3D Projectie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DB
    • Jan 2004
    • 22

    3D Projectie

    Op de Theatervakbeurs was er weer een demo met een "moving beamer"

    Maar wat ik me nou afvroeg is of het al mogelijk is om 3d projecties te maken. Dus dat je in de lucht (met behulp) van rook een 3d projectie kan maken.

    Weet iemand of dat mogelijk is en zo ja waar je hier info over kunt vinden.

    Groeten
    DB
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    De moving beamer is een DL-1 van HighEnd, aangestuurt met het catalyst projectiesysteem (video uit). Dit systeem heeft als kenmerk dat het dmx aanstuurbaar is ! 3D projectie is natuurlijk niet mogelijk!... Wil je de bundel na een bepaalde afstand laten stoppen ?...Je zou de eerste zijn die dat voor elkaar krijgt

    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

      #3
      met een laser kan je al wel in de lucht projecteren, ik denk niet dat je de bundel moet stoppen maar juist met meerdere bundels op 1 punt een laten kruisen en op dat moment zie je dat daar, volges mij moet je op die manier wel iets kunnen maken wat erop kan gaan lijken.
      We're ready to party, are you?

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Die laserprojectie geschied doormiddel van minimaal 3 lasers...met licht is dit nog niet gelukt
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • -Aart-
          • Jul 2001
          • 801

          #5
          mm Met twee lasers zou het al mogelijk zijn. (twee niet-evenwijdige lijnen snijden elkaar op 1 punt of nergenst).
          Als iemand nu eens een hele spannende niet-giftige rook verzint die oplicht als je er tegelijkertijd twee verschillende kleuren infrarood licht (uit je twee lasers, b.v. 800 en 1000 nm) op laat vallen ben je een heel eind lijkt me.

          Comment

          • DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

            #6
            Het idee lijkt me erg mooi, ik denk dat zodra het er is, het niet lang duurd voordat je in de bios naar een 3D film kijkt zonder die lompe brilletjes.
            Alhoewel ze draaien ook nog met projectors terwijl er al een digitale technologie op de markt is voor bioscopen, film wordt dan gewoon op een laptopje aangeklikt en kan dan de hele bioscoop van films voorzien met 1 laptopje.
            Ik denk alleen dat dit voor de meeste bioscopen zo'n investering is dat ze dit niet willen wagen en de meeste bioscopen zijn toch elke avond vol ondanks het toch wel erg matige beeld.
            We're ready to party, are you?

            Comment

            Working...