videomixer voor 2 camera's + vga input

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deKoning
    • Aug 2009
    • 1

videomixer voor 2 camera's + vga input

Ik hbe voor een videosysteem advies nodig voor een videomixer. Mijn budget is ongeveer 1500 euro.

Wat ik nodig heb is een videomixer die per input een output heeft die ik kan aansluiten op een lcd-schermpje (soort previewmonitor zonder doorlus in het scherm zelf)
    De inputs zou ik het liefst van de hoogste kwaliteit hebben, dus niet RCA composite, maar bijvoorbeeld s-video of component.
    Ook de output zou ik het liefst als s-video of component hebben.

de dingen die ik wil aansluiten zijn een vga-input (daar kan ik eventueel nog een converter voor kopen naar s-video of component)
    en twee camera's (Sony HVR HD1000). Later wil ik nog eventueel een derde (en eventueel een vierde) camera kunnen aansluiten.

Hopelijk kan een van jullie me helpen.
  • vidioot
    • Mar 2006
    • 47

Hmm, voor €1500,- koop je niet veel in de serieuze videowereld...

Ik denk dat je uitkomt bij een Edirol V-8
    De monitor doorlus zul je erbij moeten bedenken tenzij je toch kiest voor composiet.

Overigens:
    Ik denk dat je met 2-3-4 camera's wat langere kabels gaat aansluiten op je mixer? Een meter of 50 ofzo?

In dat geval kan ik je S-video afraden. Op langere afstanden ga je problemen krijgen met de kleurinformatie, dat op een erg lage spanning over de kabel gaat. Daarnaast zijn S-video stekkers nogal breekbaar, dus let op met mobiele camera's.
    Ik zou een paar mooie coax kabelhaspels nemen en voor composiet video gaan, werkt altijd.

Mocht je toch composiet gaan gebruiken, dan heb ik nog een andere optie: neem een Datavideo SE-500 mixer met een scanconvertor (extron/kramer) voor je pc. Vergeet de kleine lcd-schermen. Deze mixer heeft een quad preview uitgang, zodat je 4 inputs op 1 groter scherm ziet.

Comment

• vidioot
      • Mar 2006
      • 47

oow en nog een tip:

Koop een videokaart voor in de pc, zodat je geen VGA maar S-video o.i.d. eruit krijgt. Zo'n videokaart is een stuk goedkoper dan een scanconvertor.

Comment

Working...