Interactief billboard tegen agressie in Amsterdam/Rotterdam

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

    Interactief billboard tegen agressie in Amsterdam/Rotterdam

    Oud stukje techniek in een fris nieuw jasje gegoten: YouTube - Live interactive mega billboard against agression#!

    Voorbijgangers worden zelf getuige van agressie tegen ambulancepersoneel, gewoon even kijken!
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

    #2
    Leuk grapje anders...

    Het trekt zeker aandacht, leuk idee, maar of het echt 100% zijn doel gaat hebben weet ik niet zo.

    grtzz
    ... the sound of silence...

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      #3
      Nederland:
      De autoriteiten huren voorlichters in om 'aan te geven' dat de burgers (die hun salaris moeten ophoesten) in een situatie als dit niet passief moeten blijven.
      Dus niet hetzelfde doen als de aangestelde toezichthouders.
      Als ze wel aktief zouden worden hebben ze een goede kans op een:
      - mes tussen de ribben of een andere reden voor ziekenhuisopname
      - proces aan hun broek wegens inbreuk op de privacy van de hooligan / straatterrorist.

      Kinderen (of burgers) waarschuw je eerst een aantal keren voor hun wangedrag.
      Daarna volgt straf.
      Niet in de polder.
      Daar bedenken de autoriteiten dat de burgers die waarschuwing maar gaan moeten geven omdat ze zelf falen in hun werk.
      Als zelfs ambulance-en-zieknhuis personeel al bang is om aangifte te doen...
      moet JanL*l op straat dan zijn lijf of leven gaan wagen?
      Praten helpt bij dit soort types toch al lang niet meer.
      Praten is alleen goed voor druiloren die hun eigenlijke werk niet goed doen.
      Al 30 jaar zeggen politici dat er "eigenlijk iets gedaan zou moeten worden" aan de hooligans. Ze vergeten dat het aan hun is om er wat aan te doen.
      Want als de burgerij er (samen met wat mariniers en agenten) echt iets aan zou willen doen - dat kan natuurlijk weer niet volgens de praters....

      Voor het geld wat hier aan voorlichtingsflauwekul is uitgegeven hadden ze waarschijnlijk ook voor 50 agenten de overuren kunnen betalen.
      Die dit soort gajes zouden opsporen en "in de bak" jagen.
      [Als we geen (door de overheid betaalde) advocaten en 'p-rat-olitici zouden hebben.]
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • BvE
        • Oct 2004
        • 385

        #4
        Beste Rinus,

        het valt mij op dat je altijd wel wat te klagen hebt. Vaak is dit tegen "het systeem" of de gevestigde orde. Ik hoop niet dat je in het echte leven ook zoveel klaagt, daar maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee.

        In het geval van dit billboard haal je er ook weer allerelei zaken bij die er niet toe doen (mensen die in de polder wonen???) Met een beetje gezond verstand besef jij ook best dat je niet zomaar kan doorlopen als je ziet dat ambulance personeel wordt bedreigd. Je kan niet verwachten dat de politie altijd overal direct beschikbaar is, vaak zijn burgers de eerste die aanwezig zijn bij een gebeurtenis.

        In Nederland hebben we het best goed. Mensen uit andere landen zijn jaloers op onze nuchterheid en onze vrijheid om te doen wat we maar willen. Elk land kent agressie en zo heeft iedereen wel zijn eigen problemen. Maar ga niet zo lopen klagen over van alles en nog wat. Zie dingen eens in perspectief en wees niet altijd zo negatief. Dan heb je ook meer plezier in het leven!

        Groeten Bart

        Comment

        • s142918
          • Apr 2006
          • 111

          #5
          Oei Bart... weet waar je aan begint

          Maar inderaad, met dit soort geraniumpraat schieten we helemaal niks op. Nederlanders weten het altijd allemaal veel beter, maar vaak blijven de daden achterwege. Dus Rinus, vertel... wat is jouw aandeel in een beter Nederland waarin dit soort problemen niet meer voorkomt?

