catalyst op macbookpro met Dualhead2go

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    catalyst op macbookpro met Dualhead2go

    Misschien een vraag in de buitencategorie maar ik ben al vaak verrast door de hoeveelheid kennis die op dit forum zit, dus vandaar deze poging.

    Heeft er iemand ervaring met catalyst server op een nieuwe macbookpro
    (15". 2,66 GHz i7, 4GB 1067MHz DDR3, 7200 toeren schijf, NVideo Geforce, 512Mb) in combinatie met een Matrox Dualhead2go DP (digitale versie)

    Ik weet dat het werkt maar vroeg me af of je ook 2x 1920x1200 resolutie kan draaien of krijg je dan dropframes. Ik weet dat een mac-mini het bijvoorbeeld niet trekt. Uiteraard kan ik nog terug naar 2x 720p maar omdat de het om 2 grote projecties gaat is dit in eerste instantie niet wenselijk.

    Ik hoop dat er iemand is met ervaring in deze.

    Groet freek
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Ik ken heel Catalyst niet, maar wel de Matrox DualHead2Go en ben ook wel een beetje thuis in hardware. De recente Mac Mini en de MacBook Pro hebben een bijna gelijke GPU (320M vs 330M), maar waarschijnlijk was de Mac Mini die je hebt gebruikt geen Unibody-exemplaar, en had dus een 9400M of misschien zelfs een Intel GMA GPU.
    Deze zijn een stuk trager dan de 330M die je in je MacBook Pro hebt, en ik vermoed dat als het op een Mac Mini bijna werkte, dat het op de MacBook Pro goed werkt, tevens omdat je nu een Core i7 CPU hebt, tegenover de Core2Duo in de Mac Mini (ook het meest recente model).

    Het beste is natuurlijk om een machine te gebruiken met dedicated 2 uitgangen en een hele serieuze videokaart (in een MacPro of willekeurige PC) maar dat is nu niet het geval.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      de macmini's zijn een tijd lang uitgeleverd met 1G intern, ff upgraden naar 4G is dan de beste optie. Of een solid state HD plaatsen, dat levert ook snelheid op.

      Grafische kaarten zijn bijna allemaal tot hetzelfde in staat, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Lijkt me bijzonder moeilijk te zeggen zonder dat je wat meer info geeft over wat je gaat spelen.. 720P of zelfs 1080P content? 1 layer, of meerdere layers?

        Als je videokaart de resolutie haalt wil dat niet zeggen dat je doodleuk 4 layers full-HD, of zelfs maar 1 layer full-HD op 2 schermen, kunt spelen (afhankelijk van je Catalyst configuratie).
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • freek
          • Aug 2008
          • 238

          #5
          Originally posted by JeroenVDV
          Lijkt me bijzonder moeilijk te zeggen zonder dat je wat meer info geeft over wat je gaat spelen.. 720P of zelfs 1080P content? 1 layer, of meerdere layers?

          Als je videokaart de resolutie haalt wil dat niet zeggen dat je doodleuk 4 layers full-HD, of zelfs maar 1 layer full-HD op 2 schermen, kunt spelen (afhankelijk van je Catalyst configuratie).
          Daarom stel ik toch ook de vraag of iemand er ervaring mee heeft? Als ik ergens "doodleuk' van uit was gegaan had ik er hier niemand mee lastig gevallen.

          Ik ben nu bezig met 2 mixen, 3 layers, content liefst 1080i.

          Comment

          • Nit-Wit
            • Feb 2005
            • 250

            #6
            ik zou zeggen: kijk om je heen...
            alle andere partijen die catalysten hebben doen dit niet met macbookjes...

            Gewoon draaien op een dikke mac pro met voldoende geheugen, snelle ssd's, en een snelle videokaart.

            vergeet de macbook (pro)
            "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

            Comment

            • Steve89
              • Dec 2005
              • 120

              #7
              ik vind het een risico.
              Ga je die 3 layers ook tegelijk gebruiken?

              Ik zou het eerst zorgvuldig gaan testen voor je hier mee een klus gaat doen.

              Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Ik heb een Macbook die ouder is, dus ik kan het ook niet testen.
              Maar als ik jou was zou ik voor veiligheid gaan en een MAC Pro nemen ipv je Macbook maximaal te gaan belasten, of misschien overbelasten.

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #8
                Ik heb zo'n macbookpro staan. Wil het wel voor je uitproberen, stuur me even een PB.
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                Working...