Megagroot aanraakscherm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #16
    Originally posted by moderator
    [...]Zijn er mensen die al met dit soort afmetingen touch hebben gewerkt?
    Jep, wij hebben twee jaar geleden een true multitouch screen (elke pixel heeft touch-sensor) gemaakt voor educatieve toepassingen die reeds in productie is en in een aantal scholen, musea en kinderdagverblijven worden gebruikt:



    De grove resolutie is heel bewust gekozen door NYOYN. Dit is geen projectie, maar een LEDwall.
    Last edited by berolios; 09-02-11, 10:13.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #17
      touch-screen met ingebouwde spierpijn?

      Comment

      • I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

        #18
        Op school gebruiken we zogenaamde starboards,
        Deze kun je gebruiken met of zonder beamer.
        Maar ik vind die pixels van het filmpje wel erg groot.
        Ik had een superfijne resolutie verwacht.

        Comment

        • Carl
          • Nov 2000
          • 907

          #19
          Een fader vocht en vuil ongevoelig maken is een stuk lastiger dan een touchscreen hiertegen bestand te maken.
          Ja, dat is absoluut waar.
          Ik heb ruim 100 stuks 15" schermen buiten staan en dat gaat goed.
          De meesten zijn capacitief of projected capacitief en dat werkt zomer en winter goed, alleen als ze nat regenen reageren ze niet altijd even goed. Het gaat echter niet stuk van de weersomstandigheden. Helaas wel van de gebruikers. Met een vuist, mes, schroevendraaier of hamer bedienen is geen goed idee.
          We hebben ook last van slijtageplekken, sommige schermen hebben zo'n 800 bedieningen per dag, dus dat is niet vreemd.
          Infra-rood werkt ook, maar dan is het wel belangrijk, dat de ontvangende kant van de rand niet in de zon staat, dan krijg je hele vervelende reacties.
          Wellicht is het toch interessant om een aanraak mixer te bouwen, maar gevoelsmatig zie ik dat eerder voor licht dan voor geluid. Dat het kan en zal functioneren, daar twijfel ik niet over.

          Comment

          Working...