BNC en HD1080i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Originally posted by janmiltenburg
    Voor fieldmonitoren zijn verschillende oplossingen.Je kan kijken naar merken zoals Marshall, TVlogic, jvc, bon etc, e.e.a is afhankelijk waar je de monitor voor wilt gebruiken. Broadcast nivo afkijken en beoordelen stelt andere eisen dan gewoon een plaatje afkijken.
    Ik gebruik met grote regelmaat de 10,4" van marshall (V-R104DP-HD)
    bevalt erg goed. Voordeel is ook dat hij 23,89 en 24 pfs 'snapt'. (komt bij mijn soort werk erg vaak voor).
    Let op dat niet alle monitoren met HDSDI dit aan kunnen. Sommige kunnen allen 25 PFS, 29,97 PFS, 50i en 59,94i aan.
    Dit is idd geen broadcast niveau. wij gebruiken het alleen om te kijken of er signaal is en om tapes scherp te zetten voor instart.

gr freek

Comment

• Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

Originally posted by freek
      Ik gebruik met grote regelmaat de 10,4" van marshall (V-R104DP-HD)
      bevalt erg goed. Voordeel is ook dat hij 23,89 en 24 pfs 'snapt'. (komt bij mijn soort werk erg vaak voor).
      Let op dat niet alle monitoren met HDSDI dit aan kunnen. Sommige kunnen allen 25 PFS, 29,97 PFS, 50i en 59,94i aan.
      Dit is idd geen broadcast niveau. wij gebruiken het alleen om te kijken of er signaal is en om tapes scherp te zetten voor instart.

gr freek

Je hebt hier zeker een punt, maar je moet wel de investering verdedigen met de toepassing.

Maar als jij op 24fps en andere "exotische" normen werkt zit je in een wereldje waar dat normaal is.
      Mag ik vragen welk bedrijf/tak van sport dat is?
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by Nit-Wit

Maar als jij op 24fps en andere "exotische" normen werkt zit je in een wereldje waar dat normaal is.
        Mag ik vragen welk bedrijf/tak van sport dat is?
        Ik ben freelancer en ik doe voornamelijk digitale projecties bij filmfestivals in binnen- en buitenland.Vandaar dat ik vaak alle formaten en snelheden tegenkom.
        Onze meest gebruikte opstelling is een Christie Roadster HD8/HD12/HD18 met de sony HDW-M2000 player en als afkijk de 10.4 inch monitor van marshall.

Comment

• Peter Dumon
          • Nov 2009
          • 4

Originally posted by 4AC
          Goh, en tegenwoordig praat je voor je blu-ray home cinema setje al over een hdmi-kabel van 10gbps...
          HDMI heeft een snelheid van ongeveer een 50Mbps,
          een 1080i50 4:2:2 signaal heeft een snelheid van 1500Mbps,
          een volledig 1080i50 heeft 3Gbps.
          De laatste twee kunnen enkel over coax of fiber gaan door deze snelheden,
          twisted pair (zoals HDMI) is gelimiteerd in snelheid (en afstand).

Originally posted by frederic
          Weet iemand of je een HD signaal kunt sturen door een BNC kabel?
          Ik gebruik zeer veel RG59, haal hier zeker 40m meer (meer zelfs),
          en als het echt ver moet gaan een RG11 (tot 90m!).
          Belangrijk is je connectoren, gebruik neutrik, zijn volgens mij toch de beste.
          Ook zeer veel aandacht besteden aan het krimpen ervan, een slechte krimping kan je afstand al halveren.

Weet ook dat je voor lange afstanden in 1 stuk gaat,
          elke overgang is serieus wat verlies.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

HDMI heeft een snelheid van ongeveer een 50Mbps,
            een 1080i50 4:2:2 signaal heeft een snelheid van 1500Mbps,
            een volledig 1080i50 heeft 3Gbps.
            De laatste twee kunnen enkel over coax of fiber gaan door deze snelheden,
            twisted pair (zoals HDMI) is gelimiteerd in snelheid (en afstand).
            HDMI V1.3 heeft op redelijk korte afstand (tot zo een 10 meter max.) een doorvoer van 10.2 Gb/s. Hier kan dus veel meer dan 1080p full HD door.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Peter Dumon
              • Nov 2009
              • 4

Je hebt gedeeltelijk gelijk.

Die 50Mbps is de Blu-Ray snelheid.

Ik heb het even opgezocht voor HDMI kabel:
              - V1.2a = 1,65Gbps
              - V1.3 = 3.4Gbps
              er zijn 3 twisted pairs, dus zo kom je aan een 10,2 Gbps

Ik twijfel wel of je deze snelheden kan halen ..
              In elk geval is het niet uit te testen met de hedendaagse consumenten apparatuur.

Comment

Working...