Eiki projector black out

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

    Eiki projector black out

    Hoi,

    Op de efteling hebben we een nieuw speeltje, een 10.000 ansilumen eikiprojector voor het vertonen van reclamefilms.

    Deze is gekoppeld aan een hoerige harddiskrecorder met alleen een start/stop mogelijkheid (laaf-bestendig zullen we maar zeggen).
    Als je echter de video stopt krijg je een mooie (ahum) abrupte blackout, en ook op de eiki kan ik geen fade functie vinden.
    Weet iemand of dit mogelijk is, middels de een of andere wijze?

    Op dit moment fade ik uit met een proffesioneel kartonnen plaatje voor de lens, maar dit zou toch wel ander moeten kunnen?

    Ralph


  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

    #2
    video mixerjte dr tussen ?

    ________________________
    Groeten,
    Jaap

    [Die KF930's beuken =D]
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

    Comment

    • Stijn Vanstiphout
      • Oct 2000
      • 1160

      #3
      Et voilà! De oplossing lijkt me dus al gegeven.

      Wat ik ook ooit 'ns heb gezien bij een theaterstuk, is een gemodificeerde mechanische dimmer voor de lens, werkt uiteraard ook.

      mvg,


      Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

      Multi camera productions | Large screen systems | Plasma displays
      Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

      Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

      Comment

      • -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

        #4
        D'r bestaan ook wel simpele videofader-kastjes voor geloof ik, maar in een professioneele versie ken ik die niet.
        Kan degene die je die projector leverde (die vast niet gratis was .. ) je niets aanraden ?

        Voordeel van een mechanische dimmer is dat "uit" ook echt "uit" is, bij projectoren (ook dure) wil dat soms nog wel eens tegenvallen.

        Comment

        • scuzzo7
          • Aug 2003
          • 3

          #5
          Misschien een mogelijkheid om een start en stop videoclipje te maken met bijvoorbeeld een laaf die zoiets zegt "reclamekoeien hier koekeloeren aub" waar je die fade in programmeert? of kan je die recorder niet programmeren? En als je video signaal de projector ingaat mbv r/g/b/sync, sub-d of s-video kan je het signaal ook simpelweg met een set faders of potmeters dimmen, zolang je het sync signaal maar intact houd.

          Comment

          Working...