Tekst uit excel op video

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • filîpdebeuckelaer
    • Jun 2010
    • 1

Tekst uit excel op video

Ik ben organisator van een Jumping wedstrijd.

Voor onze editie van deze zomer ben ik op zoek naar een programma om lcd schermen aan te sturen.

Het is de bedoeling om een video te tonen van onze sponsors + een tekstbalk hierop met de ruiters.

De tekst gegevens komen uit een excel sheet en moeten live kunnen worden aangepast.

Bestaat hier een standaard programma voor of hoe zouden jullie dit realiseren?

Alvast bedankt Filip
  • the_pauwels
    • Apr 2010
    • 36

Beste Filip

Ik dacht eerst via beeldscherm uitbreiden ofz, een filmpje af te spelen. Maar aangezien de tekst live aangepast moet kunnen worden, zou ik al gaan opteren voor een VJ programma.

Hier heb je verschillende soorten in. Ik ben zelf nog niet z'n kenner in deze software en probeer zelf nu wat in Grandvj van Arkaos uit.

Maar ik denk dat er voor jou wel veel simpelere programma's bestaan. Misschien wel Freeware tools.
    Filming like it's my last shot!

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Ik weet dat de makers van Maxedia (R&D) een systeem hebben dat o.a. in voetbalstadions wordt gebruikt. Hierbij is vooral gelet om het live aanpassen van content. Misschien die boys eens bellen?
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Gerard-d
        • Sep 2009
        • 4

Stuur maar een berichtje via mijn profiel dan krijg je mijn telefoonnummer, wij kunnen wel iets makkelijks bouwen waar jij wel mee uit de voeten kan, het is op basis van flashscripts in combinatie met een mediaserver.

Comment

• lucken
          • Sep 2002
          • 342

Een Coolux Pandoras Box Mediaplayer STD software + de gratis widget designer voorziet u in de mogelijkheid om live teksten aan te passen en weer te geven.

Teksten kunnen zelfs in een bepaalde volgorde klaar gezet worden en u kan bepalen welke tekst op welk moment moet weergegeven worden.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by filîpdebeuckelaer
            Ik ben organisator van een Jumping wedstrijd.

Voor onze editie van deze zomer ben ik op zoek naar een programma om lcd schermen aan te sturen.

Het is de bedoeling om een video te tonen van onze sponsors + een tekstbalk hierop met de ruiters.

De tekst gegevens komen uit een excel sheet en moeten live kunnen worden aangepast.

Bestaat hier een standaard programma voor of hoe zouden jullie dit realiseren?

Alvast bedankt Filip
            Beste Filip, als mede eindgebruiker:

Huur of ritselen?

1) als je een set LCD schermen gaat huren dan krijg je er best ondersteuning bij hoor. Vervoer, opbouw, aansluiten, handig invoerstationnetje. (met USB voor logo's en powerpoint-presentaties) Anders krijgt het verhuurbedrijf de order gewoon niet. (ondersteuning is het belangrijkste deel van een verhuurovereenkomst)

2) Als je zelf wat gaat fabieken met bij elkaar geleend spul... budgetter dan gelijk voor de schade aan de geleende spullen. Met ongeflightcasede LCD schermen laten sjouwen en knutselen door vrijwilligers moet je minimaal 20% van het nieuwbedrag aan schade kunnen ophoesten in je "besparing" Let op jouw "imagoschade" in de vereniging als je iemand zijn mooie nieuwe scherm hebt beschadigd...

laat ik voorzichtig zeggen dat ik liever uit mijn eigen zak wat cash zou halen dan het risico lopen om geritseld spul te slopen.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...