wat kost een commercial productie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merijn
    • Apr 2003
    • 18

wat kost een commercial productie

Weet iemand wat het kost een een tv commercial te produceren? Op het innernet kan ik geen antwoord op die vraag vinden.of misschien tips waar ik nog kan zoeken?

grtz,

merijn
    Merijn
  • Freddie
    • Nov 2002
    • 195

bellen, mailen ofzoiets, naar omproep stations??? ik denk dat dat het meest betrouwbaar is, en je weet meteen antwoord op al je andere vragen.

Ga je zelf reclame maken??? Zeg dan wel wanneer dat spotje op tv komt, dan gaan we er natuurlijk met z'n allen naar kijken
    Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Zal ook maar net ervanaf hangen hoe profi je spotje moet zijn. Zie het verschil maar eens tussen reclames op commerciele televisie en de lokale omroep, dat is echt een wereld van verschil die onstaat door verschillende budgetten.

Comment

• Merijn
        • Apr 2003
        • 18

Het gaat om een opdracht voor school.één van de vragen is: wat kost het om een tv commercial te maken (gemiddeld en ongeveer dus) maar een specificatie stellen ze altijd op prijs.Ik heb nog de hele nacht om achter het antwoord van die vraag te komen. Morgen moet ik het inleveren (lekker optijd weer dus!)
        Merijn

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

citaat:Ik heb nog de hele nacht om achter het antwoord van die vraag te komen. Morgen moet ik het inleveren (lekker optijd weer dus!)
          Het NOB is ook 's nachts bereikbaar per telefoon !!!
          Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Merijn
            • Apr 2003
            • 18

haha! dan ga ik die maar eens bellen...
            Merijn

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Normaal gesproken gaan bedrijven hiervoor naar een reclamebureau.
              Ken iemand die veel van de huidige reclames afweet (Amstel stopt bijvoorbeeld met de spotjes met die drie gasten, de KLM gaf wereldwijd iets van 10 miljoen aan reclamespotjes uit per jaar!), en hij zei dat de reclamebureau's altijd alles regelen i.p.v. de bedrijven zelf. Mischien als je snel bent ff zo'n bedrijf bellen?

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Inderdaat. Een bedrijf belt een reclame bureau. en die doen de rest. Die versprijden ook alles. Zorgen voor de opnames enz. http://www.rtvutrechtreclame.nl bel hun even. Zij willen je zeker wel even helpen. (ondanks dat het te laat is).

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Bepaalde commercials (bijv. van KPN) hebben Rijk de Gooyer en Maarten Spanjer als acteurs... Dit betekend al een kostenpost van 3 miljoen voor alleen de cast...

Het gaat om zo ontzettend veel zaken dat een ruige schatting moeilijk is... Denk aan ontwerp (origineel idee!), aantal spelers/speelsters + bekendheid van deze mensen... Omgeving (alpengebergte of keuken...) product... enz.enz.

Whiskas zal redelijk duur zijn door gesodemieter met beesten

Reken er maar niet op dat een beetje tv-commercial onder de 2 ton te maken is...
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Je kunt je cast natuurlijk laten bestaan uit een mooi ballet wapperlampen , dat kost weer een pak minder.

Comment

• musicjohn
                      • Aug 2001
                      • 1102

citaat:Rijk de Gooyer en Maarten Spanjer als acteurs... Dit betekend al een kostenpost van 3 miljoen voor alleen de cast...
                      Hallo... niet overdrijven hé. Rijk de Gooyer en Maarten Spanjer hebben voor dat spotje ieder ca. 15.000 Euro gevangen. Dat is nog lang geen 3 miljoen !!!

Eerst je huiswerk maken voordat je een reactie geeft die nergens op slaat.
                      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Dankje John voor je subtiele verbetering De meningen over de door hen ontvangen vergoeding schijnt nogal verdeelt te zijn... Het ontvangen geld voor de opnames kan best 15.000 euro zijn, maar per keer dat het geheel wordt uitgezonden ontvangt men ook provisie... In een onlangs uitgezonden interview met Maarten Spanjer hoorde ik dus dat hij al mee dan een miljoen euro verdient heeft aan die commercial.. Verder was ik er niet bij, en kan er dus geen details over melden
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• musicjohn
                          • Aug 2001
                          • 1102

Nou ja... 1 miljoen of 15.000 Euro [)]

Ik wil het nog wel voor de helft van het geld doen !!!
                          Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Iko
                            • Feb 2002
                            • 766

Meestal ligt dat toch wel rond de 150.000-200.000 eurotjes, maar dan heb je natuurlijk altijd reclames die veel duurder zijn en ook weer die veel goedkoper zijn..

Greetzz Iko

Comment

Working...