van dvd naar 4 beamers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ab Gijsen
    • Feb 2013
    • 3

van dvd naar 4 beamers

Hallo allemaal,

Voor een theater voorstelling waar ik mee bezig ben heb ik de vraag gekregen van de regiseur of het mogelijk is om vanuit een dvd speler of laptop 4 verschillende beamers aan te sturen, ik moet tussen de beamers kunnen wisselen, het is wel altijd het zelfde beeld maar welke en het aantal beamer kan wisselen.

Wie weet of daar iets voor op de markt is.

Oja de afstand van de dvd speler tot de beamers is ongeveer 30 mtr, ik zit zelf te denken omdit met composite aan te sturen met coax RG58.

Alvast bedankt
    Ab
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Ja er is zeker iets op de markt. je kan kiezen voor een matrix switcher, bijvoorbeeld een kramer VS-88V. hiermee kun je in jouw geval 1 bron schakelen naar 4 projectoren. Hiermee kun je per uitgang kiezen of je het beeld wilt zien of niet.
    Een meer omslachtige maar ik denk goedkopere oplossing is een simpele composiet verdeler (1 naar 4) en dan 4x een simpele composiet switch er tussen zetten.
    Let wel, beide oplossingen zijn enkel om te schakelen. wil je in- en uitfaden dan kom je in een heel ander prijssegment.
    Succes ermee.

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Bedoel je zoiets als dit?

Kost niet zo veel. De eerder voorgestelde kost 1150 euro

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by sjig
        Bedoel je zoiets als dit?
        Het kastje wat jij voorstelt doet absoluut niet wat de TS wil, of mijn begrijpend lezen is niet meer wat het geweest is. Hij wil 1 bron naar 4 aparte uitgangen schakelen op composiet. Wat jij voorstelt is een kastje dat 4 (VGA??) bronnen kan schakelen naar 1 output...

Comment

• freek
          • Aug 2008
          • 238

Nog een tussenoplossing gevonden. Kijk eens naar de kramer VS-6EIII. Dit zijn eigenlijk 4 composiet switches in 1 apparaat. Hierbij moet je nog wel een 1 naar 4 verdeler zoeken. En ja, dit is niet de goedkoopste oplossing maar ik adviseer alleen dingen waarmee ik zelf ook zou willen werken. Er zijn zat consumenten dingetjes te krijgen maar daar hou ik me niet mee bezig.
          Succes ermee.

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Hou er wel rekening mee, dat als je een 'simpele' composiet-switch gebruikt, dat een beamer nogal eens verkeerd kan reageren als je het signaal onderbreekt. De meeste beamers gaan dan namelijk niet op zwart, maar op een blauw beeld of een groot vak met "NO SIGNAL" erop weergegeven, tot het signaal weer terugkomt.

Een matrix-switcher stuurt voor een beamer waar 'niets' op moet komen gewoon zwart beeld uit.

Wil je toch low-tech werken, dan kun je wel wat trucs uithalen met een VGA signaal. Als je daar de R/G/B kleurlijnen van onderbreekt terwijl de Hsync en Vsync signalen door blijven lopen, dan wordt het beeld gewoon zwart.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

En als je dan voor het wisselen/aansturen gebruik kunt
              maken van Q-lab, dan heb je tijdens de voorstelling redelijk
              rustig

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• freek
                • Aug 2008
                • 238

Originally posted by Stoney3K
                Hou er wel rekening mee, dat als je een 'simpele' composiet-switch gebruikt, dat een beamer nogal eens verkeerd kan reageren als je het signaal onderbreekt. De meeste beamers gaan dan namelijk niet op zwart, maar op een blauw beeld of een groot vak met "NO SIGNAL" erop weergegeven, tot het signaal weer terugkomt.
                Inderdaad een goede tip. De wat professionelere switches hebben dit opgelost met 'vertical interval switching' Hiermee schakel je exact tussen 2 fields in (1 field is een halve frame). Hierdoor verlies je je sync niet en staat je projector ook niet te klapperen. Dit is 1 van de verschillen tussen een switch van 300 euro en een consumenten-ding van 70 euro.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Volgens mij wil de TS gewoon een Edirol V4
                  d&b Audiotechnik

Comment

• freek
                    • Aug 2008
                    • 238

Originally posted by MusicSupport
                    Volgens mij wil de TS gewoon een Edirol V4
                    Volgens mij niet als je goed leest, daarmee kan je niet 4 uitgangen schakelen, slechts 4 ingangen.

Comment

• Ab Gijsen
                      • Feb 2013
                      • 3

Originally posted by freek
                      Het kastje wat jij voorstelt doet absoluut niet wat de TS wil, of mijn begrijpend lezen is niet meer wat het geweest is. Hij wil 1 bron naar 4 aparte uitgangen schakelen op composiet. Wat jij voorstelt is een kastje dat 4 (VGA??) bronnen kan schakelen naar 1 output...
                      Klopt helemaal

Comment

• freek
                        • Aug 2008
                        • 238

Originally posted by Ab Gijsen
                        Klopt helemaal
                        Blijkbaar is begrijpend lezen toch nog altijd lastiger dan sommige mensen denken.
                        Ik vroeg me af of je op zoek bent naar huur of koop? Weet je al of je een dvd of laptop gaat gebruiken? De reden dat ik dit vraag is dat composiet signaal er niet zo mooi uitziet op grotere schermen of projectie. Beide oplosingen die ik aandraag kun je ook makkelijk vertalen naar naar YUV of VGA (je moet dan zoeken naar een RGBHV matrix switch). Dit komt de kwaliteit zeker ten goede. Wel wat prijziger maar zeker het overwegen waard als je het kan betalen.

Comment

• Ab Gijsen
                          • Feb 2013
                          • 3

Allemaal bedankt voor de ideeen, ik zal voorgestelde oplossingen bekijken, welke voor ons haalbaar is qua kosten.
                          Voor elke beamer heb ik een "schuif" gemaakt zodat als je deze dicht zet er niets zichtbaars uit de beamer komt.

Comment

• freek
                            • Aug 2008
                            • 238

Originally posted by Ab Gijsen
                            Allemaal bedankt voor de ideeen, ik zal voorgestelde oplossingen bekijken, welke voor ons haalbaar is qua kosten.
                            Voor elke beamer heb ik een "schuif" gemaakt zodat als je deze dicht zet er niets zichtbaars uit de beamer komt.
                            Zit me net een veel makkelijkere oplossing te bedenken. Als het echt maar 1 signaal blijft kun je ook mechanische shutters op DMX gebruiken. Volgens mij kun je deze kant en klaar kopen, maar dat weet ik niet zeker. Anders ken ik iemand in duitsland die ze maakt. Je kan ze mee programmeren in je show en het is stukken goedkoper dan welke switcher of matrix dan ook.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Mss dat je de techniek van 'oorlogswinter de musical'
                              benaderen kunt. (Peitsman?)
                              Volgens mij tourden zij met 6 Barco's die allen apart
                              aangestuurd werden?

grtz

Nes
                              Last edited by NesCio01; 18-02-13, 23:31.
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...