat er in de manual staat.

Groeten,

Leks
      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• vidioot
        • Mar 2006
        • 47

Hartelijk dank heren voor deze nuttige informatie! Fijn om te horen dat er (wat mij betreft) geen adders onder het gras zitten. En dat voor €850,-!

Ik sluit er twee LMD-1410 schermen op aan, dus dat wordt inderdaad een handig compact setje. Geluid staat bij ons helemaal los van video, de geluidsman zit verderop en heeft een degelijke audiomixer.

Ik denk dat ik binnenkort een paar mensen blij kan maken met hun nieuwe tallylampjes!

met videolijke groet,
        Roy

Comment

Working...