Bandje met eigen visuals - tips voor deze video-noob?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Bandje met eigen visuals - tips voor deze video-noob?

Bon giorno welgewaardeerde forumgenoten...

Omdat ik het nog niet druk genoeg heb speel ik ook in een bandje... er liggen leuke showtjes in het verschiet en we hebben besloten dat we eens willen kijken er een extra dimensie aan te gaan geven qua show...

Waar we aan denken is onze stage setup uit te rusten met eea aan video. Om te beginnen een redelijk grofmazig LED scherm op de achterwand, eventueel wat extra TV's... dat soort gerief. De keuze voor grof scherm is vooral op financiele argumenten gebaseerd, het moet wel leuk blijven, we zijn een coverband.

Het doel is op een imposante manier vooral sferen neer te zetten en ik denk dat zo'n grof scherm daar prima voor voldoet. Evt kunnen we dat dan aanvullen met hogere resolutie video-content op TVs (kopen we gewoon zelf, kosten tegenwoordig bijna niks meer).

Wat zaken op een rijtje:[LIST][*]Content die we willen draaien zijn aan de ene kant kant-en-klare filmpjes, aan de andere kant looped visuals of stills.[*]We kunnen er een dedicated computer voor inrichten (evt met meerdere uitgangen voor bijv LED scherm en TVs apart)[*]Liefst extern bedienbaar via MIDI of bijvoorbeeld DMX (schakelen naar volgende content/ playlist) --> ik speel bas, dus heb toch pedalen liggen, dus zo'n MIDI pedaal kan prima .[*]Liefst werken via 'playlists' waar ik doorheen kan skippen[*]Hoeft NIET live waanzinnige VJ dingen te kunnen, knopje drukken en volgende visual/ film/ blackout/ still...[*]Makkelijk schaalbaar naar verschillende formaten LED wall[*]Liefst gratis/ goedkope software[/LIST]

Nu mijn vraag: welke software en eventueel hardware zouden jullie me aanraden?

Alle tips zijn welkom!
    Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!

p.s. ik ben effe een paar dagen met vakantie, dus als ik wat traag reageer... ik ben aan het uitwaaien
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Nou... ben benieuwd wat voor input ik na mijn XL-weekend-break heb gekregen... dank alvast! Vooral qua software kijk ik erg uit naar tips & tricks.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Arkaos Vj midi zou hier wel voldoen lijkt me. Je kan aan verschillende midi notes andere visuals toekennen. Ik zie dit in discotheken vaak gebeuren door middel van een simpel midi keyboardje. Zal via een midi pedaal ook mogelijk zijn, maar daar heb ik dan weer weinig kaas van gegeten.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Dennis vd Dool
        • Jan 2007
        • 72

Wat misschien interessant is als software is Q-lab. Zijn makkelijk "playlists" in aan te maken en dmv midi en of hotkeys aan te sturen. Helaas is deze software Mac only.
        Arkaos is trouwens ook een hele goeie optie.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Dennis vd Dool
          Arkaos is trouwens ook een hele goeie optie.
          Ik hoor vaak in 1 adem ook resolume noemen, een nederlands product overigens.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Mannen, thx voor de tips.
            Mac only is in principe geen probleem.

Zal eens door de opties heen bladeren.

Comment

• Trooper
              • Aug 2006
              • 90

idd, Resolume is daar een handig product voor.

kan je een deck volledig programmeren met foto's, filmpjes en zodoende
              je playlist afwerken.

werkt op midi
              ik doe het soms met een laptop met touch-screen, zoooooo handig

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

In de trial van Q-lab mis je enkel de mogelijkheid
                tot het opslaan van je werk. Verder werkt het programma
                volledig en kan zelfs worden aangestuurd met Ques vanuit
                een (digitale) tafel.

Aardige optie is die van het kopen van daglicenties

voor $3,= per dag. Ik weet niet of je hetgeen je dan
                hebt opgeslagen, ook later (als de licentie niet geldig meer is)
                kunt laden?
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Originally posted by NesCio01

Aardige optie is die van het kopen van daglicenties

voor $3,= per dag. Ik weet niet of je hetgeen je dan
                  hebt opgeslagen, ook later (als de licentie niet geldig meer is)
                  kunt laden?
                  Ja dit kan. Ik maak mijn showtjes in qlab altijd in de demo versie en gebruik dan op de showdag een gehuurde licentie.
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...