vj beeldmixer, 2x vga in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaveman
    • Jun 2010
    • 2

vj beeldmixer, 2x vga in

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende. Ik ben op zoek naar een beeldmixer waarop je 2 laptops, 2 x VGA (of HDMI) input, kan aansluiten en weer kunt uitsturen naar 1 VGA output (voor op de beamer). Het is de bedoeling dat ik met een andere vj te gelijk ga vj'en; hij op zijn laptop en ik op de mijne. We willen middels een beeldmenger onze beelden tegelijkertijd kunnen projecteren.

Tot nu toe heb ik de edirol v4 gezien maar dat is s-video ingang, kan het met de v8 bijvoorbeeld of zijn er nog andere goedkopere mogelijkheden (budget rond de 1k)

Thx!

Kaveman
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

Originally posted by kaveman
    Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende. Ik ben op zoek naar een beeldmixer waarop je 2 laptops, 2 x VGA (of HDMI) input, kan aansluiten en weer kunt uitsturen naar 1 VGA output (voor op de beamer). Het is de bedoeling dat ik met een andere vj te gelijk ga vj'en; hij op zijn laptop en ik op de mijne. We willen middels een beeldmenger onze beelden tegelijkertijd kunnen projecteren.

Tot nu toe heb ik de edirol v4 gezien maar dat is s-video ingang, kan het met de v8 bijvoorbeeld of zijn er nog andere goedkopere mogelijkheden (budget rond de 1k)

Thx!

Kaveman
    met een V8 kan het niet, je kunt niet crossen in de pc spaces.
    mare.. VJ stuff... wat is er mis met Svideo? de meest van die VJ progsels bakken toch alleen maar kleurtjes. dus wat maakt het uit?
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• kaveman
      • Jun 2010
      • 2

bedankt voor je reactie. Ik maak graphics op hd reso dus zou het jammer vinden als dit word gedownscaled. afijn, 2 x VGA wordt lastig, kan ook niet echt iets vinden op het internet. Maar er moet vast een mogelijkheid zijn om 2 laptops op 1 beamer te projecteren.

anyone???

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

Een video mixer die HD aankan en niet downscaled wordt erg lastig voor 1k aanschaf.

Want alleen VJ's gebruiken 2 channel mixers, en volgens mij is er in deze markt niets met meer opties dan een Edirol V8 ( niet geschikt is voor je vraag)

Dan houden we nog de " 4 en meer kanaals" mixers over zoals de Datavideo Se-2000 en de Panasonic AV HS400N en de Edirol V440HD

Ik adviseer dan ook voor een enkele productie of een paar shows zo iets te huren. Met 2 Vj's wil je namelijk wel kunnen faden als " back to back" draait.
        En als je alles in Full HD maakt is het idd zonde om ernstig te downscalen. (MITS JE BEAMER OOK FHD DOET!)

groet,
        Leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• G.P.Fransen
          • Nov 2001
          • 191

Grassvalley indigo of Folsom Encore of edirol v440?

met 1 k budget moet je dan wel aan rental gaan denken

Comment

• Giel
            • Aug 2010
            • 1

Vj

Sinds kort heb ik de Livid Ohm64 met cellDNA. deze gebruik ik op een mbp i7. voor ik overstapte op de set, gebruikte ik vaker grandVJ. waar ik de live generators erg leuk vond. bij cellDNA heb ik er tot nu toe maar een. iemand van jullie tips of ervaring?

kun je zo'n live generator zelf maken?

Comment

• Potter66
              • Sep 2010
              • 1

Spark D-Fuser

Ha Kaveman,
              Wellicht een beetje laat maar misschien iets voor de toekomst, een DVI-Mixer voor onder de E1000,-
              Check DVI Mixer | tobyz.net » tobyzstuff , onderaan de pagina staat een filmpje over wat/hoe/wanneer

groet,
              Potter

Comment

Working...