          En dan ontopic: leuk bedacht en best wel een eyeopener voor sommigen denk ik. Nadeel van dit soort campagnes is dat 'het nieuwtje' er wel weer snel vanaf zal zijn. Maar goed, als er ook maar 1 zo'n idioot een tijdje de cel inmag als gevolg van dit initiatief, dan is het wat mij betreft al geslaagd!

          Comment

          • rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

            #6
            2 BvE:
            Klagen is voor de boeren.
            En ik ben een (hijs-)boer, dus als vanzelf klaag ik. Dat is een recht.
            Staat nergens in de Grondwet dat dat niet mag.
            I.t.t. mensen fysiek beschadigen of bedreigen....
            En wat betreft "de Polder": misschien zou je eens moeten opzoeken wat die term in overdrachtelijke zin kan betekenen.
            En plezier? Jazeker wel. Maar bij bepaalde dingen ook zeker niet!

            2 s142918
            Aandeel in een beter Nederland?
            Of in het oplossen van dat soort problemen?
            Geraniumpraat =
            ".... zo'n idioot een tijdje de cel in mag als gevolg van dit initiatief..." In 'mag' ?
            Volgens mij 'mag' dat van iedereen.
            Maar leg dan jezelf maar eens uit wie dat "mogen" dan zou moeten bewerkstelligen
            en waarom het dan al jaren zo goed als niet gebeurt.
            Maar ik begrijp dat mijn denkbeelden niet worden gewaardeerd.
            Dus stop ik ermee.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

            Comment

            • geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

              #7
              Originally posted by rinus bakker
              Dus stop ik ermee.
              Ik had veel uitspraken van jouw verwacht maar deze niet.... Blijft wel dat ik vind, en dat komt ook in de riggingcursus van jou naar voren, elke bureacratische instelling, overheid, semi-overheid, multinational, bank, verzekeraar, notaris, advocaat en noem maar op, kan NIETS goed doen in jou ogen.

              Dat geeft soms een erg frisse blik op bepaalde zaken! En omdat ik een week van jou cursus heb mogen genieten weet ik een beetje waar bepaalde uitspraken vandaan komen en in welk verband ik de uitspraken dien te plaatsen....

              Daarom heb ik 1 vraag voor je: Wordt je er niet een keer ontzettend moe van, dat schoppen en steken...? Je begint steeds meer op Calimero te lijken... jij tegen de grote boze buitenwereld waar niets goed is....
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

              Comment

              • rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

                #8
                Zoals sommigen hier bekend heb ik ook de hobby om midden in de nacht uit m'n bed gepiept te worden om medeburgers te helpen.
                Tijdens het uitoefenen van deze hobby ben ik slachtoffer geworden van een van de ergste bedreigingen tegen hulpverleners ooit in Nederland. Situatieschets: er was een feestje op een kamp, waarna er eentje in z'n auto was gestapt en zich later met hoge snelheid om een paal een vouwde. Op slag dood: niks meer aan te doen. Het lichaam zat wel ernstig bekneld in het voertuig, dus we moesten even komen knippen. Blijkbaar ruiken die kampers het wanneer er iemand in de problemen zit: binnen 10 minuten stond het volledige kamp (!) voor onze neus. De omschrijving van de daaropvolgende minuten hou ik graag voor mezelf, maar ik kan toch wel concluderen dat ik meer wapens onder m'n neus heb gehad dan me lief is. Ze gingen er namelijk maar vanuit dat het onze schuld was dat hun kennis overleden was...
                Na een flinke matpartij wist de politie ons even te ontzetten. Als een gek naar onze wagens gerend en wegwezen. Dit terwijl het lichaam van het slachtoffer nog bekneld zat. De ME heeft de weg uiteindelijk even kunnen schoonvegen, zodat de berger even tijd had om het voertuig op te pikken. Vervolgens zijn we een tijdje gaan rijden, totdat we uiteindelijk bij een brandweerkazerne buiten de regio kwamen. Daar hebben we onder bescherming van politie en KMAR het lichaam uit het wrak staan knippen.

