Video mixer vs media server

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmp
    • Aug 2003
    • 79

Video mixer vs media server

Hallo,

we zijn op zoek naar een nieuwe video oplossing en wilden graag jullie mening ook eens horen.

[FONT=Calibri]Tot op heden werken we met Edirol V8 videomixer.
    Voornaamste inputs (bvb max 4 camera’s composiet, 2 x laptop op VGA of s-video)
    [/FONT]
    [FONT=Calibri]Outputs gaat naar plasma schermen (hdmi,composiet) en beamers. Doeleinden gaan van live projectie tot eenvoudige bedrijfstoepassingen.[/FONT]

De edirol V8 is een goede mixer maar beperkt in output kwaliteit vinden we, en kan helaas maar 1 VGA input tegelijkertijd.

Onze beamers en plasma's hebben allemaal HDMI aansluiting dus moet de videomixer ook een stapje hoger.
    We willen overstappen op HDMI over ethernet zodat erg lange afstanden ook geen probleem meer is.

Welke videomixer of mediaserver raden jullie aan?
    2-3 laptops aansluiten via VGA/HDMI + max 4 camera's is voldoende.
    We hebben alvast Edirol en Datavideo bekeken.
  • diddl
    • Sep 2008
    • 4

Is een switcher niet ook een optie,
    bv een kramer dualscaler vp747, heeft 8 universele en twee dvi ingangen,
    en 2 uitgangen (bnc, dvi of vga)

Comment

• tmp
      • Aug 2003
      • 79

Originally posted by diddl
      Is een switcher niet ook een optie,
      bv een kramer dualscaler vp747, heeft 8 universele en twee dvi ingangen,
      en 2 uitgangen (bnc, dvi of vga)
      dit is wel een ideaal toestel voor bedrijven denk ik maar niet voor live werk.

Misschien moeten we naar 2 aparte toestellen toe stappen inderdaad.
      1 voor live mixing en 1 voor bedrijfstoepassingen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Weet als je overschakeld naar een HD videomixer dat je in een totaal andere prijskatehorie terecht komt.

Bovendien moet je ook eens kijken of je cameras HD-SDI kunnen uitsturen, anders heeft een HD mixer geen enkele zin.

Wij gebruiken op ons festival een Panasonic AV AS400 mixer.

Let op HDMI kabels zijn beperkt in lengte.
        Last edited by frederic; 21-09-11, 15:31.

Comment

• tmp
          • Aug 2003
          • 79

Originally posted by frederic
          Weet als je overschakeld naar een HD videomixer dat je in een totaal andere prijskatehorie terecht komt.

Bovendien moet je ook eens kijken of je cameras HD-SDI kunnen uitsturen, anders heeft een HD mixer geen enkele zin.

Wij gebruiken op ons festival een Panasonic AV AS400 mixer.

Voor live captatie hoeft het ook geen HD videomixer te zijn inderdaad.
          HD is vooral voor bedrijfspresentaties bedoeld.

Ik denk dat we beter een eenvoudige mixer voor live capatatie met wat effecten nodig hebben en een switcher die HD kan voor bedrijven.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by tmp
            Voor live captatie hoeft het ook geen HD videomixer te zijn inderdaad.
            HD is vooral voor bedrijfspresentaties bedoeld.

Ik denk dat we beter een eenvoudige mixer voor live capatatie met wat effecten nodig hebben en een switcher die HD kan voor bedrijven.
            Probleem is als je naar een betere kwaliteit wil gaan van output, je wel moet naar HD overschakelen.

Comment

• tmp
              • Aug 2003
              • 79

ik heb een interessante switcher gevonden voor bedrijfstoepassingen:

Iemand ervaring met de Kramer VP436 ?
              Wie verdeelt Kramer eigelijk in de Benelux? Ik vind er geen leverancier van?

Comment

• freek
                • Aug 2008
                • 238

Ik denk dat een seamless switcher zoals de eerder genoemde kramer 727 ook aardig mee kan doen in wat je wilt. Zeker als je de remote erbij koopt voelt hij bijna aan als een live mixer. Het voordeel is meteen dat je je laptops in resolutie niet terug hoeft te brengen naar PAL signaal (625 beeldlijnen) en je kan toch de oude camera's gebruiken. (ik zou dan wel kijken of ze component uit hebben en investeren in multi-looms.)
                ik heb deze en de kramer vp436 allebei meegehad op klus. Ze zijn allebei goed voor wat jij wilt, maar ik denk dat de 727 meer aanvoelt als een live mixer. Dit bedrijf is erkend dealer, dus als je een prijs wilt opvragen?
                succes ermee.

Comment

• diddl
                  • Sep 2008
                  • 4

de importeur voor NL is http://www.mvsvideo.nl te Dinxperlo

Ik heb ook een aantal keer gewerkt met deze 727, en ga `m in oktober
                  weer gebruiken, nu met de 727T erbij :-)

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Let er op dat een V8 of VP727 maar 2 frame-synchronizers aan boord hebben. Je moet altijd tussen je A en je B kant schakelen en de volgende source minimaal een halve seconde voor het schakelen selecteren. Verder hebben beide mixers geen tally outputs. Als je je daar bewust van bent dan valt er prima mee te werken. Vooral de VP727 icm controller zijn mij goed bevallen de keren dat ik er mee gewerkt heb. De V4 en V8 scalen alles terug naar SD resolutie, dat zie je direct.

Comment

Working...