Probleem met pc -> tv

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • STim
    • Dec 2003
    • 55

    Probleem met pc -> tv

    Hallo, ik zit met een probleem wanneer ik van mijn pc naar mijn tv ga via de tv-out. Ik heb mij recent een nieuwe videokaart aangeschaft en ik denk laten we dat eens proberen. Mijn probleem is nu, wanneer ik een filmpje wil afspelen, geeft hij die alleen weer op mijn monitor, maar op de tv blijft het zwart, op welke resolutie dan ook. Kan iemand mij uitleggen hoe ik toch die filmpjes zichtbaar krijg op de tv ? Alvast bedankt
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    Zover ik weet:

    eerst computer UITzetten, 2e( = TV) monitor aansluiten en aanzetten, zorg dat je de juiste EXT. aanzet
    dan computer aanzetten, je videokaart merkt nu dat er een 2e monitor om signaal vraagt.
    ga naar eigenschappen van bureaublad, op tabblad instellingen kun je nu "voorkeur"geven aan een monitor.
    probleem is soms dat dan je pc monitor niet meer werkt.
    ZORG DAT JE DE COMPUTER KUNT BEDIENEN VANAF DE TV, want als je muis over de TV gaat maar niet over je PC monitor, is dat lastig mikken vanaf een afstand.
    Volgens mij is wel elke kaart weer anders.

    Staat het niet in de manual van de kaart??

    Suc6
    John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      soms moet je ook in de instellingen van het beeldscherm ingeven om het tweede scherm in te schakelen en wat je op het tweede scherm (de TV dan wil zien)... dit alles is afhankelijk van je beeldkaart en zijn driversoftware. Ook handig: het programma TV-Tool. Voor de rest: RTFM
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • techniekmoderator
        • Jul 2002
        • 109

        #4
        Een vaker voorkomend probleem met dit soort video kaarten is dat ze alleen maar beeld geven als er daawerkelijk iets aanhangt, het kan zijn dat je T.V. te weinig signaal nodig heeft, met andere woorden iets te hoog ohmig is, waardoor de video kaart geen belasting ziet met als gevolg dat de video kaart ook geen signaal op die uitgang zet.
        Ik heb dit probleem regelmatig verholpen door de video uitgang van de kaart extra te belasten met een 100 ohm weerstand.Dit alles in combinatie met de reacties van Whitefarmer en laserguy zou het probleem moeten oplossen.
        techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

        Comment

        • STim
          • Dec 2003
          • 55

          #5
          Ok alvast bedankt. De FM stelt niets voor daar heb ik niets aan. Ik zal jullie laten weten of het gelukt is. Let wel: al de rest zie ik wel op de tv, het is enkel het filmpje dat zwart blijft.

          Comment

          • STim
            • Dec 2003
            • 55

            #6
            Schitterend, ik heb het gevonden. Het enige wat eigenlijk moest gebeuren was de tv als primaire monitor instellen en de monitor als secundair. Ze werken wel beide nog, maar nu is bij een film mijn monitor zwart. Ik werk wel in "spiegelmode". Bedankt iedereen!

            Comment

            Working...