Megagroot aanraakscherm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • admin
    Administrator
    • Aug 2000
    • 1009

    Megagroot aanraakscherm

    In de Telegraaf: Megagroot aanraakscherm

    Mooi dit zeg!

    Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #2
    Hoeveel honderd stonden er hiervan op de ESI? Haha?

    Mvg,

    Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Het wachten is nu op de eerste digitale mixers waarbij je slechts een groot touch-screen hebt voor de bediening.
      Geen slijtende faders, geen paniek als er eens een colaatje omgaat en alles lekker groot en overzichtelijk.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        en als er een knop stuk is,
        dan is 'tie tenminste ook totall loss.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Het wachten is nu op de eerste digitale mixers waarbij je slechts een groot touch-screen hebt voor de bediening.
          Geen slijtende faders, geen paniek als er eens een colaatje omgaat en alles lekker groot en overzichtelijk.
          Voor DJ's is daar al een oplossing voor: YouTube - Töken Experience - Touch Screen DJ Set

          Comment

          • I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Het wachten is nu op de eerste digitale mixers waarbij je slechts een groot touch-screen hebt voor de bediening.
            Geen slijtende faders, geen paniek als er eens een colaatje omgaat en alles lekker groot en overzichtelijk.
            Zo iets?

            YouTube - IcoN touch screen Video 1st November 2010

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Inderdaad zoiets, met van die mooie supergrote faders zoals in het eerste filmpje.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

                #8
                Ik zie het al voor me: 20 van die grote faders.
                Dan krijg je een aardig lange mixer

                Comment

                • Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

                  #9
                  Mwoah moet kunnen. Er zijn voorzet schermen van 42" te koop om van je standaard TV een touch-screen te maken. Daar moet je toch wel op kunnen mixen?
                  Dat het alleen maar lollig is en verschrikkelijk onpractisch, is dan wel weer jammer.....

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    De Groningers gebruiken dit scherm in een opleiding.
                    Ik zie ook wel toepassingen in workshops/presentaties hiervoor.

                    Zijn er mensen die al met dit soort afmetingen touch hebben gewerkt?
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

                      #11
                      In de medische wereld nog grotere... maar die zijn niet gebaseerd op dezelfde technologie.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                      Comment

                      • Nit-Wit
                        • Feb 2005
                        • 250

                        #12
                        Ik heb niet specifiek met dit ding gewerkt, maar heb wel experimenten gedaan en software ontwikkeld voor Radartouch.
                        Dmv radar kun je beweging (multi motions) detecteren en hier acties aan hangen. als je een slim algoritme bedenkt kun je dus gewoon de volledige navigatie van een computer nabouwen. Het lijkt heel erg op de computer uit minority report.
                        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by Carl
                          Dat het alleen maar lollig is en verschrikkelijk onpractisch, is dan wel weer jammer.....
                          Dat ben ik dus niet met je eens, het is juist heel overzichtelijk en vooral ook ongevoelig voor stof en vloeistof te maken.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

                            #14
                            Mja, overzichtelijk zou inderdaad kunnen, is een kwestie van een goeie lay-out ontwerpen.
                            Maar touchscreens zijn niet snel en wel gevoelig voor vuil, vocht etc.
                            Ook slijten ze, vooral als je veel veegt op vaste plekken, zoals faders.
                            Infra-rood touch heeft daar minder last van, maar kan weer lastig zijn met invallend IR (zon) licht. Het IR aandeel van gloeilampen is ook best groot.
                            Ook zien die gemakkelijk verkeerde aanrakingen door bv je handpalm, manchetten, etc
                            Ik zie het persoonlijk niet zo erg zitten om op een touchmengtafel te werken. Maar wellicht zie ik dat verkeerd, kan makkelijk. Ik ga eens kijken of ik studiomanager met touch kan laten werken, als ik een goed scherm kan vinden. Helaas heb ik op mijn werk alleen 12" en 15" schermen, da's te klein denk ik.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by Carl
                              Maar touchscreens zijn niet snel en wel gevoelig voor vuil, vocht etc.
                              Ook slijten ze, vooral als je veel veegt op vaste plekken, zoals faders.
                              Een fader vocht en vuil ongevoelig maken is een stuk lastiger dan een touchscreen hiertegen bestand te maken.
                              Vergeet niet dat de ontwikkelingen op dit vlak razendsnel gaan.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...