Video-connectie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marc H.
    • Sep 2010
    • 2

Video-connectie

Voor onze geluidsopname-studio hebben willen we een aparte kamer in gebruik nemen bij wijze van booth, een ruimte dus waar muzikanten of zangers los van de rest van de band kunnen spelen. Het is echter wel de bedoeling dat men elkaar kan zien tijdens de opnames. Een glazen ruit, zoals meestal in studio's gebruikelijk is, is hier geen optie omdat de ruimtes niet direct aan elkaar grenzen. Ons idee was een videoconnectie te maken met een scherm of beamer aan de ene, en een videocamera aan de andere kant. En datzelfde systeem dus in twee richtingen.

Kortom, we zoeken dus twee camera's die niet hoeven op te nemen, maar wel kunnen weergeven in een goede (en belangrijk!) real-time, synchrone kwaliteit. Heeft iemand tips? Webcam? CCTV? Of een handycam die niet op standby gaat? Liefst niet al te duur.

Alvast hartelijk dank voor antwoorden!
  • vidioot
    • Mar 2006
    • 47

Ik heb geen pasklare low-budget oplossing voor je, alleen een tip:

beamers en plasmaschermen kunnen nogal luidruchtig zijn.

Comment

• Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

Een luidruchtige plasma???
      Misschien dat je een model uit de vorige eeuw hebt... maar een plasma die tijdens bedrijf geluid maakt heb ik nog niet gezien...

Het enige wat je hooguit kunt horen is het voedingsrelais tijdens het aan danwel uitzetten van dat ding...
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Een gewone klassieke CCTV-camera. Beamers maken iets van lawaai, plasma's zijn duur en voor dit doel belachelijk! Gebruik hier dan toch een LCD-tv/scherm voor!!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

gewoon 2 cctv camera's en 2 cctv monitoren...RG59 kabeltje ertussen, simpeler dan dat kan gewoon niet.

EDIT: juist, zoals laserguy ook al zei... maar die was sneller... :-D

Comment

• Marc H.
            • Sep 2010
            • 2

Bedakt!

Bedankt voor jullie reacties, en sorry dat de mijne wat langer duurde, ik was een weekendje weg.

Ik zal eens op zoek gaan naar (tweedehands) CCTV camera's. Zijn die er in kleur? Is de beeldkwaliteit een beetje ok? wat betreft beamer moeten we maar even afwegen of het lawaai binnen de acceptabele perken blijft.

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

die zijn er in kleur, en de kwaliteit is van de ene camera niet overweldigend, tot de andere camera: fantastisch...

het is maar net hoeveel je ervoor wilt uitgeven.

Camera's van Bosch security (voorheen philips) zijn erg aan te raden.
              kijk maar eens naar een bosch dinion ofzo...

Comment

• SjoerdOptLand
                • Jul 2003
                • 261

Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik wil nog even waarschuwen voor het gebruik van beeldbuizen. Die piepen namelijk (15,625 kHz lijnsync). Of je dat nu zelf nog hoort of niet, het komt gegarandeerd op de opname terecht en dat is voor de jonge luisteraar niet prettig.

Groeten,
                Sjoerd

Comment

Working...