PT-2HDMI equaliser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    PT-2HDMI equaliser

    Volgens hen kun je hiermee HD signalen van 1080P tot 30m versturen.
    Ik zie hierwel extra mogelijkheden voor livecaptatie met goedkopere HD camera's.

    Weet iemand of dit werkt?

  • G.P.Fransen
    • Nov 2001
    • 191

    #2
    geen ervaring mee, maar als je kabel geen stoorzenders heeft gooi het over ethernet

    Comment

    • BJD
      • Oct 2007
      • 771

      #3
      Of nog mooier: HD-SDI. Met dat signaal kom je de meeste HD mixers wel in.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Al wil je HDMI over langere afstanden, dan kun je ook gewoon via DVI-D over glas gaan.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by BJD
          Of nog mooier: HD-SDI. Met dat signaal kom je de meeste HD mixers wel in.
          Maar niet bij goedkopere camera's

          Comment

          • freek
            • Aug 2008
            • 238

            #6
            Originally posted by BJD
            Of nog mooier: HD-SDI. Met dat signaal kom je de meeste HD mixers wel in.
            Beetje kort door de bocht. TS geeft aan dat het gaat om het verlengen van HDMI signaal. Als je dit gaat omzetten naar HD-SDI heb je 3 grote problemen.
            1. HDCP
            2. EDID
            3. Colorspace
            Het gaat nu te ver om alle problemen te bespreken, wil je er meer van weten, Google is "your friend".
            Ik heb zeer veel ervaring in het omzetten van HDMI naar HD-SDI en weer terug en het is een gore ramp tot en met.
            Dus dit is zeker niet aan te raden als je niet heel erg goed weet waar je mee bezig bent en goede meetapparatuur hebt.

            Comment

            • freek
              • Aug 2008
              • 238

              #7
              Maar geheel on-topic. Ik heb het kastje zelf nooit geprobeerd, maar mijn ervaring is wel met kramer dat ze de opgegeven lengtes redelijk netjes houden. Als je goede kabel neemt dan zou je het zomaar kunnen redden.

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                Originally posted by frederic
                Maar niet bij goedkopere camera's
                Het ging dan ook om het converteren naar HD-SDI van HDMI
                Originally posted by freek
                Beetje kort door de bocht. TS geeft aan dat het gaat om het verlengen van HDMI signaal. Als je dit gaat omzetten naar HD-SDI heb je 3 grote problemen.
                1. HDCP
                2. EDID
                3. Colorspace
                Het gaat nu te ver om alle problemen te bespreken, wil je er meer van weten, Google is "your friend".
                Ik heb zeer veel ervaring in het omzetten van HDMI naar HD-SDI en weer terug en het is een gore ramp tot en met.
                Dus dit is zeker niet aan te raden als je niet heel erg goed weet waar je mee bezig bent en goede meetapparatuur hebt.
                Ik was in de veronderstelling dat het vrij makkelijk mogelijk was, maar kennelijk dus niet.
                Bedankt voor de info! Maar over HDCP: ik ga er niet van uit dat de camera's hun beeld versleutelen?

                Comment

                • freek
                  • Aug 2008
                  • 238

                  #9
                  Originally posted by BJD
                  Maar over HDCP: ik ga er niet van uit dat de camera's hun beeld versleutelen?
                  Op zich een punt, maar als video techneut ga je er ook niet vanuit dat er HDMI op een camera zit.
                  Ik weet toevallig dat alles wat bijvoorbeeld Sony maakt met een HDMI aansluiting, dat daar standaard HDCP op zit. (misschien niet letterlijk alles, maar wel heel veel)
                  En waarom? goede vraag...

                  Comment

                  • G.P.Fransen
                    • Nov 2001
                    • 191

                    #10
                    Originally posted by freek
                    Op zich een punt, maar als video techneut ga je er ook niet vanuit dat er HDMI op een camera zit.
                    Ik weet toevallig dat alles wat bijvoorbeeld Sony maakt met een HDMI aansluiting, dat daar standaard HDCP op zit. (misschien niet letterlijk alles, maar wel heel veel)
                    En waarom? goede vraag...
                    Consumenten camera's hebben tegenwoordig meestal min hdmi uit, dit is zonder hdcp signaal en zo ook bij sony

                    Comment

                    • freek
                      • Aug 2008
                      • 238

                      #11
                      Originally posted by G.P.Fransen
                      Consumenten camera's hebben tegenwoordig meestal min hdmi uit, dit is zonder hdcp signaal en zo ook bij sony
                      Okee, ik geloof je, ook al zegt Sony nederland wat anders, en de types die ik geïnstalleerd heb van sony in een kunstproject hadden het ook allemaal. Heb toch echt gehoord van een Sony tech-ie dat ze er aan vast blijven houden. Maar dat is al weer een jaar geleden.
                      Maar goed, geen HDCP dus, Dan nog alleen gezeik met EDID en Colorspace. Alsnog een reden om er niet zomaar vanuit te gaan dat het altijd werkt.

                      Comment

                      Working...