Laptop op Beamer zonder vga.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • svdmoot
    • Sep 2003
    • 3

Laptop op Beamer zonder vga.

Hoi,

Ik wil een laptop via de VGA out op mijn Sony VPL W400G aansluiten. Deze heeft bijna alle type ingangen, behalve VGA.
    De beamer heeft de volgende ingangen:

Composite Video: BNC x 1
    S Video: Mini Din 4 pin x 1
    RGB 15kHz/HDTV In
    Analog RGB, Y/B-Y/R-Y, HDTV (Y/PB/PR): BNC x 4

Nu wil ik het liefst met een verloopkabel klaar zijn. Maar de vraag is, kan dit? En wat zou ik dan moeten kopen?

Bedankt.

Sidney
  • mp3joeri
    • Jan 2002
    • 203

tv out kaartje of Svideo als dat op je videokaart zit.

Comment

• -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

Als het je lukt je VGA-uitgang opde juiste frq's en resolutie te krijgen kun je volstaan met een verloopje naar RGB H/V of een omzetterje die daar RG(+sync)B van maakt.

Lukt dat niet dan heb je een genlock nodig om de H- en V frq's om te zetten van je computer naar iets dat je beamer begrijpt.
      Dat is waarschijnlijk een vrij dure grap, misschien kun je dan beter of je laptop of je beamer vervangen, oude topjes met composite uit zijn niet zo vreselijk duur meer, misschien een handigere optie.

Comment

• mp3joeri
        • Jan 2002
        • 203

aart, bedoel jij een verloopje van zo'n monitorplug naar een tulp / chinch plugje? hoe maak je zo iets??

Comment

• svdmoot
          • Sep 2003
          • 3

Aart,

De beamer heb ik net gekocht. Het is uiteraard puur en budgetaire kwestie. Ik denk dat ik eerst een VGA-RGB kabel koop. Composite of S-Video is geen optie. Daarvan laat de kwaliteit te wensen over. Bedankt.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

RGB 15KHz duidt anders toch ook op "slechts" TV kwaliteit hoor! Dus een composiet of SVHS is toch de kwaliteit die dat ding verwacht. Tenzij je echt je videokaart zover krijgt dat ze op 50Hz, interlaced nog 1080 lijnen weet te produceren? In ieder geval geen mode die ik ken...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dave
              • Jan 2001
              • 757

Je kunt met het progje powerstrip je videokaart zo instellen dat deze bv 50Hz interlaced weergeeft bij 574x768. Je zal het ding dus wel aan de gang krijgen, maar wat ik zo aan specs van die beamer zie is ie voor HT en niet voor VGA bedoelt. Ik kon er niets over terugvinden bij sony, maar ik denk dat de resolutie ook niet denderend hoog zal zijn.
              U x I = Boem.

Comment

• svdmoot
                • Sep 2003
                • 3

Klopt hij is voor HT bedoeld. De prijs was aantrekkelijk. Maar ik denk dat TV kwaliteit voldoende is. Ik zal het moeten uitproberen. Zal een scan converter nog wat uitmaken? En zo ja welke? Het ´beste´ voor zover ik het begrepen heb wat deze beamer aankan is HDTV.

Comment

Working...