Video projectie (3 beamers) in een Ball Room vaste installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Video projectie (3 beamers) in een Ball Room vaste installatie

Beste Forumleden,

Wij zijn benaderd om in een nieuwbouw Ball Room een video installatie aan te leggen in het plafond.
    De Ball Room zelf bestaat uit een zaal die in drie kleinere ruimtes gemaakt kan worden.
    Iedere kleinere ruimte is even groot, en in iedere ruimte zal een wand contact aansluiting krijgen om de bronnen op de projectors aan te sluiten.

Nu wil men in iedere ruimte een video scherm en projector vast in het plafond hebben, elke ruimte moet individueel gebruikt kunnen worden maar ook alle drie de zalen als 1 grote Ball Room.

Wie kan mij helpen aan tips en welk apparatuur (merken) kan ik het beste gebruiken.

Ik heb geen idee, of dit nu met VGA switchers moet of een ander soort bekabeling?

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

In de middelste zaal op de input een VGA splitter hangen en deze naar de VGA2 input van de 2 "bij" beamers leggen lijkt mij het makkelijkste.
    Eventueel met Extron bedieningspaneel.
    In losse setups staan alle beamers op VGA 1. Als zaal 1+2 of 2+3 worden gecombineerd staat de extra zaal op VGA2.
    Bij gebruik van alle zalen staan zaal 1 én 3 op VGA2.
    Enige nadeel is dat je de bron bij gebruik van meerdere zalen altijd bij zaal 2 moet aansluiten.

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

BJD, dat is opzich niet zo'n probleem, maar wil je mij even iets meer vertellen hoe en wat??

Je mag me mailen via m'n website als je kan....

Bedankt!!
      Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by BJD
        Enige nadeel is dat je de bron bij gebruik van meerdere zalen altijd bij zaal 2 moet aansluiten.
        Tenzij je de splitter aanbrengt in zaal 1 en vandaar doorgaat naar
        zaal 2 en 3 en deze allen input in VGA 2.

Zo krijgt iedere zaal een standalone input (VGA 1)
        en krijgt 1 zaal er een 2e input bij die dan ergens
        bij de beamer wordt gesplist.

Bij 1 geopende zaal wordt dan simultaan uitgezonden
        en moeten (via een afstandbediening?) de beamers allen even
        op port VGA 2 worden gezet.

Indien er ruimte is in het budget kan e.e.a. ook via een
        processor worden geregeld.

Soort bekabeling is mede afhankelijk van de te overbruggen
        afstanden en de kwaliteit welke je aan het eind wilt overhouden.
        VGA kan best wel wat meters afleggen, utp gaat verder.
        UTP-kabel kost geen dr*l, de converters zijn weer wat duurder.

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Aangezien de Ball Room best groot is, en er behoorlijk wat lengte kabels getrokken moeten worden wil ik kiezen voor een kabel systeem wat de afstand makkelijk kan overbruggen.

Kijk, als het idd kan met UTP/CAT5,6 en d.m.v converters naar VGA en dan naar de projectors ben ik al aardig op weg.

Iemand enig idee van systemen/merken/types??

Dave

Comment

• freek
            • Aug 2008
            • 238

Originally posted by salsa
            Aangezien de Ball Room best groot is, en er behoorlijk wat lengte kabels getrokken moeten worden wil ik kiezen voor een kabel systeem wat de afstand makkelijk kan overbruggen.
            Als je goede kabel koopt en een goede bron hebt (versterker/verdeler) kun je prima uit met analoge kabels. Neem gewoon een goede RGBHV kabel van tasker ofzo en je kan het makkelijk tot 50 of 60 meter versturen. Laatst weer een test gedaan met vga over 50 meter utp en 50 meter RGBHV en ik moet zeggen dat de cat-5 versie nog steeds bedroevend slecht is. Of je moet gaan voor de top klasse in dit spul (bijv. magenta) maar dan betaal je meteen de hoofdprijs. Het is maar welke eisen je aan de projectie stelt. Is het voor bewegende beelden op een lage resolutie, dan is cat-5 prima. ga je voor statische beelden met tekst, dan zou ik toch kiezen voor RGBHV.
            Qua merken lopen er hier al meerdere discussies. Zoals altijd krijg je waar naar je geld. Kramer is een leuk merk als instap model. Extron ligt net een trapje hoger. Dit gaat door met geffen, analogway, grassvalley en 10-tallen andere merken. De vraag is dus, wat wil je en wat mag het kosten.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Het is nu eerst allemaal in een ontwerp fase, ik zal binnenkort een offerte klaar moeten hebben aan de klant gericht.
              Wij zijn al wel begonnen met het Audio, dit ontwerp is reeds goedgekeurd en in volle gang.

Kortom, prijs.. Tja het meest aantrekkelijk natuurlijk! Heeft geen zin om er duizende euries tegen aan te gooien (wij spreken over dollars..Aruba!)

Dus een praktisch en doeltreffend systeem, het mag best wat kosten, maar als ik al een paar mensen hoor praten over Matrix Splitters van 12.000,- US $, wordt ik daar niet vrolijk van....

Nogmaals, alle projectors onafhankelijk en tevens alle projectors met het zelfde screen shot/image.

Comment

• freek
                • Aug 2008
                • 238

Wil je een goede oplossing voor niet al te veel geld. koop dan de RGBHV matrix van Kramer (VP-64ETH). 6 inputs, 4 outputs. Kun je met een laptop bedienen. Aan de 4e uitgang kun je nog een extra monitor plaatsen in de regie. Kost ongeveer rond de 1600 euro. nog voor 1000 euro goede RGBHV kabel erin en je bent helemaal klaar. Hiermee sta je niet voor lul. Tuurlijk is er beter te krijgen maar dit is betaalbaar, goed materiaal in deze prijsklasse, simpel en doeltreffend.

succes ermee.

Comment

• freek
                  • Aug 2008
                  • 238

Wat voor een projectoren ga je er eigenlijk inhangen? met welke resolutie en beeld verhouding?

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Er worden 3 projectors short throw 3000 lumen op een afstand van 2-3 meter van de schermen gehangen met liften.

VGA kabels vandaag in het plafond getrokken, ze komen alle drie samen ten hoogte van zaal 2, de middelste, boven de ingang op een lager gelegen plafond.

Daar wil ik een switcher leggen of inbouwen in de muur waarmee je de projectors kan schakelen, tevens per zaal een VGA aansluiting naar de switcher, deze moet nog komen.

Dus, een wall mounted video switcher waarbij ik de projectors elk apart kan switchen en ook alle drie tegelijk.

Dave

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Ik heb hele goeie adviezen gekregen van BJD, echt helemaal geweldig!

We gaan het op zijn advies zo installeren!

Dave

Comment

Working...