Beamer op speakerstatief monteren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by frederic
    Zou je afmetingen hebben van die sleufgaten op die metalen beugel? (Waar haal je die trouwens?)

Misschien passen die hier op:

Leuk voor vaste montage, maar met verschillende beamers op telkens ander plaatsen niet handig. Het plankje is ook geschikt, als de klant zelf de beamer verzorgt. Past nl altijd. Het alternatief voor een klant is een gammele projectortafel of een gewone tafel, die doorgaans veel te laag is. Als de lens het toelaat, kun je ook achter het publiek gaan staan.
    Doorzicht projectie is natuurlijk nog mooier, zeker als je de beamer niet kunt vliegen.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by Stoney3K
      Als je een mooiere oplossing wil voor kleine beamers: Een truss-paaltje van 2 meter met aan de bovenkant een kleine baseplate houdt een beamer natuurlijk ook prachtig op zijn plaats. Kost niet veel om in te huren, maar ziet er wel nét een stukje strakker uit dan een statiefje.

We hebben het dan wel over een 'normaal formaat' beamer, geen Barco's die een persoon zwaar zijn.
      Het is dan wel weer lastiger om de hoogte aan te passsen. Bovendien moet je weer een voetplaat meesjouwen omdat de vloeroppervlakte van een vierkante truss te klein is. Een rokje doet ook wonderen
      Speakertech.
      Vergeet niet dat over mijn constructie jaren is nagedacht en tijdens het gebruik diverse malen is uitgeëvaleerd.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Eens met speakertech!
        Hoogteverstelbaarheid is hoogstwaarschijnlijk ook een wens van de TS.
        En dat gaat beter met een speakerstatief (zoals gevraagd door de TS) dan met trussdelen. (schuiven zo moelijk uit he)

Volgens mij kan dit topic wel dicht want echt aanvullende oplossingen obv een speakerstatief komen er niet langs.

Paul.
        @moderator: ik heb het foto'tje maar laten zitten want het lijkt sprekend op de oplossing van speakertech
        Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by speakertech
          .....
          Vergeet niet dat over mijn constructie jaren is nagedacht en tijdens het gebruik diverse malen is uitgevaleerd.

....
          is daar een TV-rapportage van?

Comment

• mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

Originally posted by MacGyverSounds
            ja, maar enkel op betamax beschikbaar

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
              Dag Mac,
              er is ooit een lijvig rapport over geschreven, geheel in pdf formaat. Aangezien back-ups maken iets is voor computernerds, is bij de vorige crash van de computer alles verloren gegaan. Bijkomend voordeel: Het ruimt de harde schijf zo lekker op.
              Bouwtekeningen zijn wel te hertekenen á raison van 50 euro per stuk excl. 19%BTW.
              Kom ik ga maar weer eens aan het werk, het is hier immers een professioneel forum

Speakertech

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

er had ook TuV-rappertage moeten staan / de umlaut wordt er door het forum uitgegooid..

maareh, zondagswerk is niet sterk... dus succes..

Comment

• Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

Ik heb soortgelijke plankjes bedacht maar dan met een rubber matje erop geplakt, zodat de beamer zeker niet kan schuiven.
                  Life is what you make it

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Ik vind een plankje geen goeie (veilige) oplossing. Ik wil de beamer echt via een verstelbare beugel vast kunnen schroeven.

Die metalen beugel zoals op die foto onder dit plankje brengt me wel op ideeen. Als Speakertech me nog zou kunnen zeggen waar hij dit haalde?

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by speakertech
                      Leuk voor vaste montage, maar met verschillende beamers op telkens ander plaatsen niet handig. Het plankje is ook geschikt, als de klant zelf de beamer verzorgt. Past nl altijd. Het alternatief voor een klant is een gammele projectortafel of een gewone tafel, die doorgaans veel te laag is. Als de lens het toelaat, kun je ook achter het publiek gaan staan.
                      Doorzicht projectie is natuurlijk nog mooier, zeker als je de beamer niet kunt vliegen.

Speakertech
                      Het is dan ook telkens dezelfde beamer die mee moet.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by frederic
                        Het is dan ook telkens dezelfde beamer die mee moet.
                        Dan is het een kwestie van het plankje de goede maat geven en de draadgaten in de onderzijde van de beamer overnemen op de plank. Afhankelijk van het merk kun je dan de beamer vastzetten met M4 of M5 boutjes (Wel even de juiste lengte gebruiken).
                        Voor de statiefadapter kun je twee inslagmoeren aanbrengen. De statiefadapter kan dan met twee vleugelboutjes op lokatie aan de plank geschroefd worden.
                        Een andere optie is om de beamer in een flightcase te bouwen, met ruimte voor een inbouw 35 mm bus. Voor en achterdeksel verwijderen, op statief en klaar is de show.
                        In de loze ruimte waar de bus zich bevindt, kun je weer de nodige aansluitsnoeren en afstandsbediening opbergen.

Soundman2

Edit:
                        Je vroeg naar de montageplaat. Ga je voor kwaliteit, kies dan de K&M mountingplate 195/8
                        Chinese zooi kan ook: DAP D5502.( http://www.licht-geluid.nl/shop/vsea...archTerm=D5502)
                        Een goede webshop staat in de kopregel.
                        Last edited by speakertech; 14-03-12, 21:31. Reason: Tjikfuoten

Comment

Working...