Mijn eerste Camcorder.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halle
    • Dec 2010
    • 2

    Mijn eerste Camcorder.

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een Camcorder. Het is mijn eerste aanschaf van een videocamera. Dus ik heb er niet zo heel erg veel verstand van. Na wat lezen op internet, en wat testen die ik heb gevonden ben ik tot de conclussie gekomen dat ik niet zo'n goedkoop klein Flip HD camera'tje hoef. Maar toch wel een mooie camcorder. De reden hiervoor is dat er meer functies op zitten, en er zit een optische zoom op. Wat mij toch wel erg handig lijkt.

    Mijn budget is 300 euro, ik wil er maximaal 20 euro boven zitten. En het mag natuurlijk altijd minder zijn.

    Ik heb ook een paar eisen voor mezelf gesteld (die voor het budget haalbaar moeten zijn). Deze eisen zijn:
    - Het liefst in Full HD filmen (we hebben thuis een Full HD tv staan, en die wil ik mooi kunnen benutten met de camera).
    - Het liefst een digitale camera, maar ik ben erachter gekomen dat de meesten digitaal zijn. Dus dat komt denk ik wel goed.
    - Het lijkt me erg handig om een harde schijf te hebben, zo kan ik lang doorfilmen zonder een nieuw SDkaartje erin te hoeven stoppen, of een ander nieuw geheugen moeten te plaatsen. Dit lijkt me vooral handig voor op vakanties.

    Ik heb een paar camera's gevonden die aan deze eisen voldoen. Maar omdat ik nog een groentje ben met Camcorders zou ik graag jullie hulp willen vragen. Welke camera is het beste, of is er mischien nog wel een heel andere camera die voor hetzelfde budget veel beter is?

    Dit zijn de camera's:
    - JVC GZ-HD500: JVC GZ-HD500 specificaties -videocamera's KIESKEURIG
    Deze camera beschikt over Full HD opname, en heeft een 80GB grote harde schijf. Wat mij erg geschikt lijkt. De prijs is ongeveer 300 euro.


    - JVC GZ-HM300: JVC GZ-HM300 reviews -videocamera KIESKEURIG
    Deze camera heeft precies dezelfde specificaties als de HD500, maar heeft geen harde schijf. Dit houd wel in dat de camera 50 euro goedkoper is. En is die harde schijf echt 50 euro extra waard?

    Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie help en tijd. En ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

    MVG,

    Halle
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Welkom,

    Dit is een pro A/V forum, ik denk dat je deze vraag beter op een ander forum kan stellen. Op dit forum zitten meer de pro audio, licht en video mensen.

    Misschien dat je beter hier kan zoeken.

    Succes en fijne dagen

    Comment

    • Halle
      • Dec 2010
      • 2

      #3
      Oh het spijt me. Ik had bij Google 'Videocamera forum' ingetypt. En toen kwam ik hier uit. Ik zal elders verder kijken .

      Comment

      Working...