BNC en HD1080i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

BNC en HD1080i

Weet iemand of je een HD signaal kunt sturen door een BNC kabel?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Ja, waarom niet? Een RG59 kabel heeft een bandbreedte van enkele 100'den MHz.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Welke overgang naar BNC heb je nodig als je een Sony HDR-FX1 camera gebruikt?

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Naja, er zit een S-video, video (??) en Component output op.
        Een component -> BNC verloopje kan dan handig zijn...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by laserguy
          Ja, waarom niet? Een RG59 kabel heeft een bandbreedte van enkele 100'den MHz.
          Goh, en tegenwoordig praat je voor je blu-ray home cinema setje al over een hdmi-kabel van 10gbps...
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• vidioot
            • Mar 2006
            • 47

Hallo Frederic,

De HDR-FX1 heeft een component uitgang. Je hebt hierbij een kabel gekregen met een rode, groene en blauwe 'tulp' stekker. Hier kun je analoog component uithalen. Als je dit over coax kabel (BNC stekkers) wilt doen, zul je drie kabels nodig hebben van dezelfde lengte. De tulpstekker kun je met een verloopje omzetten naar BNC.

Misschien heb je nog een extra verloopje nodig om 2 BNC-stekkers te kopppelen. Overigens kun je ook meteen een tulp stekker aan je coax monteren.

Een andere manier van HD signaal over 1 coax kabel is via HD-SDI, maar dit signaal komt niet uit deze camera en is vrij duur om te maken (met een convertor).

Wat wil je ermee gaan doen?

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Spijtig dat hij geen HD-SDI heeft. Zal ik toch maar de Sony PMW-EX1 huren? Scheeld wel 40€ / dag.

Heb ik dan de goede combinatie om een live HD captatie te doen + projectie?:

- 3 (1 vaste en 2 losse) Sony PMW-EX1 camera's en BNC kabel
              - Panasonic HV AS400 HD mixer
              - Sony PMW EX30: HD recorder

Comment

• Nit-Wit
                • Feb 2005
                • 250

[FONT=Verdana]RG59 en HD 1080i kan, maar heeft niet de voorkeur.
                tot 20m gaat het wel goed.

daarna kan het linke soep worden. d'r hoeft maar iemand op je kabel te gaan staan en je krijgt al storing.

Beste gebruik je Belden 1694F (deze gaat volgens specs tot ongeveer 125m).
                Mocht je niet zo'n Belden-fan zijn, dan gebruik je Canare [/FONT][FONT=Verdana]L-5CFB. deze gaat tot 100m goed.

Alles daarboven: Glasvezel.
                [/FONT]
                "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Nit-Wit
                  • Feb 2005
                  • 250

Originally posted by frederic
                  Spijtig dat hij geen HD-SDI heeft. Zal ik toch maar de Sony PMW-EX1 huren? Scheeld wel 40€ / dag.

Heb ik dan de goede combinatie om een live HD captatie te doen + projectie?:

- 3 (1 vaste en 2 losse) Sony PMW-EX1 camera's en BNC kabel
                  - Panasonic HV AS400 HD mixer
                  - Sony PMW EX30: HD recorder
                  welke projector heb je ?

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Nit-Wit
                    welke projector heb je ?
                    Barco CLM HD8.
                    Die zijn onze sponsors. We mogen die gebruiken.

Comment

• vidioot
                      • Mar 2006
                      • 47

Ik heb laatst nog een EX-1 gebruikt op een FLM-HD14 via HD-SDI, dat was een erg strak plaatje!

Zoals Nit-Wit al zei, gebruik geen standaard rg-59 kabel voor je lange lengtes.

Comment

• Nit-Wit
                        • Feb 2005
                        • 250

Ojaa, nog een advies: gebruik GEEN extron apparaten voor HDSDI, die zijn daar absoluut ongeschikt voor.

BAL heeft mooie HDSDI boosters/verdelers.

Comment

• vidioot
                          • Mar 2006
                          • 47

Aansluitend aan deze topic:

Omdat ik steeds vaker met (HD-)SDI te maken heb ben ik op zoek naar een repeater (equalizer/reclocker) om in geval van nood in het veld te gebruiken. Nood? Ja bijvoorbeeld als de bron of weergaveapparatuur van derden van slechte kwaliteit is, waardoor ik de berekende kabellengte niet haal.

Welke (HD-)SDI equalizers/reclockers gebruiken jullie? Ik heb hier helaas alleen een Extron MDA 4V liggen, en die voldoet niet (zoals Nit-Wit al wist).

Daarnaast zou ik graag het eye-pattern en de jitter meten. Heeft Phabrix de enige 'betaalbare' oplossing?:

Tenslotte: welke (HD-)SDI field monitor raden jullie me aan? Ik denk zelf aan de Sony LMD-940W, maar wellicht kan het goedkoper.

Alvast bedankt voor de informatie!

Comment

• janmiltenburg
                            • Jun 2009
                            • 1

Een betaalbare oplossing voor het re-clocken zijn de verdelers, met reclocker, van Righton.
                            Voor fieldmonitoren zijn verschillende oplossingen.Je kan kijken naar merken zoals Marshall, TVlogic, jvc, bon etc, e.e.a is afhankelijk waar je de monitor voor wilt gebruiken. Broadcast nivo afkijken en beoordelen stelt andere eisen dan gewoon een plaatje afkijken.

Voor distributie van HD signalen werkt de Belden 1505F ook uitstekend.

Als je meer info wilt kan je een pm sturen.

Groet,

Jan

Comment

• Nit-Wit
                              • Feb 2005
                              • 250

Originally posted by vidioot
                              Aansluitend aan deze topic:

Omdat ik steeds vaker met (HD-)SDI te maken heb ben ik op zoek naar een repeater (equalizer/reclocker) om in geval van nood in het veld te gebruiken. Nood? Ja bijvoorbeeld als de bron of weergaveapparatuur van derden van slechte kwaliteit is, waardoor ik de berekende kabellengte niet haal.

Welke (HD-)SDI equalizers/reclockers gebruiken jullie? Ik heb hier helaas alleen een Extron MDA 4V liggen, en die voldoet niet (zoals Nit-Wit al wist).

Daarnaast zou ik graag het eye-pattern en de jitter meten. Heeft Phabrix de enige 'betaalbare' oplossing?:

Tenslotte: welke (HD-)SDI field monitor raden jullie me aan? Ik denk zelf aan de Sony LMD-940W, maar wellicht kan het goedkoper.

Alvast bedankt voor de informatie!
                              Dat sony monitor is OK.

Wat betreft de distributie:
                              Bal Broadcast: BAL Broadcast Ltd: Video Distribution Amplifiers: BALBOX HDDA010 HD and SD Digital Video Distribution Amplifier. 1 channel.

Mocht je incidenteel nou eens veel van die (HD/SD: multistandaard dus)reclockers nodig hebben: JVR audiovisual | We make everything possible in audiovisual! heeft er een hele hoop. die doen alles met bal reclockers.

Voordeel van die bal product lijn is dat er een GEEN losse voeding bij zit, gewoon een euro (C14) aansluiting.

Comment

Working...