2 Beamers, 2 schermen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

    #16
    Originally posted by pjadskop productions
    voor je zo hard van de toren blaast ivm met mijn opmerking:
    Ik zei dat mijn matrox triple head, die dus wel een inbouwkaart is (en als je me niet wil geloven mag je altijd eens komen kijken, hij ligt hier langs mij) niet geschikt is.
    Dat is dan ook geen Matrox Triplehead2Go maar een Matrox Perihelia die veel eerder is uitgebracht.

    Een TH2Go of een Dualhead2Go die ik de TS ook aan zou raden is een pure hardware-oplossing: Je beeldkaart ziet gewoon een enkele 'monitor' die even groot is als je twee schermen bij elkaar. De hardware handelt het splitsen daarna weer zelf af.

    Compatibiliteitsproblemen kun je dan ook alleen hebben als je videokaart van het begin al problemen had met Resolume, Arkaos of een ander VJ-programma. Of een programma dat geen monitoren van 2048 x 768 ondersteunt in plaats van 'standaard' resoluties.

    Op reviews moet je ook echt niet af gaan: 9 van de 10 keer gaan mensen ook pas een review schrijven als het produkt in hun ogen stuk is!
    First make it work, then make it look pretty!

    Comment

    • lucken
      • Sep 2002
      • 342

      #17
      Originally posted by Stoney3K
      Compatibiliteitsproblemen kun je dan ook alleen hebben als je videokaart van het begin al problemen had met Resolume, Arkaos of een ander VJ-programma. Of een programma dat geen monitoren van 2048 x 768 ondersteunt in plaats van 'standaard' resoluties.
      Ook dit klopt niet ! Voor de Matrox TripleHead2Go en DualHead2Gogo dient u ook software te installeren. Het is vaak deze software die het stabiel onstabiel of niet compatible kan maken! Het is geen pure hardware oplossing.

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #18
        Originally posted by lucken
        Ook dit klopt niet ! Voor de Matrox TripleHead2Go en DualHead2Gogo dient u ook software te installeren. Het is vaak deze software die het stabiel onstabiel of niet compatible kan maken! Het is geen pure hardware oplossing.
        En je hebt dat ding nooit geprobeerd om te gebruiken zonder software? De Dualhead2Go moet dat zonder problemen kunnen, want die kan via VESA DDC gewoon een 'vreemde' resolutie aanbieden aan je videokaart.

        Tuurlijk wil Matrox het wel heel graag dat je hun software erbij installeert, maar dat betekent niet dat die altijd handig of nuttig is.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • NielsV
          • May 2011
          • 25

          #19
          De Matrox Dualhead2go zou de perfecte oplossing zijn.
          Maar is natuurlijk wat kostelijk voor een fuifje.
          Zijn er geen gelijkaardige systemen die iets goedkoper zijn?
          Of ergens waar ik die matrox kan huren?

          Comment

          • G.P.Fransen
            • Nov 2001
            • 191

            #20
            pc met dualhead kaart of gewoon 2 kaarten dr in> player> VLC> video filter> video wall > job done

            Comment

            • NielsV
              • May 2011
              • 25

              #21
              Welke dualhead videokaart stellen jullie voor?

              Comment

              • G.P.Fransen
                • Nov 2001
                • 191

                #22
                Originally posted by NielsV
                Welke dualhead videokaart stellen jullie voor?
                Goedkoopste?

                Comment

                • NielsV
                  • May 2011
                  • 25

                  #23
                  Mag altijd

                  Comment

                  • Kenzo
                    • Jan 2009
                    • 4

                    #24
                    Ik vraag me enkel af: als je investeert in twee beamers, (retro)projectie, videokaart voor één filmpje, zal het dan niet goedkoper zijn een VJ in te huren die in vele gevallen ook over eigen materiaal beschikt zoals een Dual/Triple Head2Go? Het zal sowieso een meerwaarde zijn voor de fuif.

                    Comment

                    • NielsV
                      • May 2011
                      • 25

                      #25
                      Originally posted by Kenzo
                      Ik vraag me enkel af: als je investeert in twee beamers, (retro)projectie, videokaart voor één filmpje, zal het dan niet goedkoper zijn een VJ in te huren die in vele gevallen ook over eigen materiaal beschikt zoals een Dual/Triple Head2Go? Het zal sowieso een meerwaarde zijn voor de fuif.
                      We hebben beide beamers ter beschikking van de jeugddienst bij ons. En doordat ik nog met andere dingen bezig ben kan ik die videokaart wel altijd gebruiken. Sowiso wordt dat filmpje aan beide kanten van DJ een meerwaarde.

                      Comment

                      Working...