Projectie 10 op 6m

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NielsV
    • May 2011
    • 25

    Projectie 10 op 6m

    Hallo,

    Voor mijn eindwerk moet ik een dansvoorstelling voorzien van klank, licht en decor.
    Doordat het thema dance in the city is hadden we gedacht aan een projectie over de hele breedte van de scène met daar steden op.
    Nu hadden wij gedacht om met 2 beamers te werken en een Arkaos server.
    Nu bij de eerste eindwerkvoorstelling zei onder andere mijn leerkracht dat dit zeker met 1 beamer te doen is.
    Maar ik zou graag mijn beamers zo dicht mogelijk bij mijn scherm hebben om dan het minst dansers in projectie te hebben.
    We zouden werken met 2 Sanyo PLC XM150 projectoren.
    Iemand idee wat ik nu best doe? 1 Projector of 2 projectoren?

    Alvast bedankt
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

    #2
    Originally posted by NielsV
    Hallo,

    Voor mijn eindwerk moet ik een dansvoorstelling voorzien van klank, licht en decor.
    Doordat het thema dance in the city is hadden we gedacht aan een projectie over de hele breedte van de scène met daar steden op.
    Nu hadden wij gedacht om met 2 beamers te werken en een Arkaos server.
    Nu bij de eerste eindwerkvoorstelling zei onder andere mijn leerkracht dat dit zeker met 1 beamer te doen is.
    Maar ik zou graag mijn beamers zo dicht mogelijk bij mijn scherm hebben om dan het minst dansers in projectie te hebben.
    We zouden werken met 2 Sanyo PLC XM150 projectoren.
    Iemand idee wat ik nu best doe? 1 Projector of 2 projectoren?

    Alvast bedankt

    heb je de mogelijkheid om RETRO te projecteren, dan heb je helemaal geen last van schaduwen door dansers,
    en uw leraar heeft ook gelijk, het zou met 1 kunnen lukken, is stukken goedkoper
    maar jij hebt meer gelijk, met 2 en zo hoog mogelijk boven podium heb je minst schaduwvlekken; wel minder budgetvriendelijk

    Comment

    • freek
      • Aug 2008
      • 238

      #3
      Originally posted by Trooper
      heb je de mogelijkheid om RETRO te projecteren
      Ofwel van achter het doek., niet iedereen is bekend met deze term.
      In plaats van retro wordt het in het nederlands ook wel doorzichtprojectie genoemd.

      Dit even ter verduidelijking, ik sluit me aan bij het rest van het verhaal.

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        Originally posted by freek
        Ofwel van achter het doek., niet iedereen is bekend met deze term.
        In plaats van retro wordt het in het nederlands ook wel doorzichtprojectie genoemd.

        Dit even ter verduidelijking, ik sluit me aan bij het rest van het verhaal.
        Doorzichtprojectie is een stuk mooier, maar je hebt dan wel een behoorlijke afstand nodig achter je scherm om de beamers te plaatsen.

        Bovendien komt dan alle strooilicht wat je van achter het podium krijgt op je scherm terecht en laat het scherm maar een deel van het licht door -- twee dingen waar je wel op moet letten als je met doorzicht wil werken. Je hebt behoorlijk lichtsterke beamers nodig en je moet het gebied waar de beamers in staan zo veel mogelijk proberen af te schermen van omgevingslicht.

        Vooral als het een voorstelling buiten is wordt het best een uitdaging om daarop te letten.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • freek
          • Aug 2008
          • 238

          #5
          Originally posted by Stoney3K
          Vooral als het een voorstelling buiten is wordt het best een uitdaging om daarop te letten.
          Volgens mij is alle projectie buiten (overdag) onmogelijk. Er is geen projector in de wereld die het kan opnemen tegen zonlicht. Hierbij is het verschil tussen opzicht en doorzicht te verwaarlozen.

          Comment

          Working...