Cameramuggen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

het gaat nog druk in de lucht worden bij prinsjesdag....*pang!*

was dit jaar nog een leuk voorval bij trouwens:
    Ratelband laat vliegtuigje crashen - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by RenéE
      Waarmee ik niet wil zeggen dat we de door jou genoemde problemen maar moeten aanvaarden als risico's, maar wel dat ik het een beetje loze argumenten vind in het geval dat er een goed ontwikkelproces geweest is.
      Wanneer je een helicopter of vliegtuig hebt moet het ding ieder jaar gekeurd worden, mag onderhoud slechts door gecertificeerde bedrijven uitgevoerd worden, moeten alle gebruikte onderdelen van een certificaat voorzien zijn en moet er nauwgezet een logboek bijgehouden worden van alles wat ermee gebeurd.
      En nu mag je ineens met een model zonder al die eisen boven publiek vliegen?
      Ook al is het ontwikkelproces nog zo goed gedaan, er kunnen altijd onverwachte defecten optreden om nog maar niet te spreken van veranderende weersomstandigheden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RenéE
        • Oct 2006
        • 291

@NiTRO

Dat klopt inderdaad. Mijn post ging echter over de technische kant van het verhaal. Wat regelgeving betreft zal er waarschijnlijk wel een of andere vergunningsconstructie zijn/komen. Het is ook maar de vraag of deze cameramuggen in dezelfde categorie worden geplaatst als modelvliegtuigen, er zijn op dit moment al meerdere instanties die met UAV's ter grootte van modelvliegtuigen vliegen boven Nederland en ook boven bewoond gebied en het lijkt me, gezien de functionaliteit, dat deze cameramuggen eerder in deze categorie gaan vallen dan in de categorie modelvliegtuigen.

@MusicXtra
        Ah, op die fiets. Dan heb ik je verkeerd begrepen want ik dacht dat je negatief stond ten opzichte van het concept van cameramug an sich. Je hebt zeker een punt, zaken als onderhoud en keuringen zouden gewoon goed geregeld moeten zijn als voorwaarde voor het verlenen van een vergunning. Benieuwd of er ook al zulke regelgeving is (geweest) voor de Raven RQ-11's die defensie afgelopen oud en nieuw de lucht in heeft gestuurd bij Nijmegen en de Cannachoppers van de politie.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ik denk wel dat professionele cameraploegen wel weten wat ze doen tijdens verslaggeving.
          Als ze cameramuggen inzetten zal dat wel op de veiligst mogelijke manier gebeuren.

Een cameraman op een motor kan ook in het publiek vliegen...

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

@RenéE buiten het leger met hun UAV's kan ik me niemand indenken die met deze vliegmachines boven publiek vliegen. Ik weet dat ze vaker in gezet zijn bij Politie onderzoek om bijvoorbeeld bij een groot ongeluk van bovenaf een totaal plaatje te kunnen schieten, maar ook dan is er buiten de mensen die er moeten zijn, niemand on sight aanwezig.

Alle info is welkom!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by NiTRO
              @RenéE buiten het leger met hun UAV's kan ik me niemand indenken die met deze vliegmachines boven publiek vliegen. Ik weet dat ze vaker in gezet zijn bij Politie onderzoek om bijvoorbeeld bij een groot ongeluk van bovenaf een totaal plaatje te kunnen schieten, maar ook dan is er buiten de mensen die er moeten zijn, niemand on sight aanwezig.

Alle info is welkom!
              Amstel Gold Race in de gaten houden

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Cannachopper - Wikipedia

politieding die boven bewoond gebied vliegt.
                Puur ter info

leuke andere link over het ding:

Nederlandse politie gebruikt
                helikopters voor patrouille en opsporing

De politie-opsporingsdienst maakt gebruik van minihelikopters voor air surveillance. Met gebruik van infrarood camera's is het eenvoudig om cannabis-plantages in schuren en loodsen op te sporen. Bij de teelt is veel warmte nodig, zodat de schuren oplichten op het scherm.

Om zeker te zijn dat het overvalteam geen onschuldige tomatenplanters van hun bed licht, zijn de 'canna-chopper' helikopters bovendien voorzien van een apparaatje dat luchtmonsters neemt en sporen van verboden stoffen kan detecteren. Een soort wiet-snuffelaar of canna-sniffer dus. De lucht rond plantages is met deze stoffen 'besmet' zodat men de plantages er zó uit pikt.

Het is zeker niet ondenkbaar dat de politie in de toekomst de door een computer bestuurde helikopters autonome verkenningsvluchten laat uitvoeren bij de opsporing van andere misdrijven, zoals diefstal van koperen leidingen langs het spoor, verkeersovertredingen, inbraken op bedrijfsterreinen of zelfs het volgen van overvallers.

Daarnaast is er sprake van gebruik van moderne afstandbedienbare of autonoom vliegende helikopers bij de strijd tegen de piraten in en buiten de territoriale wateren van Somalië. Surveillance-helikopers kunnen dag en nacht de oceaan rond tankers, cruise-schepen en andere kwetsbare doelwitten in de gaten houden en waarschuwen als een aanval dreigt. Daarbij kunnen natuurlijk ook infraroodcamera's en automatische beeldherkenningsapparatuur ingezet worden.
                lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by frederic
                  Een cameraman op een motor kan ook in het publiek vliegen...
                  Maar dan zit er nog altijd een mens achter het stuur die in kan grijpen als er sprake is van een technisch mankement.

Comment

• jakobjan
                    • Jul 2002
                    • 599

De Camera is al op Curacao gebruikt bij de amstel curacao race
                    Aerialtake | Luchtfoto & Videoproductie in Nederland
                    YouTube - Aerialtake.com Amstel Curacao Race PRE-EDIT
                    Jakob-Jan
                    Lightjockey Beta tester
                    Freelance Licht tekkie

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Wel erg gave beelden, krijg er ook een vakantie gevoel van.

Comment

• jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

Ja Inderdaad, beter dan het weer dat we nu buiten hebben.

Ik las er vanmorgen een stukje over dat een rijder zich toch wel even wat afgeleid voelde..

Is natuurlijk wel raar zo'n kleine heli voor je uit vliegend

Last edited by jakobjan; 09-11-10, 15:44.
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Muggen van 5kg?
                          Zullen we dat gewoon ganzen of kalkoenen noemen?
                          Muggen zijn eerder iets van nano- of pico-grammen!

T*ring
                          als we echt zulke grote muggen gaan krijgen wordt het tijd om alle kerncentrales toch maar te gaan sluiten.
                          Zulke hufters zuigen je in 1 keer leeg!

En zolang er geen GSM gestuurde accu-bijtank voedingen rondvliegen ,
                          hoop je ook niet op GSM signaal uitval bij zo'n "Hover-cluit".
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

paar luchthaken er aan en je safed 'em zo rinus.
                            lekker belangrijk!

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Die nieuwe lichtblauwe luchthaken zijn het probleem ook niet, maar ...
                              Zit er een degelijk oog aan zo'n Hover-gans om 'm aan te safen?

Of steken we gewoon een haak in z'n jeweetwel?
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jakobjan
                                • Jul 2002
                                • 599

Het zou wel een mug kunnen zijn, de muggeklapper hebben ze al uitgevonden.
                                Jakob-Jan
                                Lightjockey Beta tester
                                Freelance Licht tekkie

Comment

Working...