Plasma op luidsprekerstatief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Plasma op luidsprekerstatief

Beste,

Sinds kort heb ik de beschikking gekregen over een tweedehands 42" Fujitsu plasma.

Ik zou hiervoor graag een goedkope oplossing voor hebben deze op kijkhoogte te kunnen krijgen. Aangezien de officiele onderdelen van bijvoorbeeld Audipack en/of Smart Metals nogal prijzig zijn ben ik gaan kijken naar een goedkopere oplossing.

Hebben jullie ervaring met het plaatsen van een 42" plasma (van zo´n 30 kg) op een luidsprekerstatief ? Er zijn beugels voor van de bovenstaand genoemde leveranciers, maar deze lijken mij niet echt zorgen voor een stabiel resultaat, gezien de plasma geheel voor het statief komt te hangen.

Ik hoor graag of iemand er ervaring mee heeft.

Ik heb eventueel ook de beschikking over een bekende die een zeer bekwame metaalbewerker is en zou dus ook overwegen hem iets te laten produceren.
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Ik plaats wel vaker 32" schermen op een k&m speakerstatief met de smartmetals beugel. Dat werkt prima..

42" zou ik persoonlijk niet durven hoor..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Zou die metaalwerker dan een nette base laten maken, stukje truss erop SmartMetal bracket en klara.
      ziet er ook iets meer verzorgd uit dan een statiefje
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

Ik gebruik dit statief altijd makkelijk te verstellen en je kan er een behoorlijk gewicht aan hangen. Ik hang er vaak 2x 42" aan met een zelfgemaakt frame.PFF 2410
        <laat het maar draaien>

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Verzwaarde voetplaat, 2 meter truss en bij de metaalboer een plaat laten maken met 4 scaf klemmen en gaten voor bevesting op je plasmascherm.

En de net niet plasmascherm design statieven van Smart Metals zijn prima te betalen.
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Welke Smart metals statieven bedoel je dan ? en wat is dan ongeveer de prijs ??

Ik zat te denken om een plaat achterop de plasma te maken met daaronder een buis die in een hoek onder de plasma doorloopt en dan op het speakerstatief geplaatst kan worden. Op deze manier zou het gewicht van de plasma meer rechtboven het statief komen.

Trussje op vloerplaat is ook nog een optie uiteraard. Ik heb echter zelf geen truss (ook geen plannen om deze te gaan aanschaffen) dus verwacht dat ik met die optie wel wat meer kwijt ben.

Maar goed, we gaan het allemaal nog eens overwegen.
            Bedankt voor jullie reactie in ieder geval.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Zoeken - J&H licht-geluid.nl / shop

denk ik te simpel?!
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Juist in tegendeel, voor het geld is het best te doen.

Comment

Working...