Cameras op een fuif.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • the_pauwels
    • Apr 2010
    • 36

    Cameras op een fuif.

    In de augustus, organiseren wij een zeer grote fuif. Deze zal twee dagen duren en is 1 tent, openluchtplein + aparte lounge groot.

    Nu vorig jaar hadden we bij de Lj & vj al een kleine camera staan op statief. Maar dit beeld was niet zo denderend. Te ver weg van het echte publiek.

    Dit is onze opstelling van vorig jaar (dit jaar exact het zelfde enkel de lichten zullen anders zijn.)



    Ik zou dan graag aan de de wit/grijze movingheads bij de dj. Deze camera's plaatsen. 2 richting publiek & 2 gericht de op dj.

    Dan wil ik ofwel een A/V - > BNC - coax trekken naar het Lj/Vj tentje. Of een A/V -> BNC UTP.

    Maar nu komt het moeilijkste, ik zou graag een al deze signale ontvangen op mijn pc. Zou dit gaan via een soort vn switch? En dan regie doen met software en de output VGA naar Videomixer.

    Waarom niet direct naar Videomixer denken jullie. Er komt een Edirol V4 waarom al 2 dvdplayers zijn aangesloten en dan nog een laptop.

    Valt dit te realiseren? En kan iemand misschien tips geven ivm hoe op de pc aansluiten & software?

    Alvast bedankt!
    Filming like it's my last shot!
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Composite video over CAT5 bekabeling gebruikt alleen de bekabeling, dus de protocollen die gebruikt worden voor ethernet zijn daar niet van toepassing.
    Je kunt dus niet een video -> cat5 convertor gebruiken en je signaal via je netwerkpoort binnenharken.
    Wat wel mogelijk is om een (aantal) capture kaart(en) op je PC aan te sluiten en daarmee de video binnenhalen. Met een VJ programma kun je daar dan weer tussen schakelen.

    Toch zou ik overwegen om bijvoorbeeld een Edirol V8 in te huren ipv een V4.
    Daarmee kun je 8 videobronnen schakelen en heb je de hele pc oplossing ook niet meer nodig. Via de 2 VGA poorten van de V8 kun je ook een laptop aansluiten voor het VJ werk. (en dat weer door het camerabeeld heen mixen).

    De meest gangbare methode om een camera aan te sluiten op je mixer is gewoon BNC. Dit kan in veel smaken: composite, Y/C, component, (HD)SDI, enz.
    Uiteraard afhankelijk van wat je mixer en camera aan kunnen.
    Last edited by BJD; 04-06-10, 11:35.

    Comment

    • the_pauwels
      • Apr 2010
      • 36

      #3
      Oké. Ik dacht wel dat via switch of dat niet zou gaan, ik was al typend aan het nadenken.

      En wat denk je dat beste is via Camera - BNC/Coax naar Mixer of CAT5 gebruiken?

      De afstand is +- 40 meter en voor 1 camera is het 80 meter.
      Ik weet dat CAT5 meer meters zonder signaal verlies kan doen, allé ik heb dit gelezen.
      Filming like it's my last shot!

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Voor CAT5 heb je sowizo een convertor nodig. Als je het videosignaal composite houdt dan is BNC bekabeling prima. Wat de afstand is die je kunt halen daarmee is afhankelijk van de equipment. Maar net als dat je bij cat5 een convertor nodig hebt kun je ook voor BNC een booster er tussenhangen.

        Comment

        • the_pauwels
          • Apr 2010
          • 36

          #5
          Uhu, maarja ik krijg lowbudget.. voor video. En aangezien ik dit gewoon wil doen. Gaat het met eigen camera's zijn, zelf heb ik de software wel. COAX kabels kan ik bij een bedrijf waar we light huren verkrijgen.

          Maar ik wil ze bewijzen dit jaar dat camera's echt wel een mooi effect kunnen geven..
          Last edited by the_pauwels; 17-06-10, 17:23.
          Filming like it's my last shot!

          Comment

          • the_pauwels
            • Apr 2010
            • 36

            #6
            Edirol V8 huren

            Weet er iemand een bedrijf (liefst in provincie Antwerpen) of tegen Breda. Dat een Edirol V8 videomixer verhuurd?

            Ik zit namelijk al een tijdje te zoeken, en momenteel heb ik slechts 1 bedrijf gevonden in Belgie dat dit verhuurd.
            VIDEOPROJECTIES, maar dit bedrijf ligt op 110 km van ons event.

            Dus als iemand anders een andere optie heeft?
            Filming like it's my last shot!

            Comment

            • freek
              • Aug 2008
              • 238

              #7
              Probeer eens mk2 in Breda. Die hebben verschillende mixers. Weet niet of ze ook de V8 hebben. SLR productions heeft er sowieso 1. maar dat is 45 min verder rijden.

              succes ermee

              Comment

              • mvdmeulen
                • Aug 2007
                • 137

                #8
                Gotcha uit Molenschot (NB) heeft er volgens mij ook een staan
                Met vriendelijke groet,
                Mark van der Meulen

                Comment

                • Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

                  #9
                  Bazelmans AVR - Welkom op de website van Bazelmans AVR hebben ook veel van dat soort dingen. Zitten in Veldhoven (Noord Brabant, NL).
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                  Comment

                  • tomv
                    • Jun 2003
                    • 331

                    #10
                    Bij Ludo Verboven uit Lummen (LVL) kan je ook altijd proberen. Die heeft ook wel wat materiaal te huur staan.
                    Tom

                    Comment

                    • Nit-Wit
                      • Feb 2005
                      • 250

                      #11
                      Originally posted by the_pauwels
                      Weet er iemand een bedrijf (liefst in provincie Antwerpen) of tegen Breda. Dat een Edirol V8 videomixer verhuurd?

                      Ik zit namelijk al een tijdje te zoeken, en momenteel heb ik slechts 1 bedrijf gevonden in Belgie dat dit verhuurd.
                      VIDEOPROJECTIES, maar dit bedrijf ligt op 110 km van ons event.

                      Dus als iemand anders een andere optie heeft?
                      JVR in roosendaal heeft een aantal V8én in de verhuur:
                      JVR audiovisual | We make everything possible in audiovisual!
                      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                      Comment

                      Working...