lcd in matrix?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

    lcd in matrix?

    hoi hoi!

    ik wil een aantal schermen tegen elkaar aan monteren in een vierkant..
    of dit er 4 of 6 worden hangt even van de prijs af..

    ik wil met 1 video signaal ingaan, en dit video signaal projecteren over meerdere schermen..

    nu heb ik begrepen dat sommige schermen deze functie ingebouwd hebben zitten.
    ik kan alleen via google niet vinden hoe dit heet..

    ook wil ik dan het liefst geen rand.. die tv's vind ik wel, maar die hebben dan weer wel een logo onderaan het scherm en dus alsnog een zwarte strook met daarin het logo..

    kan iemand me even een tipje geven waarnaar ik moet zoeken? zodat ik een video wall kan maken zonder storende randen of logo's op de lcd (van de fabrikant)

    mijn dank is groot
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by Tummy
    ik wil met 1 video signaal ingaan, en dit video signaal projecteren over meerdere schermen..

    ook wil ik dan het liefst geen rand.. die tv's vind ik wel, maar die hebben dan weer wel een logo onderaan het scherm en dus alsnog een zwarte strook met daarin het logo..

    kan iemand me even een tipje geven waarnaar ik moet zoeken? zodat ik een video wall kan maken zonder storende randen of logo's op de lcd (van de fabrikant)
    De laatste keren dat ik met video walls / multi screen oplossingen werkte was met behoorlijk grote 19" kasten van oa philips. Dit is wel dik 8 jaar geleden, dus er zal inmiddels wel het een en ander veranderd zijn.

    Wat je wilt is dat je de processor kunt instellen zodat je totaal plaatje klopt, dus als je door een rand van de lcd, je bijv. 5 cm mist van je plaatje, je dit ook uit het beeld knipt.
    Pas ook op als je LCD's strak tegen elkaar gaat monteren dat ze voldoende koeling hebben, anders is het zo defect.

    Voor een idee zie het 2e plaatje op deze site:

    Comment

    • Tummy
      • Nov 2008
      • 324

      #3
      inderdaad, dat idee.

      alleen benieuwd welke techniek er nu beschikbaar is voor dit soort dingen..

      of welke lcd's deze functie ingebouwd hebben zitten..
      die eventueel met een (data) kabel aan elkaar kan koppelen en dat ze dit zelf mooi snijden

      dan weet ik waar ik naar moet kijken, of wat ik allemaal zou moeten bestellen
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by Tummy
        of welke lcd's deze functie ingebouwd hebben zitten..
        die eventueel met een (data) kabel aan elkaar kan koppelen en dat ze dit zelf mooi snijden
        Ik kan me niet voorstellen dat er die zijn, kost nogal wat processing die normaal gesproken niemand gebruikt...

        Comment

        • freek
          • Aug 2008
          • 238

          #5
          Originally posted by DJ Antoon
          Ik kan me niet voorstellen dat er die zijn, kost nogal wat processing die normaal gesproken niemand gebruikt...
          Deze schermen zijn er wel degelijk. De professionele serie van Samsung heeft deze functie. (UX of UT serie) Je geeft alle schermen hetzelfde signaal en in de software van het scherm kun je instellen welk deel je van het plaatje wil laten zien. Let wel, je kan ze alleen maar in een matrix gebruiken. Dus 2x2 of 3x3. 2x3 gaat ook wel maar dan moet je je content anders opmaken. Deze schermen hebben ook een hele dunne rand en geen logo.
          Ik weet wel 1 of 2 bedrijven die dit systeem verhuren, stuur maar een PM
          Wil je iets meer mogelijkheden dan is de datapath X4 precies wat je nodig hebt. Zijn ook wel te verkrijgen in de losse verhuur.
          meer info: http://www.datapath.co.uk/products/m...er/datapath-x4

          succes

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by freek
            Deze schermen zijn er wel degelijk. De professionele serie van Samsung heeft deze functie. (UX of UT serie)

            Wil je iets meer mogelijkheden dan is de datapath X4 precies wat je nodig hebt.
            Er is inmiddels dus wel wat veranderd.
            Die datapath X4 kost niet eens veel voor de mogelijkheden die het bied.

            Comment

            • michi1989
              • Jan 2009
              • 40

              #7
              ik weet dat pioneer een 50 inch plasma scherm heeft wat je tot 3x3 aan elkaar kan lussen tot 1 groot scherm.
              ook zijn er natuurlijk plasma walls zoals die gebruikt worden bij de wereld draait door in het decor.
              ik weet er alleen geen prijzen van. wel weet ik dat JVR in Roosendaal ze verhuurd.

              Comment

              • STINO
                • Feb 2004
                • 93

                #8
                Ik ken je budget niet, maar Barco heeft ze ook: http://www.barco.com/nl/product/2353.
                Skyline forever

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by STINO
                  Ik ken je budget niet, maar Barco heeft ze ook: http://www.barco.com/nl/product/2353.
                  Ja dat zijn de beste.
                  Alleen zal je serieus uw bankrekening mogen openbreken voor dergelijke schermen. I
                  n Kortrijk op de markt staat dergelijk scherm. Dit koste 200k per module.
                  Last edited by frederic; 31-12-11, 16:25.

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Originally posted by frederic
                    In Kortrijk op de markt staat dergelijk scherm. Dit koste 200k per module.
                    Kortrijk / barco, is dat niet de achtertuin? Zal toch wel iets van gesponsord zijn?

                    Comment

                    • G.P.Fransen
                      • Nov 2001
                      • 191

                      #11
                      Dit kan op vele manieren, van speciale matrix racks tot 1HE procjes of als je handig bent zelf een matrix pc in elkaar schroeven.Tevens kun je ook kijken afhankelijk van je budget naar LED schermpje, deze zijn al voor zeer lage prijzen te huur maar dat gaat wel ten koste van je resolutie (er zijn wel waarbij je full hd hebt op 20x13cm maar kost ook wat meer)

                      Leukste die we hebben gedaan was met 50" plasma's >


                      ogen in het masker zijn ook 8 paneeltjes>

                      Met wat afstand ertussen>

                      Riggers een zware dag geven>

                      vaste install>

                      of een kleintje>


                      meer info kun je me altijd contacteren op gpfransen@ gmeeel .com
                      Last edited by G.P.Fransen; 10-02-12, 04:56.

                      Comment

                      Working...