beamer/videoprojector

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brander1
    • Aug 2003
    • 59

beamer/videoprojector

hey,

ik zou een beamer willen aankopen, voor te gebruiken in een jeugdhuis, maar ook voor mee te nemen met mijn discobar!

Tegenwoordig zijn er al projectoren te koop vanaf 1000€ tot...

en er zijn zoveel verschillende merken???

kan iemand me helpen bij men keuze, waar ik moet op letten?

eigen ervaringen?

ik zou zo rond de 1500 a 2000€ willen spenderen

dank u
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Natuurlijk is het handig als we wat meer weten:
    1. Wat wil je er zoal aanhangen (Videorecorder, DVD-speler, PC...)
    2. Op wat voor scherm moet het geprojecteerd worden (dus de grootte)
    3. Moet de projector onder een bepaalde extreme hoek staan (daar zijn ook speciale projectors voor)

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

voor speciale hoeken heb je ook hele handige spiegeltjes, zou ik dus even los laten van welke projector je wilt.
      We're ready to party, are you?

Comment

• brander1
        • Aug 2003
        • 59

hey, meestal onder normale hoek projecteren!

ik ga het vooral voor DVD, vhs en camera beelden gebruiken, af en toe voor PC, maar meestal voor videobeelden.

Het scherm zou iets van 2 X 2 m zijn

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Dan kun jij dus met een gewone projector aan de gang...
          Je moet zelf ook een beetje rondkijken daarvoor, maar waar je dan op moet letten zijn de ingangen. Niet alle beamers hebben echt elke aansluiting op aarde erop zitten.
          DVD en Video gaan vaak via Scart (zo'n dikke, brede, zwarte). Deze zit dus niet altijd erop. Voor zulke apparaten moet je dus een verloopstekkertje kopen van scart naar coax (gele tulp) of van scart van S-VHS. Op de plug zit dan vaak op een stereotulp aansluiting (rood en wit). Door de pc wordt het lastig. Waarsschijnlijk wil je ook nog gewoon je monitor aansluiten, dus moet je kijken of je nog andere aansluitingen hebt in je videokaart. Vaak zit er op een beamer wel een Sub-D 15 pins aansluiting (PC-monitor) maar ook niet altijd. Als je pc een coax (gele tulp) of S-VHS aansluitng heeft komt het wel goed.
          Op de camera weet k nie wat voor aansluitingen je hebt, maar vaak zit er ook wel die gele tulp of de S-VHS bij.
          Je kan ook een simpel schakelaartje kopen om alle kabels in een centraal punt samen te voegen. Ze bestaan ook met o.a. scart in en dan gele tulp en / of S-VHS uit.

Verder moet je kijken naar de lichtopbrengst. In het jeugdhuis moet je kijken hoe donker je het kan maken. Als je alles afsluit maar het is er nog erg licht, of je moet op langere afstanden projecten moet je meer ANSI-lumen hebben.

Let ook op waar je je beamer plaatst, want beeldkabels kunnen behoorlijk prijzig zijn op lange afstanden.

Je kan t beste eens bij Correct in Rotterdam langs gaan. Daar hebben ze echt een heleboel beamers uit verschillende prijsklassen opgesteld. Daar kun je op je gemak eens rondkijken of je iets ziet wat aan je wensen voldoet en de medewerkers kunnen je ook verder helpen (gezien mijn zeer beperkte kennis en ervaring)

Voor max. E 2000,- kun je volgens mij al een aardige beamer kopen, dus ik denk da t wel zal lukken...

Veel suc6 ermee,
          Jurjen

Comment

• brander1
            • Aug 2003
            • 59

dank u,

andere reacties nog altijd welkom!

bedankt

Comment

Working...