                De volgende dag wilden we als korps zijnde aangifte doen. Dit werd al heel snel verboden: iedereen zou individueel aangifte moeten doen. Met als gevolg hiervan dat ik in dat geval met naam en toenaam en alle adresgegevens bekend zou worden bij de persoon waartegen ik aangifte zou doen. Geen strak plan, ik vermoed dat ik diezelfde dag nog gelyncht zou worden.

                Vervolgens zei de burgemeester: 'dan doe ik uit mijn naam aangifte: ik wil hoe dan ook dat deze daders hiervoor gepakt worden.' Waarop doodleuk werd gezegd: 'maar meneer de burgemeester, u was helemaal niet aanwezig bij die incident...'.

                Bij dit schoolvoorbeeld extreem geweld tegen HV'ers zou iedere burger die hiertussen sprong óók direct slachtoffer zijn geworden. Ik hoop toch niet dat dit de bedoeling is van deze reclamestunt. Ik ben vóór een stuk bewustwording naar de burger toe dat dergelijke taferelen niet toelaatbaar zijn, maar maak er dan een goede voorlichting bij en vertel wát er van burgers verwacht wordt en hoever die kunnen gaan.

                Rinus: ik sta helemaal achter je, keep up the good work.

                En uiteraard ook nog even inhoudelijk in het topic reageren: de uitvoering van dit project is super gedaan. De aandacht van voorbijgangers wordt langere tijd vastgehouden en mensen gaan er wel over nadenken. Of het wat uitmaakt... Ik hoop het wel, bovengenoemd verhaal wil ik niet nog een keer meemaken.

                Comment

                • s142918
                  • Apr 2006
                  • 111

                  #9
                  Originally posted by rinus bakker
                  Maar leg dan jezelf maar eens uit wie dat "mogen" dan zou moeten bewerkstelligen
                  en waarom het dan al jaren zo goed als niet gebeurt.
                  Maar ik begrijp dat mijn denkbeelden niet worden gewaardeerd.
                  Dus stop ik ermee.
                  Dat is het punt niet. Het punt is dat je met dit soort reacties in ieder geval 0,0 bijdraagt. Mensen die wel op een positieve manier kunnen reageren op dit soort initiatieven geven de bestuurders in ieder geval het gevoel dat ze het met de boodschap eens zijn en dat actie gewaardeerd wordt. Hoe zou je zelf in je bestuurstaken staan als iedereen er altijd alleen maar commentaar op zou hebben? Heb jij dan nog zin om je beste beentje voor te zetten, of schakel je dan uiteindelijk ook over naar "whatever, het is toch nooit goed?"?

                  En dat 'mogen' bewerkstelligen: dat kun je zelf. Stem op de juiste partij, ga zelf de politiek in, begin met vrijwilligers werk, draag je steentje bij. En nee; natuurlijk is jou ene stem binnen 16 miljoen anderen niet allesbepalend (gelukkig niet), maar samen sta je sterk. Doe je echter niets van dit alles, ga dan ook niet vanaf de zijlijn staan schreeuwen dat het allemaal zo waardeloos is.

                  Vergrijzend Nederland dreigt stilletjes aan een land te worden waarin niets meer goed lijkt te zijn. Terwijl we eigenlijk nog steeds een heel aardig lapje grond hebben waarop het over het algemeen heel goed toeven is. Natuurlijk is niet alles altijd 100%, maar zou het ook niet heel erg saai worden als dat wel zo was? Je hoeft niet altijd blij te zijn met wat je hebt, maar wees er in ieder geval tevreden mee; er zijn nog zoveel anderen die jaloers op je zijn...

                  Comment

                  Working...