LED beamer Callium LED 300

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Berkenstok
    • Dec 2010
    • 1

    LED beamer Callium LED 300

    Ik ben opzoek naar een beamer voor het kijken van films in me huiskamer, liefst led beamer omdat die lamp langer mee gaat. is deze goed genoeg voor het kijken films in mijn woonkamer?
    Last edited by moderator; 29-12-10, 19:30.
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    dat is altijd een moeilijke vraag. ik geef veel adviezen over projectie aan kleine filmhuizen ed. Het probleem bij projectie thuis ten opzichte van filmhuizen/bioscopen is dat het in je huiskamer nooit helemaal donker is. Mensen ervaren dit als onaangenaam. Meer lumen is niet de enige oplossing. ook de contrast ratio is belangrijk. Allebei de waardes zijn niet echt om over naar huis te schrijven bij dit type. En dan hangt het er ook nog van af hoe groot je wilt projecteren.

    Wat betreft dit model, ik heb hem zelf nog niet gezien, maar wel wat led projectoren gezien en ik ben zelf niet echt onder de indruk. qua luminantie zit het wel goed maar vooral de verzadiging en 'kleur-echtheid' vind ik niet mooi.
    Dit type heeft ook nog een single-lcd chip. Dit houdt in dat je alle 3 de kleuren door middel van een kleurenwiel door dezelfde chip moeten. Dit ga je zien bij snellere beelden.
    Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een 3 of zelfs een 4 chip lcd projector. Vooral de 4 chips zijn erg mooi tegenwoordig.

    Kortom, het is vooral smaak. Persoonlijk zou ik nooit een led-projector kopen maar even doorsparen. Maar misschien is het voor jou prima. Gewoon proberen zou ik zeggen.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Inderdaad, ziet er technisch gezien geen hoogvlieger uit.
      Overigens: films thuis bekijken valt niet onder een professioneel forum dacht ik?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Originally posted by laserguy
        Overigens: films thuis bekijken valt niet onder een professioneel forum dacht ik?
        Ligt er helemaal aan wat je kijkt, ken mensen die heel kritisch naar Faithless registraties kijken, die lijken mij uitermate profi
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • pieturp
          • Jul 2010
          • 70

          #5
          Originally posted by moderator
          Ligt er helemaal aan wat je kijkt
          Hehehe! My thoughts exactly!
          ... en etcetera en zo

          Comment

          • Froox
            • Dec 2010
            • 1

            #6
            Ik heb me even geregistreerd om een korte reactie achter te laten omdat ik zelf in het bezit ben van de besproken beamer. Heb er erg goede ervaringen mee en merk dat hij in prijs-kwaliteit een stuk beter is dan vergelijkbare beamers en dat juist de kleuren er erg goed en scherp uit zien zeker als je de HDMI aansluiting gebruikt. Verschil tussen de ene beamer die ze aanbieden (de Callium LED 2) en deze is tevens erg groot te noemen voor de prijs

            Comment

            • Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

              #7
              Heb hem even opgezocht, en op papier ziet ie er niet verkeerd uit.

              Ben wel even benieuwd hoe de beamer zich gaat verhouden tegenover een Casio XJ-A140 of XJ-A240.
              First make it work, then make it look pretty!

              Comment

              • freek
                • Aug 2008
                • 238

                #8
                Originally posted by Stoney3K
                Heb hem even opgezocht, en op papier ziet ie er niet verkeerd uit.
                Dat is het moeilijke van projectoren, het gaat veelal om smaak.
                Persoonlijk vind ik bijna alle projectoren van panasonic niet om aan te zien. Het wit is simpelweg niet wit maar groenig. Zeker vergeleken bij de nieuwe barco's en de christies. Toch wordt panasonic heel veel verhuurd. Wat de een lelijk vindt, vindt de ander acceptabel of zelfs mooi. Er is maar 1 manier en dat is kijken of je hem op proef kan krijgen.

                Comment

                Working...