Beamer gezocht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    Beamer gezocht

    hallo, ik ben audiotechneut en heb niet superveel verstand wat er aan beamers te koop is.
    ik ben op zoek naar een beamer van ongeveer 2000 ansilumen met een Wide Angle lens.
    icl fatsoenlijke rigging zodat ik niet houtje touwtje met een plankje aan de truss hoef te klooien.
    wiet iemand een goedkoop alternatief?
    hij hoeft geen hd en dat soort onzin te hebben gewoon composite en vga is voldoende
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

    #2
    Originally posted by daviddewaard
    hallo, ik ben audiotechneut en heb niet superveel verstand wat er aan beamers te koop is.
    ik ben op zoek naar een beamer van ongeveer 2000 ansilumen met een Wide Angle lens.
    icl fatsoenlijke rigging zodat ik niet houtje touwtje met een plankje aan de truss hoef te klooien.
    wiet iemand een goedkoop alternatief?
    hij hoeft geen hd en dat soort onzin te hebben gewoon composite en vga is voldoende
    Wat mag het kosten? Een beetje doorsnee computerzaak heeft tegenwoordig wel DLP beamers die >2000 lumen halen voor onder de 350 euro per stuk. Reken dat je 150 euro extra kwijt bent voor een beugel, en mogelijk een flightcase.

    En wat wide-angle betreft, wat noem je groothoek? Wat voor projectie-afstand en welke schermgrootte gaat het om?
    First make it work, then make it look pretty!

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #3
      Originally posted by Stoney3K
      Wat mag het kosten? Een beetje doorsnee computerzaak heeft tegenwoordig wel DLP beamers die >2000 lumen halen voor onder de 350 euro per stuk. Reken dat je 150 euro extra kwijt bent voor een beugel, en mogelijk een flightcase.

      En wat wide-angle betreft, wat noem je groothoek? Wat voor projectie-afstand en welke schermgrootte gaat het om?
      gaat om een scherm van 250 breed en 200 hoog beamer afstand max 2 meter

      flightcase heb ik niet nodig wel beamer beugel met g haak
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • freek
        • Aug 2008
        • 238

        #4
        Het nadeel van de opgegeven lens verhouding is dat het deze verhouding niet vaak voorkomt bij de simpele office centre projectoren. Er zijn 2 mogelijk heden. Of een projector kopen waarbij je een aparte lens kan kopen, Bijv. Sanyo PLC-XP100L met LNS-W32 lens. (2,45m breed bij 1,95m afstand volgens de calculator)
        Probleem hierbij is dat je dit soort projectoren niet hebt met zo weinig lichtopbrengst als jij zoekt.
        Een andere oplossing is een kleine projector met een extreme korte lens ingebouwd. Ik heb hier wel mee gewerkt maar nooit opgehangen dus ik weet niet of er makkelijk een beugel bij te maken is. Maar onze vrienden van audipack maken volgens mij overal wel een beugel voor. Let wel op dat dit soort kleinere projectoren wat goedkopere lensen hebben en daardoor vertekening hebben in de hoeken. Kijk op de link hieronder. Succes ermee

        SANYO Sales & Marketing Europe GmbH: Products - LCD - Projectors - Beamer - Business & Education - PDG-DWL100

        Comment

        • daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

          #5
          Originally posted by freek
          Het nadeel van de opgegeven lens verhouding is dat het deze verhouding niet vaak voorkomt bij de simpele office centre projectoren. Er zijn 2 mogelijk heden. Of een projector kopen waarbij je een aparte lens kan kopen, Bijv. Sanyo PLC-XP100L met LNS-W32 lens. (2,45m breed bij 1,95m afstand volgens de calculator)
          Probleem hierbij is dat je dit soort projectoren niet hebt met zo weinig lichtopbrengst als jij zoekt.
          Een andere oplossing is een kleine projector met een extreme korte lens ingebouwd. Ik heb hier wel mee gewerkt maar nooit opgehangen dus ik weet niet of er makkelijk een beugel bij te maken is. Maar onze vrienden van audipack maken volgens mij overal wel een beugel voor. Let wel op dat dit soort kleinere projectoren wat goedkopere lensen hebben en daardoor vertekening hebben in de hoeken. Kijk op de link hieronder. Succes ermee

          SANYO Sales & Marketing Europe GmbH: Products - LCD - Projectors - Beamer - Business & Education - PDG-DWL100
          hmm vind de sanyo beetje duur... heb zelf op internet een BENQ beamer gevonden mett groothoeklens Beamershop24.nl - BenQ MP515ST - groothoek 1140105

          deze is een factor 3 goedkoper weet iemand of dit wat is?

          oja audiopack stom helemaal vergeten hun maken idd beamer en plasma beugels enz..
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

          Comment

          • freek
            • Aug 2008
            • 238

            #6
            Ik heb geen ervaring met benq, maar het verschil zal niet veel zijn. Het verschil in prijs tussen de Benq en sanyo is makkelijk te verklaren.
            Degene die ik had genoemd is 16:9. De 4:3 versie is al weer een stukje goedkoper. Voor de rest heeft de sanyo net wat meer licht opbrengst (2700 lm tegen 2000 lm). in en de resolutie van de benq is veel lager. 800x600 tegen 1024x768. Dit verklaart waarom de benq veel goedkoper is. Ik denk dat het qua kleur(echtheid) enzo wel allemaal bij elkaar in de buurt zit.
            Let wel op dat het allebei een single DLP chip is, dus ze hebben wel wat vertraging bij het opbouwen van het beeld (meer dan LCD). Als je het voor films gaat gebruiken zul je wel je audio moeten delay-en. Ik gok 1,5 frame (60msec).
            Succes ermee.
            Last edited by freek; 06-01-10, 12:13. Reason: tikfoutje

            Comment

            Working...