Cameramuggen
Collapse
X
-
Dan moeten ze gauw de mobiele versie hiervan gaan ontwikkelen.
En ook een gecamoufleerde - die zich tussen de bosjes van de Limburgse heuvels kan verstoppen.
Maar FF alle gekheid op een stokje:
20-70 minuten "ideale" vliegtijd. En in winderige condities?
Op een race van een paar uur worden dat heel wat vliegbewegingen van in- en uitgaande muggen op allerlei minivliegveldjes.
- Komt er in de Amstel Gold race ook een versie die de spuitjes, pillen en poeders naar die renners brengt?
De enige fietser die niet zeker aan "de middelen" is, lijkt zo langzamerhand minister Donner te zijn.
- Voor de versie die de bidonnetjes-met-bier kan afleveren aan het volk dat vooraan staat bij de hekken, zullen ze ongetwijfeld een grotere gans moeten ontwikkelen.
Dat wordt dan de kraan-zwaan. Die heeft tenslotte ook al een handige lange hals.
Maar zal met z'n wieken wel minimaal op 2,5m boven het maaiveld moeten worden geprogrammeerd.
Met een Vf van 1,5 tegen windvlagen van 8 Beaufort, en automatische veiligheidsafstand van 5m voor vlaggen- en vaandels.
- Zijn er al 'supersoakers' met muggenvizier op de markt? Of muggen-afweer-geschut paintball-stellingen?
- Vallen deze muggen onder Verkeer+Waterstaat of onder Natuurbeheer?
- Wat vind de partij van de dieren over het botsgevaar van deze dingen met spreeuwen, ijsvogels en de korenschalmspechtvalk?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
@Rinus: Je bent nu wel erg aan het muggeziften hoor.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ach, ik heb een stuk meer last van muggen dan van CO2.
Wie zit er nou te springen om een CO2-zifter?
Laat die vulkaan Merapi nou eens even een echte scheet laten.
Dan zijn we weer een paar jaar van de CO2-ziftverhalen verlost
en kunnen we die megazifters voor onze muggen gaan gebruiken.
Wat zou er trouwens met een RollsRoyce Trent-straalmotor van de Airbus A380 gebeuren,
als er een zwerm van deze ganzenmuggen in komt?
Is KingKong al uit zijn kooi gehaald, of moeten we Bokito op de sterioden zetten? Geen normale mensen-handkracht voor die meppers.
De muggenmeppers moeten vast op een graafmachine oid worden gemonteerd om ze te kunnen bewegen.
Worden dan natuurlijk wel GSM gestuurde graafmachines.
We weten nu wel waar de software ervoor kan worden ontwikkeld ....
Die muggen betalen natuurlijk ook al geen bvb of luchtbelasting, want ze zijn electrisch.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Snap nu eindelijk waarom de provincie Groningen over mugveld Eelde beschikt.
Onbemande vliegtuigjes zijn in defensie kringen inmiddels gemeengoed, als ik me niet bergis heeft zelfs de NL krijgsmacht van die dingen.
Een civiele versie is wat mij betreft dan ook een logisch vervolg op de research&development van de mil.versie.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Maar dat is dan vast excl. 2 accu's en een voeding?
En dan moet je ook nog een mugbrevet bij de RLD aanvragen?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Comment
-
Voor € 41.000,- kun je heel wat vlieguren inkopen (of zelf je brevet halen)...
Probleem bij een 'echte' heli is de bureaucratie, je moet een week of 6 van tevoren beginnen met vergunningen aanvragen bij de RLD, gemeente, organisatie en eventueel de eigenaar van het terrein waarboven je vliegt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
de eerste-de-beste die ik opende:
Foto Film
€ 450/uur
Ik weet dat we idioot veel uren draaien in dit idiote vak, maar
een wegwedstrijd duurt echt geen 24 uur.
En doe je meer dan één uur verwacht ik op z'n minst een discount.
En de eerste (41.000 / 450 =) 91 uur met een mug zijn dan dus gratis?
Het wordt interssant om te zien hoeveel discount je krijgt als je 100 muggen tegelijk wilt gebruiken...een voor elke renner...
Dan moeten de regisseurs helemaal aan de versnellende middelen.
Ook interessant om de eerste muggenbotsing te registreren...
Of muggen met opgevoerde rotortips te zien rondvliegen,
of ze te betrappen op accu's met EPO...een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
[FONT=Verdana]Op grote wedstrijden die wereldwijd worden uitgezonden, zoals de Ronde van Vlaanderen, Paris Roubaix enz doen ze praktisch een week oefenvluchten met camera alles er op en er aan. Dit met meerdere heli's.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Met uw 41.000 ballen zal je echt niet ver lopen hoor. Dit is opgesoupeerd in 1 grote wedstrijd.[/FONT]
450€ is een zeer misleidende prijs.Comment
-
Je zal heus wel gelijk hebben hoor,
want de JSF is de laatste bemande straaljager,
en de drones boven Waziristan worden
al een tijd ingezet als lange-afstand-sluipschutter.
Dus met deze ontwikkeling in de techniek
komt er weer een vak op de verdwijninglijst: piloot.
Hopen dat de nieuw "piloten op de gond" geen
al te sterke gelijkenis hebben met "de stuurlui aan wal".
We hebben in elk geval jarenlang kunnen oefenen met alle "F-simulators"
Flight en Fight - wat maakt het uit.
Ik ben om: ik hou van muggen.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Volgens GertJan van Frontline proppen ze er daar regelmatig meer dan 50 ton in.
Dan heb je muggen nodig die wel even iets groter zijn dan een Russische Mil 26 of een Sikorski S 64 SkyCrane.
Die doen pakweg 10 ton per stuk.
Dus zuigen ze zelfs bij een blauwe vinvis in een keer alle bloed weg.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
Comment