Cameramuggen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Cameramuggen

In de krant staat een artikel dat ze op de Amstel Gold Race, cameramuggen gaan uittesten.

Weet iemand wie die toestelletjes maakt?
    Last edited by frederic; 08-11-10, 15:42.
  • G.P.Fransen
    • Nov 2001
    • 191

waarschijnijk > microdrones GmbH | your eye in the sky

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by G.P.Fransen

Dat ziet er leuk speelgoed uit

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Leuk als zo'n ding boven het publiek storing krijgt, komt er wel ff ruim 5 kg naar beneden vallen met 4 patatsnijders van 250 W eraan.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Die dingen worden GPS geprogrammeerd. Ik denk wel dat ze dit enkel inzetten op plaatsen waar geen mensen staan.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

"to think", "is the mother of all fuckups"
            lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by frederic
              Die dingen worden GPS geprogrammeerd. Ik denk wel dat ze dit enkel inzetten op plaatsen waar geen mensen staan.
              Zolang het storingvrij werkt zal dat idd het geval zijn maar het gaat er juist om wat er gebeurd wanneer de techniek het een keer af laat weten, GPS werkt ook niet altijd feilloos....

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

ik verwacht binnenkort wel het eerste `filmpjes van je buurvouw in de zomer` topic op dumpert. Met bijbehorende rechtzaak.

Dit is serieus als puntje van zorg bedoelt, niet sarcastisch.
                lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by showband
                  ik verwacht binnenkort wel het eerste `filmpjes van je buurvouw in de zomer` topic op dumpert. Met bijbehorende rechtzaak.

Dit is serieus als puntje van zorg bedoelt, niet sarcastisch.
                  We hebben het voorlopig over de Amstel Gold Race
                  Hoewel dat bier op geen kl*** trekt, maar kom.

Comment

• G.P.Fransen
                    • Nov 2001
                    • 191

Je hebt al jaren deze jongens en ook goedkopere versies ( Get Your Own Hi-Tech Spy Helicopter for Just $200 - Spying on the neighbors the airborne way - Softpedia ) dan wel niet gps gestuurd,

blade stopt automatisch als ze ergens tegen aan komen en als ze vrij zijn gaat hij weer. bij verlies van gps signaal bijft hij steady hangen dus enige mogeijkheid zou zijn verkeerde gps coordinaten of batterij uitval

filmpjes van de buurvrouw zijn al te vinden van dit soort vliegmachientjes

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by G.P.Fransen
                      blade stopt automatisch als ze ergens tegen aan komen en als ze vrij zijn gaat hij weer. bij verlies van gps signaal bijft hij steady hangen dus enige mogeijkheid zou zijn verkeerde gps coordinaten of batterij uitval
                      Dus verder kan er niks kapot aan zo'n apparaat.
                      Kom op zeg, zo'n ding zit bomvol kwetsbare techniek!
                      Wat dacht je van een losgelopen propeller, een vastgelopen lager, doorgebrande motor, vocht in de elektronica, slechte soldeerverbinding, connector die losschiet, software met fouten, stoorsignalen, een botsing met een lichtmast, dakrand, hoogspanningskabel of een andere cameramug en zo kan ik een heel boek volschrijven.
                      En dan kan de propeller wel stoppen als die iets raakt, denk dat er dan al een flinke schade is ontstaan en het ding weegt ook zoveel dat het echt niet grappig is om die op je te krijgen.

Comment

• NiTRO
                        • Sep 2002
                        • 677

Laatste keer dat ik checkte is het VERBODEN boven bewoonbaar gebied te vliegen! Wij zijn namelijk ook al een tijd met een Heli bezig met HD cam, buiten de hoge aanschaf prijs is het dus verboden. Dat maakt het natuurlijk een stuk minder interressant

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

ow ff voor de mensen met een Iphone en met wat geld over.....deze is vanaf vorige maand beschikbaar! Heul heul heul leuk speelgoed met de nadruk op speelgoed.

En nee je mag voor zover ik weet nog steeds niet boven publiek vliegen

AR.Drone.com USA - Parrot Wi-Fi quadricopter. Augmented Reality games on iPhone, iPod touch and iPad

Comment

• RenéE
                            • Oct 2006
                            • 291

Originally posted by MusicXtra
                            Dus verder kan er niks kapot aan zo'n apparaat.
                            Kom op zeg, zo'n ding zit bomvol kwetsbare techniek!
                            Wat dacht je van een losgelopen propeller, een vastgelopen lager, doorgebrande motor, vocht in de elektronica, slechte soldeerverbinding, connector die losschiet, software met fouten, stoorsignalen, een botsing met een lichtmast, dakrand, hoogspanningskabel of een andere cameramug en zo kan ik een heel boek volschrijven.
                            En dan kan de propeller wel stoppen als die iets raakt, denk dat er dan al een flinke schade is ontstaan en het ding weegt ook zoveel dat het echt niet grappig is om die op je te krijgen.
                            Tsja, afgelopen juni is er tijdens een wielerronde nog een helikopter neergestort met vijf inzittenden. Nou weet ik niet of dat een technische oorzaak heeft of niet, maar niets is helemaal failsafe en problemen soortgelijk aan die door jou genoemd worden kunnen ook voorkomen bij een passagiershelikopter. Waarmee ik niet wil zeggen dat we de door jou genoemde problemen maar moeten aanvaarden als risico's, maar wel dat ik het een beetje loze argumenten vind in het geval dat er een goed ontwikkelproces geweest is.

Comment

• NiTRO
                              • Sep 2002
                              • 677

Originally posted by RenéE
                              Tsja, afgelopen juni is er tijdens een wielerronde nog een helikopter neergestort met vijf inzittenden. Nou weet ik niet of dat een technische oorzaak heeft of niet, maar niets is helemaal failsafe en problemen soortgelijk aan die door jou genoemd worden kunnen ook voorkomen bij een passagiershelikopter. Waarmee ik niet wil zeggen dat we de door jou genoemde problemen maar moeten aanvaarden als risico's, maar wel dat ik het een beetje loze argumenten vind in het geval dat er een goed ontwikkelproces geweest is.
                              Mijn argument komt regelrecht uit de model vliegsport, dit is wat ik gehoord heb, zij mogen niet met hun choppers boven publiek vliegen ivm veiligheid.

Ik ga het wel eens uitzoeken.

Comment

Working...