'Professioneel' Beamen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sleevezip
    • Dec 2009
    • 5

    'Professioneel' Beamen

    Hoi,

    Ik wil in mijn afstudeer voorstelling diverse video's gaan gebruiken. Het moet een soort tv show worden waar op een soort video wall (beamer scherm) soms items worden gestart. Wanneer dit niet is wil ik een still van het logo of animatie vertonen. je zou als voorbeeld Miljoenenjacht kunnen nemen, waar soms het logo en soms filmpjes op de video wall worden vertoond.

    Is dit ook mogelijk via pc zonder dat er een regie schakel tafel aan te pas komt? Is daar een programma voor om filmpjes goed in te starten op een beamer zonder dat je iets b.v. op een dvd moet aanklikken of doorspoelen etc, maar ik zie zo voor me dat er een programma is met twee schermen, links het logo rechts het item en wanneer er een que is je het aanklikt een doormiddel van een fade het over vloeit?

    Hebben jullie hier ervaringen mee? Of twee laptops, in ieder geval dat het een beetje professioneel oogt?
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    Ik heb dit veel gedaan bij (muziek)theater voorstellingen. Bij de muziek hadden we bewegend beeld, bij tekst een still. Ik gebruik altijd Final cut pro en mijn macbook. Hierbij kan je zowel je stills als je bewegende beelden op je tijdlijn zetten. Aan het begin van elk filmpje -1 frame maak je een marker aan. Dit is het laatste beeld van je still. Aan het einde van je fragment laat je hem weg vloeien in je still. Klinkt een beetje omslachtig maar werkt perfect. als je 1e filmpje is afgelopen dan zie je je still. je drukt op pauze. Daarna selecteer je je volgende marker. Deze staat dus op het laatste still frame voor je volgende filmpje. Als je het volgende filmpje wil starten druk je op start. Ik heb er zelf nog een kastje aanhangen om van firewire naar SDI te gaan, maar je kan ook op je DVI poort uitsturen.
    Je moet het maar proberen. Dit kan natuurlijk ook met Adobe Premiere of een ander video edit programma.
    Succes...

    Comment

    • Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

      #3
      Als je een macbook hebt gewoon een keynote presentatie maken en doordrukken met je iphone ofzo.
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

      Comment

      • Gerard-d
        • Sep 2009
        • 4

        #4
        Hallo Freek,

        Als professionele schakeltechnicus kan ik je van alles aanraden, maar hier zijn hele goedkope budget oplossingen voor. Het enige wat je nodig bent is een computer met 2 of 3 uitgangen (vga, dvi, composiet etc...). Je kan een VJ pakket gebruiken zoals Arkaos of Resolume maar die zijn best prijzig voor eenmalig gebruik.
        Voor christelijke doeleinden word vaak gebruik gemaakt van de volgende pakketen:
        easyworship
        mediashout
        presentationmanager
        propresenter
        songshow plus
        sundayplus

        Alle pakketen kunnen faden tussen fotos, videos en of teksten. Ik ken ze verder niet weet alleen dat ze veel gebruikt worden.
        Hoop je hiermee een beetje verder te kunnen helpen.

        gr. Gerard

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #5
          Je kan trouwens gewoon de trial van Resolume downloaden, die is alleen maar 'beperkt houdbaar'. Maar sinds het maar voor één voorstelling is, denk ik dat dat niet zo'n probleem op zal leveren. Nooit geschoten is hier altijd mis!
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • Nikotech
            • Jan 2010
            • 11

            #6
            Originally posted by Nit-Wit
            Als je een macbook hebt gewoon een keynote presentatie maken en doordrukken met je iphone ofzo.

            kan natuurlijk ook in MS Powerpoint i.c.m. een draadloze muis (of nog mooier presenter )
            Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden

            Comment

            Working...