Digitale camera...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Digitale camera...

Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie digitale camera. Deze is bedoeld om foto's van een leuk klusje te maken, en af en toe wat simpele videotjes van een leuk bandje.

Een eis is eigenlijk wel dat hij ook zonder flitser goede foto's moet maken. Dit aangezien ik nogal fan ben van hazers.. en een combinatie van flits en hazer is meestal niks waard, tenminste met een Nikon Coolpix2000 die ik twee keer mee gehad heb om te testen.

Hopelijk zijn er hier meer mensen die me goede raad kunnen geven, alvast bedankt.

Joop
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Heb best al leuke foto's kunnen nemen (dankzij de tips van een medeforummer ) met de HP 935

Leuk ding met vele mogelijkheden om handmatig in te stellen en dat heb je echt wel nodig om leuke pics te kunnen maken!
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Zeg je best eerst budget. Heb al met veel goede en minder goede digi's gewerkt maar uiteindelijk hangt het allemaal af van budget hoor.
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• _Joop_
        • Dec 2002
        • 137

citaat:Geplaatst door KoenB

Zeg je best eerst budget. Heb al met veel goede en minder goede digi's gewerkt maar uiteindelijk hangt het allemaal af van budget hoor.
        Sorry, ben ik inderdaad vergeten. Ik zat te denken aan 400/500 euro. En dat dan inclusief extra opslaggeheugen van minimaal 128MB.

Zelf zat ik overigens te denken aan de Canon A70, de A80 en de Sony DSC-P92.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Zonder twijfel SONY CYBERSHOT camera kiezen.

Werkt ideaal voor onze gebruikers toepassing.
          En zeker voor de toch al zo donkere Beam-shows...

Comment

• _Joop_
            • Dec 2002
            • 137

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Zonder twijfel SONY CYBERSHOT camera kiezen.

Werkt ideaal voor onze gebruikers toepassing.
            En zeker voor de toch al zo donkere Beam-shows...
            En heb je dan ook nog een voorkeur voor een specifiek type ?

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

Weet niet of de DSC-P71 nog steeds in de handel is, maar dat is echt een topper!!!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

de Cybershot van Sony geeft veel te groot contrast in donkere omgevingen en als je dan met de gamma instellingen gaat prutsen worden donkere gedeelten grijs en korrelig.
                Ik heb reeds met 3 verschillende toestellen gewerkt van Olympus (1.2, 2.1 en 3.2 megapixels) dus verschillende generaties en hij heeft een veel beter resultaat. Ook goed is de Fuji Finepix maar ik ben niet zo'n Fuji fan.
                Voor beide toestellen geldt wel: FULL MANUEEL gebruiken voor goed resultaat
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• _Joop_
                  • Dec 2002
                  • 137

Ah, ok dan. Een sony of olympus dan.

thnx

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

Sony Cybershot DSC-P92

Laatste nieuw model, ben er erg tevreden over hoor!
                    ____
                    Rv.
                    ____

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

ik ben inmiddels aan mijn tweede digitale fotocamera bezig.

Ik heb gemerkt dat het minder belangrijk is hoeveel pixels je camera heeft. Maar wel Hoe groot je LENS is. (en hoe goed natuurlijk) Grotere plakken lens verzamelen domweg meer licht op de beeldchip. En het grootste probleem bij optredens / licht fotograferen is nou net het gebrek aan licht.

Mijn oude mavica 1,2Mpixel geeft nog steeds vaak een beter plaatje dan 5Mpixel minicameratjes. Mijn cybershot DSCs70 3,3Mpixel heeft helemaal een mooie carl zeiss lens en werkt helemaal goed.

Maar ook HP en olympus e.d. hebben modellen met grotere/betere lenzen. Fotografeer ook terwijl je de body tegen een deurpost drukt oid. Als je camera perfect stilstaat is het beeld ook aanzienlijk beter.
                      lekker belangrijk!

Comment

• timescape
                        • Oct 2002
                        • 328

Hallo,

aangezien ik ook op zoek ben naar een nieuwe digi camera, graag nog eens wat advies. Aangezien wij uiteraard ook foto's willen gaan maken van lichtshows, is het dan belangrijk dat je de shutter-tijd kan regelen ? En zo ja, bij welke cams gaat dit allemaal ? (van bovengenoemde)
                        Vastbedankt !
                        Jeroen

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

citaat:Geplaatst door timescape

Hallo,

aangezien ik ook op zoek ben naar een nieuwe digi camera, graag nog eens wat advies. Aangezien wij uiteraard ook foto's willen gaan maken van lichtshows, is het dan belangrijk dat je de shutter-tijd kan regelen ? En zo ja, bij welke cams gaat dit allemaal ? (van bovengenoemde)
                          Vastbedankt !
                          Jeroen
                          HP 935
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

HP maakt wel degelijke fototoestellen maar hun lenzen zijn helemaal beroerd en als je hun resultaat bekijkt in technische tests dan zie je dat ze helemaal niet goed zijn; kleurzweem naar paars in standaard lichtbak bij onderbelichting, ongelijkmatige lensscherpte. Kijk je hoeft mij niet te geloven en ik heb geen aandelen van Olympus maar de beste foto's van podiumbelichting die ik heb gezien en die werden gemaakt met een fototoestel uit de sub 750.00,- klasse zijn van Olympus en Fuji (waar ik, zoals eerder gemeld, helemaal niets voor voel).
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...