Aansturing LED scherm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Loccufier
    • Aug 2010
    • 1

Aansturing LED scherm

Hallo

Voor een festival (herbakkersfestival.be) hebben we een LED-scherm voorzien. De resolutie van dat LED-scherm is 576 op 108 pixels. Verder weet ik alleen dat het met een simpele VGA-connector aan te sluiten is.

Met m'n MacBook Pro wil ik dat LED-scherm aansturen. Ik heb een Video-splitter die ik ook wil gebruiken tijdens het festival zelf (zodat ik een monitor kan aansluiten)
    Die Video-splitter ben ik nu aan het instellen met SwitchResX, zodat het vrijdag (wanneer we het scherm testen: het dient enkel zaterdag en zondag gebruikt te worden) snel kan gaan.

Nu, SwitchResX doet nogal moeilijk. Als ik die resolutie wil instellen (ik maak een custom resolutie aan) zegt hij telkens 'should be active'. Ik kan hem echter niet vinden in de lijst met actieve resoluties.
    Zowel bij een scaled als een custom resolutie heb ik dit probleem, terwijl ik met andere (grotere) rare resoluties geen problemen heb.

Heeft iemand ervaring met SwitchResX of mensen die een alternatief hebben voor het instellen van custom resoluties op een mac?
    Alvast bedankt!
  • Lj_Mouzer
    • Jan 2005
    • 125

Als je er nou een "Folsom Image Pro" tussen hangt of een "Analogue Way Pulse" dan kan je je output goed sizen op de resolutie van je scherm.
    Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Of eigenlijk, laat gewoon een video scaler meeleveren door de leverancier van je LED-scherm. Laptop eraan, wall eraan, laptop op handige resolutie instellen (zal Macbook vanzelf ook aangeven in beschikbare resolutie lijst) en je kunt zelfs nog een beetje schuiven en resizen met de scaler voor perfect resultaat op de LED-wall.

Verbaast me dat die er niet standaard bij zou zitten.
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

je had het ook met arkaos software kunnen doen, of GrandVJ gewoon custom resolution instellen en hoppa, de output is gesized naar de ware pixel grote van je ledscherm.

Comment

• Lj_Mouzer
          • Jan 2005
          • 125

Hoe heb je het nu opgelost ?
          Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

Working...