Beamer plafondbeugel met theaterhaak

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #16
    Als de TS hier het budget niet voor heeft dan denk ik dat wij hier op een forum, dat toch bedoelt is elkaar pro oplossingen te adviseren, niet elke keer weer met hobby-bob tips moeten (proberen te) komen. De hobby-bob oplossingen brengen gewoon risico's met zich mee. Serieuze spullen kosten ook serieus geld en zeker als men wil gaan vliegen (boven mensen) waarbij veiligheid wel heel belangrijk wordt. Misschien is hier bij voorbaat al een fout gemaakt door de keuze van de projector tegenover het doel.

    Het is jammer maar soms is doorsparen gewoon de enige juiste oplossing, zeker als het om het waarborgen van veiligheid gaat.

    Wat ik zie op klussen waarbij video wordt gebruikt voor dit soort projectoren zijn plafondkooien en hier gaan dan de safeties aan.


    Maar a.u.b. laten we niet dit soort projecten gaan adviseren

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #17
      Originally posted by vasco
      Als de TS hier het budget niet voor heeft dan denk ik dat wij hier op een forum, dat toch bedoelt is elkaar pro oplossingen te adviseren, niet elke keer weer met hobby-bob tips moeten (proberen te) komen. De hobby-bob oplossingen brengen gewoon risico's met zich mee. Serieuze spullen kosten ook serieus geld en zeker als men wil gaan vliegen (boven mensen) waarbij veiligheid wel heel belangrijk wordt. Misschien is hier bij voorbaat al een fout gemaakt door de keuze van de projector tegenover het doel.

      Het is jammer maar soms is doorsparen gewoon de enige juiste oplossing, zeker als het om het waarborgen van veiligheid gaat.

      Wat ik zie op klussen waarbij video wordt gebruikt voor dit soort projectoren zijn plafondkooien en hier gaan dan de safeties aan.
      Deze plafondkooi ziet er toch echt uit alsof ie bedoeld is om de beamer te beschermen tegen diefstal. Als je goed kijkt hangt de beamer nog altijd (ondersteboven) aan de steun die uit de bovenkant van de foto naar beneden komt. De kooi zit er alleen omheen om te zorgen dat grijpgrage handjes hem niet zo maar uit de steun kunnen trekken.

      Als die kooi de beamer dan tegen een (onbedoelde) val beschermt is het denk ik mooi meegenomen maar ik kan hier geen dragende functie van deze kooi zien. Sterker nog: De hele constructie zal met die hoop staal meer wegen dan de beamer die ie moet beschermen.

      Barco heeft prachtige vliegframes voor hun projectoren, maar die wegen ook een ton tegenover dit soort kleine apparaten van het formaat stoeptegel. Ik weet ook niet of daar fatsoenlijke en kant-en-klare oplossingen voor zijn die ook veilig boven onwetend publiek gebruikt kunnen worden. As I said, je kan aan zo'n beamer nergens een safety bevestigen, en als je die safety aan je ophangbeugel maakt, dan komt ie nog altijd naar beneden zeilen als die beugel de geest geeft natuurlijk.
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #18
        Jongens, lees jullie eigen berichten even terug en ga alsjeblieft bij jezelf na of je in rel life ook op zo'n toon tegen elkaar zou praten, kom zeg!

        Een kleinere beamer ophangen gebeurt, dat weet ik met 100% zekerheid, vele keren vaker dan het ophangen van een dikke evenementenbeamer.
        Voor de kleinere beamers zijn er legio mogelijkheden voor plafond en wand montage. Kan allemaal heel veilig, met 3-4 bout verbindingen.
        Veel types hebben hiervoor montageplaatsen in de behuizing zitten.
        Check de handleiding voor de mogelijkheden per type!

        Wat we hier hebben is een gevaletje: passend maken voor de job, oftewel: stukje maatwerk.
        Gelukkig mag je voor het kopen van en betrouwbare en veilige oplossing betalen, gewoon in geld.

        Wanneer dat geld er niet is, dan gaat het ophangen van de beamer even niet door totdat het geld er wel is, of totdat besloten wordt dat het ophangen van de beamer niet nodig is.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

          #19
          ik heb iedereen hier aleen nog maar horen ropen hoe het niet moet maar nog niemand met een fatsoenlijke oplossing zien komen.
          denk dat onderstaande afbeelding is wat TS zoek en komt bij skylite vandaan.
          je kan ook gewoon een willikeirige beamer pland beugel nemen boveing M10 erin tappen en klaar, zoe doe ik het meestal

          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #20
            Originally posted by daviddewaard
            ik heb iedereen hier aleen nog maar horen ropen hoe het niet moet maar nog niemand met een fatsoenlijke oplossing zien komen.

            @David: Tnx voor je support
            (zie page 1)
            grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #21
              NesCio01 had het inderdaad al genoemd en nu daviddewaard wederom, dit is inderdaad een veel gebruikte methode voor kleine projectoren. Ik heb verder ook nergens aangehaald dat de TS moet saven.

              Ik haakte in op het gebruik van een Kensington slotje als safety, niet meer en niet minder. Daarna gaf ik aan wat ik wel eens op een klus met video zie hangen indien er wel gesaved wordt met dit type projectoren. Dat zijn dit soort kooien om een projector heen. De kooi zit vast aan de paal en met safeties aan de truss. Als de projector loslaat dan ligt deze in de kooi en kan niet naar beneden komen. De kooi zit dan nog steeds aan de paal vast maar mocht die loskomen zitten daar de safeties aan. Ik was nieuwsgierig toen ik de constructie zag en dan vraag ik het gewoon aan de persoon die er mee werkt. Nogmaals, ik ben geen rigger dus vraag mij niet naar het technische hoe en wat. Tegen diefstal zal de kooi trouwens ook wel een functie hebben maar dat lijkt mij alleen in een vaste installatie het geval.

              Er zat verder geen kwaad woord achter mijn bijdrage alleen is toonnatie wat moeilijk te halen uit wat platte tekst.
              Last edited by vasco; 21-02-12, 23:12.

              Comment

              Working...