PC als videomixer?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

    PC als videomixer?

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een goedkope manier (budget is EUR 100 voor alles inclusief bekabeling) om live van een flink aantal videobronnen (5 camcorders + 1 pc) een mix te maken (met fades en wipes).

    Het aantal kanalen is met een zelfgebouwd kastje al teruggebracht naar twee (twee grote draaiknoppen om aan kanaal A en kanaal B te kiezen uit kanaal 1 t/m 6 zeg maar).

    Helaas kunnen we geen goedkoop (tweedehands) mixertje vinden die echt twee onafhankelijke kanalen (geen genlock) kan crossfaden. Tenzij jullie er een kennen zat ik aan een andere oplossing te denken: een beetje snelle PC twee video-in kaarten in stoppen en softwarematig mixen.

    Is dit een optie? Ervaring? Stabiliteit? Welk softwarepakket?

    Graag jullie reactie,
    Sjoerd
  • -Bart-
    • May 2001
    • 827

    #2
    Voor die 100euro heb je misschien 1 video-in kaart, laatstaan 2, laatstaan ook nog een snelle pc en software.

    maar misschien kom je hier een eindje mee: http://www.audiovisualizers.com/tool...s/v_tables.htm

    Bedenk wel wat je vraagt. Tot voor kort en eigenlijk nog steeds vergt zoiets gewoon voor enkele eurotonnen aan apparatuur om zoiets een beetje goed uit te voeren.

    Kan je misschien iets meer info geven waarom dit project niks mag kosten. Het moet allicht toch iets opbrengen. Is het een permanente oplossing of is het voor een beperkte tijd? Misschien is er voor een dagdeel en een boel gelobby wel een simpel mixertje te huur.

    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

    Comment

    • djcenter
      • Aug 2003
      • 78

      #3
      Jammer dat link niet werkt
      mischien geen win xp progje ??
      Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

      Comment

      • SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

        #4
        Bedankt Bart, voor je reactie.

        Ik heb een mailtje gestuurd naar de maker van video turntables, wanneer ze hun final release verwachten, en wat het dan moet kosten.

        Inderdaad wat meer info over het doel van dit alles:
        Het gaat om een christelijk bandjesfestival in de non-profit/vrijwilligers-sfeer. Daarom is een goede PC een twee videokaarten ook wel te regelen via-via. Ook videocamera's zijn zo te regelen.

        We doen dit festival alleen al drie jaar, en omdat we nog wel even doorgaan, zoeken we wel een oplossing met een eenmalige investering. Een analoog videomixertje is voor dat geld lastig te vinden (die ook echt twee onafhankelijke kanalen kan mixen hè), dus dacht ik aan deze optie.

        Optie blijft natuurlijk huren, maar ik houdt dat als laatste mogelijkheid.

        Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker geworden is,
        Sjoerd

        Comment

        • dirkstoop
          • Nov 2003
          • 1

          #5
          Sjoerd,
          ik heb wel een Videonics MX1 mixertje te huur voor weinig. Tafeltje stelt niet zo heel erg veel voor maar kan wel goed met meerdere asynchrone bronnen werken. Als je er niet uit komt met de PC en je wilt dat mixertje huren van me, laat dan ff weten voor hoelang je hem nodig hebt. (dirkstp apestaartje globalxs punt nl) nogmaals, ik hoef er niet rijk van te worden...

          succes, Dirk
          Percussive maintenance: the fine art of beating the heck out of an electronic device to get it to work again.

          Comment

          Working...